Hoax, Infox, intox: hoe je een info online controleren? Video!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par phil53 » 25/07/17, 21:20

Voor de meest ongelooflijke carrefour-mandarijnen die me aanstoot geven, is het niet de datum, maar eerder dat iemand eraan dacht mandarijnen te schillen om ze in plastic te doen.
Wat een aberratie, dit verdient een sanctie van het fijne type voor de winkel maar ook voor de klant.
Plus een schandpaal van een week met sigarettenpeuken verzamelen
Hoe kunnen we meer vervuilen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par izentrop » 26/07/17, 00:59

Ja Phil, het is zo schokkend dat het alleen maar voorbereid kon zijn om buzz te creëren.
Het werkte, het bewijs : Wink:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Christophe » 26/07/17, 10:28

phil53 schreef:maar ook voor de klant.


De klant heeft ervoor betaald... via de prijsverhoging...

We kunnen nooit genoeg herhalen: als we economisch gezien een betere wereld willen, is het door beter te consumeren dat we die zullen verkrijgen en dit veel sneller dan door beter te stemmen...(als wordt toegegeven dat er nog goed gestemd kan worden...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Christophe » 16/10/18, 18:12

De roes van het moment op Facebook... die tot doel heeft het gebruik van de individuele auto en 11 neuneus die delen (sorry Capt_Maloche...)

Intox_vliegtuigen.jpg
Intox_avions.jpg (215.19 KiB) 4411 keer bekeken


De realiteit is deze: https://www.flightradar24.com/42.89,7.91/5

VluchtRada24.jpg
FlightRada24.jpg (299.54 KiB) 4411 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Christophe » 16/10/18, 18:25

Ik probeer op deze nep te reageren : Cheesy:



Daar kun je massaal delen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Ahmed » 16/10/18, 18:44

Wat me verbaast in deze vergelijking tussen screenshots is dat de authentieke al iets angstaanjagends op zich vertegenwoordigt, maar dat de vervalsers met behulp van gewoonte de behoefte hebben gevoeld om meer toe te voegen.. . : Roll:
Er zit toch een kern van waarheid in deze nep, het is de algemene tendens om de minst verantwoordelijke zich schuldig te laten voelen om de echte ordes van grootte van consumptie of vervuiling te verbergen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Janic » 16/10/18, 18:58

gezien de plannen om het vliegverkeer te vergroten, zal de eerste binnenkort werkelijkheid worden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Ahmed » 16/10/18, 19:09

Was er niet om de tien jaar een verdubbeling van het verkeer? Natuurlijk, zolang er ruimte aan de hemel is!
In dezelfde lijn een interessant fragment:
In een recent prognoserapport wordt geschat dat de jachtindustrie, die het erg goed doet en in 8,123 werd gewaardeerd op $ 2016 miljard, tussen 14,987 en 2017 zal groeien tot $ 2025 miljard.

Source.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Christophe » 16/10/18, 19:48

Ahmed schreef:Wat me verbaast in deze vergelijking tussen screenshots is dat de authentieke al iets angstaanjagends op zich vertegenwoordigt, maar dat de vervalsers met behulp van gewoonte de behoefte hebben gevoeld om meer toe te voegen.. . : Roll:


Als Europa je zo bang maakt, kijk dan niet naar de VS https://www.flightradar24.com/34.62,-96.17/5 noch Zuidoost-Azië: https://www.flightradar24.com/19.69,109.3/6 (echte tijd)

Ahmed schreef:Er zit toch een kern van waarheid in deze nep, het is de algemene tendens om de minst verantwoordelijke zich schuldig te laten voelen om de echte ordes van grootte van consumptie of vervuiling te verbergen...


Ik weet niet zeker of automobilisten die tegen het luchtverkeer schreeuwen door deze nep te delen, het minst verantwoordelijk zijn, bovendien zijn het dezelfde degenen die vliegen (vergeleken met de rest van de mensheid) maar die zich zelf schuldig voelen over het nemen van hun auto en het spugen op vliegtuigen ...hopla, de lus is compleet!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hoax, infox, intox: hoe controleer je een info op internet? Video!




par Ahmed » 16/10/18, 20:35

Nee, ik richt me niet op Europa, mijn overweging was mondiaal bedoeld.
Je schrijft:
... trouwens, het zijn dezelfde mensen die vliegen (vergeleken met de rest van de mensheid)

Over het algemeen heb je gelijk, maar is het niet gevaarlijk om te generaliseren? Velen die niet vliegen, hebben geen andere keuze dan autorijden...
Voor mijn bescheiden deel probeer ik een hybride fiets, maar het overwicht van het autoverkeer vormt een echte beperking voor deze praktijk.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 148-gasten