Is inductiekoken milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par izentrop » 24/12/17, 01:08

In Frankrijk vertegenwoordigt de klassieke thermiek slechts 12%, ik zie niet in hoe je tot dit resultaat komt https://www.edf.fr/groupe-edf/qui-somme ... df-en-bref
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Christophe » 24/12/17, 02:01

izentrop schreef:In Frankrijk vertegenwoordigt de klassieke thermiek slechts 12%, ik zie niet in hoe je tot dit resultaat komt https://www.edf.fr/groupe-edf/qui-somme ... df-en-bref


Uh kunt u de vraag herhalen??? Welk resultaat?

We hebben het hier over kookgas.... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Did67 » 24/12/17, 09:12

Christophe schreef:
Vertel ons meer over de oogst- en bewaartermijnen van uw moestuin! (eigenlijk zonder in details te treden, alleen om te weten welke maanden het meest actief waren in termen van "gas") 8)


Thuis doen we weinig groenteconserven (dit jaar helemaal niet). Wij bevriezen.

De belangrijkste periode is juli/augustus voor de jam (rood fruit) en augustus/september voor de potjes tomatencoulis (eigenlijk een mengsel van tomaat, ui en basilicum) die we steriliseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Remundo » 24/12/17, 09:18

izentrop schreef:In Frankrijk vertegenwoordigt de klassieke thermiek slechts 12%, ik zie niet in hoe je tot dit resultaat komt https://www.edf.fr/groupe-edf/qui-somme ... df-en-bref

thermisch is ook nucleair in Frankrijk. De opbrengsten tussen de vrijkomende warmte en de geproduceerde elektriciteit zijn ongeveer 30%.

en zelfs als je hernieuwbare elektrische kWh hebt, is warmte maken uit elektriciteit niet erg slim, ook al is het praktisch.
1 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par izentrop » 24/12/17, 09:34

Christophe schreef:Uh kunt u de vraag herhalen??? Welk resultaat?
We hebben het hier over kookgas.... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Moet het antwoord absurd zijn?
Dit is al niet het doel van het onderwerp ... als??

Het maakt de verliezen in de winter niet uit want het verwarmt het huis... Uh ook geldig voor de gietijzeren weerstandsplaat.
Remundo schreef:alles wat door het koken van elektriciteit gaat, heeft 3 keer meer warmte (primair) gemobiliseerd in de thermische centrale.
Geldig voor alle verbruikte elektriciteit en vandaag weten we hoe we thermiek een beetje beter kunnen laten renderen http://www.ddmagazine.com/201105202213/ ... rique.html

Het klopt dat kernenergie ook thermisch is, maar dan zonder CO2-uitstoot.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Christophe » 24/12/17, 11:37

izentrop schreef:Uh ook geldig voor de gietijzeren weerstandsplaat.


Ja, maar blijkbaar veel minder elektrische verliezen dan gas (volgens gasgebruikers)... : Roll:

Het zou beter zijn om een ​​vergelijkende test te doen, toch?

Verwarm 5L water van 20 graden aan de kook...in dezelfde pan...het beste is om het op hetzelfde verwarmingsvermogen te doen. Maar daar moet je aan sleutelen...

Gemakkelijk in elektriciteit en een gasstroom tellen, de fles wegen voor na is de eenvoudigste oplossing of een meterstand een ander verbruik verminderen? We zouden de massa gas kunnen schatten die nodig is als het verwarmingsrendement 100% is...

Iemand nodig met een onafhankelijke elektrische kookplaat en gasflessen...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par izentrop » 25/12/17, 04:09

Heb je een weegschaal die nauwkeurig genoeg is om een ​​paar gram af te meten op een fles van 30 kg?

Voor elektriciteit kunt u het aantal flitsen van de LED tellen, die bij elke puls 1 Wh aangeeft. Ik heb een schijfmeter die 4 Wh per omwenteling gaf. Ik had de schijf gegradueerd met 40 regels. Ik had het een keer gebruikt om aan te tonen dat het Dumas-effect pipo was, maar daar wordt alles gedemonstreerd, ik zie het punt niet.
http://images-bricolage.com/docs-electr ... rich-1.pdf

inductie.gif
inductie.gif (95.89 KiB) 3588 keer bekeken
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Did67 » 25/12/17, 12:05

Het gas is in ieder geval, zonder het te hebben gemeten, zeer variabel, afhankelijk van twee of drie parameters:

- grootte van de pan/vuur: de vlammen mogen de rand niet overschrijden, zelfs niet tot aan de rand reiken
- de kracht van de vlam: hoe meer je er tegenaan gaat, hoe heter de ontsnappende gassen zijn en "afgeven" calorieën (binnen bepaalde grenzen)
- de dikte van de bodem van de pan en de pan (de warmte "verbruikt" door de massa zal spelen).

Ik zie thuis dat we over het algemeen haast hebben, dus "vol vuur" en 80% gaat de lucht in! En prestaties, daar denkt niemand bij na.

Ik denk dat deze tabel daarom vrij indicatief is (voor gas). Maar inderdaad, het is slecht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Christophe » 25/12/17, 18:26

izentrop schreef:Heb je een weegschaal die nauwkeurig genoeg is om een ​​paar gram af te meten op een fles van 30 kg?
(...)


Niet meer nodig sinds je de antwoorden hebt gevonden :)

Ik dacht niet dat er zo'n verschil was, enkel of dubbel is veel :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Is de inductiekook milieuvriendelijk? Vergelijkende inductie en elektrische weerstand (keramisch glas)




par Remundo » 27/12/17, 13:52

Did67 schreef:Ik denk dat deze tabel daarom vrij indicatief is (voor gas). Maar inderdaad, het is slecht.

inductie, opbrengst te delen door 3 omdat de tabel blazen en lantaarns vergelijkt... elektrische kWh hebben niet dezelfde status als thermische kWh.
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten