Elektrostatische Energy Recovery

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 09/11/04, 21:56

Hallo Obelix!

Welnu, je zou een toelichtend toelichtend diagram kunnen maken, scannen en hier op kunnen posten forum (of in een artikel).

U moet zich ook registreren op de forum. Het is beter.


@ + MisterLoXo
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 10/11/04, 10:15

Hallo,

Ik begin, wees toegeeflijk !! Ik weet niet of het zal werken !!
Merci !!

Beeld
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 10/11/04, 16:41

Nou, je bestand is niet direct zichtbaar op de forumomdat je de HTML-tags direct moest gebruiken en niet de img-knop forum.

Dus het zou moeten zijn [Snip de link pk 2 keer dezelfde afbeelding c zwaar]
Kun je vervolgens kort uitleggen hoe het werkt?

Als ik de montage begrijp, moet de langst mogelijke draad (gestript over de hele lengte denk ik) maximaal worden uitgevouwen of kan deze worden gerold? of gespannen of bochtig?

dus deze draad fungeert als een statische elektriciteitssensor, misschien effectiever in een droge luchtstroom. De condensator slaat elektriciteit op totdat de stroom voldoende is om de elektrische boog voor de bougie te maken, die de lading naar de autospoel stuurt die de geleverde stroom aanpast om de batterij niet te beschadigen en stuurt deze naar de batterij die zo wordt opgeladen ... via de diode die er is om 'huidige feedback' te voorkomen

Ben ik goed?
Hoe lang duurt het voor een volledig lege batterij om een ​​bruikbare lading te krijgen?

Bij voorbaat dank.
Seb.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 10/11/04, 17:05

Hallo superform,

Alles is goed !!
Voor de draad is het de lengte die telt, noch de vorm, noch hoe deze is gemaakt (isoleert of geen belang).
Het is echter beter om het recht of in een zigzag uit te rollen.
De draad pikt de statica op en laadt de capaciteit op. Wanneer de spanning over de capaciteit hoger is dan die van de ontsteking van de bougie, wordt de capaciteit abrupt ontladen in de spoel en daarom overgedragen aan de primaire 12 Volt en stroom wordt via de diode in de batterij geïnjecteerd.
Deze diode is ook een bescherming voor de batterij omdat een ontlading in een spoel altijd alternatief is.

Voor een volledig ontladen batterij duurt het nog steeds tijd ....
Reken een goede week bij standaard weer, minder als er onweer dreigt.
We kunnen de bliksem tellen op het niveau van de kaars, dit geeft een idee van de verzamelde lading.
Hoe dan ook, het is gratis, dus we hebben tijd ...

A+
0 x
In medio stat virtus !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/11/04, 19:54

Dit is wat ik gisteren in de reacties schreef:

Voor het tip & tip-gedeelte zit het al lang in mijn hoofd ... Het mist gewoon een beetje "inhoud" ... Misschien kan deze montage een perfecte 1ere-tip zijn?
Stuur me hiervoor een e-mail (of post op de forum ):
- foto + bijschrift
- beschrijvende tekst
- of u al dan niet wenst te worden geciteerd.

dank u


Het is nog steeds geldig!
Ik heb dit onderdeel online gezet zodra een andere experimentator de assemblage heeft getest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 11/11/04, 09:40

Heel goed deze regeling!

Ik heb een snelle vraag die volgens mij ook andere lezers zal interesseren!

Waar kunnen we - gratis, systeem D - een HT-condensator 5000 V (welke capaciteit trouwens) herstellen?

A+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 11/11/04, 09:58

Hallo en bedankt voor je aanmoediging.

Om de condensator te herstellen:
De waarde is niet van groot belang omdat het alleen dient om energie over te dragen. (0.1 microfarad is een goede gemiddelde waarde)
Twee bronnen voor dit onderdeel:
1) Heel eenvoudig de condensator die met de spoel zwaait (degene die van tijd tot tijd slaat)
2) Een condensor die men vindt in de oude televisies (aan de zijkant van de transformator THT) In het algemeen zwarte of blauwe schijf met twee poten. (mogelijk bij de plaatselijke tv-supermarkt).

A+
0 x
In medio stat virtus !!
wayne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/08/04, 19:29




par wayne » 12/11/04, 12:53

Hallo allemaal
Ik vind dat je elektrostatische energierecuperator vergelijkbaar is met Tesla's uitvinding over het terugwinnen van stralingsenergie. Als je een kijkje wilt nemen, is dit

https://www.econologie.com/forums/utilisatio ... vt237.html

Wat zeg je Obelix ???????
goedendag iedereen :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten