Linky meter: Operating en handleiding?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Ahmed » 26/09/17, 21:50

69% van de respondenten weet waarom ze ontevreden zijn over Linky en 31% is er tevreden mee, maar dit laatste zonder een reden of details te geven... Het is raar! : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par sicetaitsimple » 26/09/17, 22:20

Ahmed schreef:69% van de respondenten weet waarom ze ontevreden zijn over Linky en 31% is er tevreden mee, maar dit laatste zonder een reden of details te geven... Het is raar! : Wink:


Meer dan 70% van de Fransen zijn verstokte klagers, wat het onderwerp ook is, dit verklaart het.....Het glas tussen helemaal leeg en halfleeg is een heel Franse specialiteit...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 14/12/17, 12:46

Wat Linky-nieuws: https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... 138198.php

Linky-meters hebben moeite om huishoudens te overtuigen

Bijna een op de vier huishoudens is uitgerust met een communicerende meter. Maar amper 3% stemt ermee in om hun precieze verbruikscurve door te geven.


Twee jaar na de start van de uitrol van de Linky communicerende meter zorgt Enedis ervoor dat het vasthoudt aan de roadmap. “Sinds december 2015 zijn er 8 miljoen meters geïnstalleerd, we zitten precies op het geplande traject”, gaf woensdag tijdens een persbriefing Bernard Lassus, verantwoordelijk voor het project voor de openbare elektriciteitsdistributeur, aan. Enedis is van plan om er volgend jaar evenveel te installeren, tot 35 miljoen in 2021, ondanks tegenstand van individuen en gemeenten die nog steeds worden geuit.

(...)


Meer informatie over https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... 38198.php#

Hé, ik wist niet dat we Linky-communicatie konden beperken ... kortom, het is nutteloos voor een Linky communicerende meter die niet communiceert! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Gaston » 14/12/17, 14:25

Christophe schreef:
Linky-meters hebben moeite om huishoudens te overtuigen

Bijna een op de vier huishoudens is uitgerust met een communicerende meter. Maar amper 3% stemt ermee in om hun precieze verbruikscurve door te geven.
Logischerwijs had EFRO de mogelijkheid "beloofd" om het verbruik in realtime te bekijken.

Uiteindelijk wordt de "real time" gesampled op 1/2 uur en wordt overwogen om een ​​bijkomend abonnement aan te rekenen zodat de klant zijn eigen data kan visualiseren (met een vertraging van enkele uren).

In dit geval kunt u net zo goed tevreden zijn met de uitleesfunctie op afstand (bovendien zal het de activiteitstijd van de CPL verkorten).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 14/12/17, 14:39

Ik begrijp de nuance hier niet helemaal ... want toen ik las:

Maar amper 3% stemt ermee in om hun precieze verbruikscurve door te geven.


Ik begrijp dat gebruikers (en 97% in dit geval) de optie hebben om CPL-lezen op afstand niet toe te staan, en daarom te blokkeren door configuratie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Gaston » 14/12/17, 14:55

Christophe schreef:Ik begrijp de nuance hier niet helemaal ... want toen ik las:

Maar amper 3% stemt ermee in om hun precieze verbruikscurve door te geven.


Ik begrijp dat gebruikers (en 97% in dit geval) de optie hebben om CPL-lezen op afstand niet toe te staan, en daarom te blokkeren door configuratie?
Er is de "precieze curve" die het gemiddelde vermogen elk 1/2 uur doorgeeft en de uitlezing op afstand die (een keer per dag?) de huidige index verzendt.

Ik geloof dat standaard alleen lezen op afstand is ingeschakeld en toestemming van de klant vereist om een ​​nauwkeurige curve mogelijk te maken.
Als de gemeten waarden direct beschikbaar zouden zijn voor de klant (om bijvoorbeeld zijn verbruik op te volgen bij het inschakelen van een belangrijk apparaat), zou dat interessant kunnen zijn, maar aangezien dit niet het geval is (en dus de precieze gegevens alleen maar ten goede komen aan Enedis), zijn weinig mensen het daarmee eens.

En tot slot kan de klant de configuratie niet zelf wijzigen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 14/12/17, 15:03

Gaston schreef:Ik geloof dat standaard alleen lezen op afstand is ingeschakeld en toestemming van de klant vereist om een ​​nauwkeurige curve mogelijk te maken.
Als de gemeten waarden direct beschikbaar zouden zijn voor de klant (om bijvoorbeeld zijn verbruik op te volgen bij het inschakelen van een belangrijk apparaat), zou dat interessant kunnen zijn, maar aangezien dit niet het geval is (en dus de precieze gegevens alleen maar ten goede komen aan Enedis), zijn weinig mensen het daarmee eens.


Uh als wat jij denkt bevestigd wordt dan valt het argument van de Smart Gird (blabla en blablabla...dat wil zeggen het belangrijkste argument van de Linky) in het water: want een netwerk kan niet binnen 24 uur beheerd worden...

Wat heb je uiteindelijk aan een aangesloten meter die niet of nauwelijks communiceert?

Gaston schreef:En tot slot kan de klant de configuratie niet zelf wijzigen...


Misschien is het beter zo... toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Gaston » 14/12/17, 15:18

Christophe schreef:Uh als wat jij denkt bevestigd wordt dan valt het argument van de Smart Gird (blabla en blablabla...dat wil zeggen het belangrijkste argument van de Linky) in het water: want een netwerk kan niet binnen 24 uur beheerd worden...
Ja, tenzij het updaten van de Linky-software in de toekomst mogelijk is...?

Christophe schreef:Wat heb je uiteindelijk aan een aangesloten meter die niet of nauwelijks communiceert?
Besparen op de kosten van meterstanden (en interventies voor stroomaanpassing etc.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Christophe » 14/12/17, 15:50

Lichamelijke metingen beperken? Dat is alles? Het is al jaren geleden dat de (klassieke) meters niet systematisch werden uitgelezen...

Dus de beroemde slimme gordel die ons "verkocht" was om de link op te leggen om hernieuwbare energieën, buffering (elektrische auto?) te promoten, kortom energiebeheer "live" te verbeteren... Dit alles was blanco??? :onheil:

En eerlijk gezegd, eerlijk gezegd, als het alleen maar is om de meters op afstand uit te lezen en daardoor te voorkomen dat een man werkt (nog een werkloze???), denk ik dat het om (minstens) 2 redenen niet rendabel is om over te stappen van elektromagnetisch naar Linky:

a) De investeringskosten (apparatuur + aansluiting + installatie) zijn duizelingwekkend (waarschijnlijk tussen de 800 en 1000 € per meter ... d.w.z. ongeveer 30 miljard ... dit vertegenwoordigt hoeveel jaar meterstandsalarissen???)

b) De levensduur van de Linky zal zeker niet langer zijn dan 20 tot 25 jaar...en ik vind het leuk om ze te vergelijken met de 40 tot 50 jaar van elektromagnetische tellers (en zelfs dan denk ik dat ze nog veel meer kunnen...)

a) + b) =

c) Er is iets anders zoals voordelen of functies of het is een leuk trucje...
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Re: Teller Linky: Operating en handleiding?




par Peter » 14/12/17, 16:00

Christophe schreef:Wat heb je uiteindelijk aan een aangesloten meter die niet of nauwelijks communiceert?

Maak je geen zorgen, als de meters eenmaal overal zijn geïnstalleerd, communiceren ze op volle kracht.

En dan bieden de linksys nog vele andere voordelen voor enedis:
Uitlezingen / vermogensverandering / uitschakeling op afstand
Tellen in VA in plaats van W (het verbruik in VA kan alleen groter zijn dan het verbruik in W)
[bewerken] Ik heb een geweldige video gevonden die het verschil tussen VA en W uitlegt:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten