Elektrostatische Energy Recovery

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/10/05, 23:00

Hallo Nofy
Het is eenvoudiger dan de andere montage met transformator
de 100 meter antenne pikt statische elektriciteit op, het laadt de condensator op het SCR-type triggerschakelaar.
Wanneer de condensator oplaadt tot een bepaalde spanning van 45 tot 60 volt, licht het neon op, activeert de SCR-trigger en ontlaadt de condensator zich in de batterij, de oplaadcyclus van de condensator begint opnieuw totdat de spanning voldoende is om de neonlamp te ontsteken
en dat is het, het is vrij eenvoudig.
Je kunt SCR's vinden in dimmers of boormachines voor huislampen, of in elektronicawinkels, het is niet duur, er zijn maar 3 rijen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 03/10/05, 23:45

Nofy schreef: kunt u de tekens vertalen, alstublieft.

Driehoekige antenne van 100 meter
Aarde grond = geaard

Elektronische componenten :
Neon = neonlicht
.00047Uf 5000v tot 2kv = gepolariseerde condensator (één zijde + en één zijde -), of o, ooo47 microfarad = 0 nanofarad = 47 picofarad; ondersteuning van een maximale spanning aan de klemmen van 470 volt bij 5000v (daar, gezien de wending van de zin, bedoelde hij misschien 2000v?)
Scr = ThyristorP; het is een kraan die alleen gelijkstroom doorlaat, in de enkele richting van de pijl, van + naar -, de conventionele stroomrichting; het wordt alleen geopend als de "trigger" het opdraagt.

De aarde heeft geen potentiaal; de antenne in de lucht, de grootst mogelijke, vangt de ruis (wolken?) op. Er is een aanzienlijk potentiaalverschil (in volt) tussen de twee. De condensor, in het midden, (een soort reservoir) wordt continu opgeladen met elektriciteit; wanneer het potentiaal een bepaald niveau bereikt, licht het neon op en geleidt het een triggerstroom die de thyristor (klep) opent; deze laat een grote stroomsterkte (stroom) door, afkomstig van de condensator (reservoir) die de 12 volt batterij voedt; de tank is leeg, het potentieel is laag; de neon geleidt niet meer, de kraan gaat dicht en we starten de cyclus opnieuw.
Opmerkingen : aan weerszijden van de thyristor is er een +, en we zeiden dat deze alleen overging van + naar – (dwz naar de + van de batterij)...
Opgemerkt moet worden dat we aan de antennezijde een positieve spanning in volt oppikken die groter is dan de +12 volt van de batterij.
Een tank van 470 picofarad, laat zo'n grote stroom niet toe... De batterij zou het niet waarderen. Maar het proces herhaalt zich vaker
Hier is ongeveer de uitleg van dit eenvoudige diagram ...
Gegyx
0 x
Wens =>
Staat om normaal te spreken
zonder voortdurend aangevallen door een aantal mensen, die niets te respecteren, en dit straffeloosheid.
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 05/10/05, 11:16

hier is nog een diagram dat iets ingewikkelder is

Beeld

PRODUCTBESCHRIJVING

1 . S1 wordt eerst gesloten om C1 te laden. Zodra C1 is opgeladen, wordt S2 gesloten om het tankcircuit te starten.

2. De ontstekingswikkeling van de auto transformeert de hoge spanning van de primaire zijde naar een lagere spanning naar een hogere stroom.

3 . De primaire is afgestemd op de secundaire voor resonantie.

4 . Voorgloeiontlading is aanwezig in de ionenklep.

5. Elektronen worden gecreëerd in de ionenklep door reacties van UV-licht (stralingsenergie). De klep is een energievermenigvuldigende sensor.

6. De geïsoleerde draad en aarde dienen als bron van spanningsomgevingspotentiaal. Ze zijn niet de krachtbron in dit circuit.

7. Het hart van de stralingsenergiecircuitomzetter is de ionenklep. Hier wordt energie opgewekt.

helaas zijn er geen componentwaarden.

Heeft een van jullie positieve resultaten gehad?
Heb je foto's van je opstellingen? antenne ideeën? thuis transformator?
begroetingen
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 05/10/05, 21:34

Bonsoir à tous,

Bedankt André en bedankt gegyx, het is leuk om me te informeren.
Ik ontdek dankzij deze site veel dingen die me fascineren en ik begin mezelf een beetje te verspreiden, omdat ik in het begin mijn voertuig moet pantoniseren en ik raak achterop.
Overigens las ik dat je met dit systeem flink geëlektrocuteerd zou kunnen worden, waar moet je je pootjes niet laten?

Nofy (droom)
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 08/10/05, 21:35

Bonsoir à tous,

Let op, het is misschien gek, maar vanmiddag zei ik tegen mezelf dat het met al die omheiningen die de tuin omringen geen mega-antenne zou kunnen worden? zeker een probleem met de palen die in de grond zitten, toch?

Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/10/05, 21:47

Je hoeft alleen maar het gaas van de palen te isoleren met plastic...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 09/10/05, 17:53

Hallo allemaal,
Dat dacht ik ook, maar vind je de omheining goed?

Nofy (droom)
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 12/10/05, 18:47

Als je denkt dat dat vooruitgang boekt, maar ach, iedereen heeft zijn eigen gevoel voor humor!!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/10/05, 19:16

Dag
een lange geplaatste draad is effectiever dan een te compact gaas, het dekt niet ver genoeg, als we het hebben over statisch..
andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 134 gasten