Linky meter: Operating en handleiding?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 08/01/16, 15:18

izentrop schreef:Mogelijk ... Elke openbare dienst wordt steeds meer in contanten omgezet. We kunnen het zonder en voor domotica is er de USB-aansluiting aan de voorkant.
Erg praktisch wanneer, net als thuis, de meter in de tuinmuur zit.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 08/01/16, 15:31

Gaston schreef:Erg praktisch wanneer, net als thuis, de meter in de tuinmuur zit.
Een kleine wifi- of UHF- of zelfs IR-module, of stroomsensoren op de circuits die je wilt monitoren... Er is geen tekort aan oplossingen :P
Dernière édition par izentrop de 08 / 01 / 16, 16: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 08/01/16, 15:43

izentrop schreef:
Gaston schreef:Erg praktisch wanneer, net als thuis, de meter in de tuinmuur zit.
Een kleine wifi- of UHF- of zelfs IR-module en dat is alles. :P
Je moet (nog) betalen...
Ik had gezocht naar de overdracht van de tele-informatie die aanwezig was aan de uitgang van de elektronische meter. Het is onmogelijk om de investering rendabel te maken in vergelijking met de mogelijke besparingen.

De leverancier krijgt de informatie in realtime, ERDF verklaart zelfs:
ERDF, dat nauw samenwerkte met de Nationale Commissie voor Informatietechnologie en Vrijheden (CNIL), reageert op haar site dat “alle gegevens van de meter gecodeerd zijn. Ze zijn en blijven eigendom van de consument.

We zullen dus eigenaar zijn van de gegevens, maar we zullen er slechts beperkte toegang toe hebben...

http://sosconso.blog.lemonde.fr/2015/11 ... ommateurs/


Op de website van het EFRO staan ​​overigens per gemeente een aantal installatiedata vermeld: http://www.erdf.fr/linky-bientot-chez-vous
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 08/01/16, 16:33

gaston schreef:De leverancier krijgt de informatie realtime, meldt ERDF zelfs
Deze informatie moet nog steeds bruikbaar zijn, omdat deze over het algemeen in schijnbare kracht is. Wat in rekening wordt gebracht is het actieve vermogen en het is ook goed om te beginnen met een stroomsensor en het is niet erg duur om deze zelf te maken.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 09/01/16, 11:58

Gemeenten zijn tegen de invoering ervan http://refus.linky.gazpar.free.fr/
Jammer, het zal duur zijn (in onze belastingen) om de machine die al aan de gang is te stoppen als de oppositie groeit.

Geen enkel argument lijkt mij gerechtvaardigd, tenzij de linky echt verbonden is met internet, met mogelijk risico op hacking en het verzamelen van gebruikersgegevens.

Op de EFRO-website heb ik dit soort informatie niet gevonden en toch staat de CPL G3 dit toe?
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 09/01/16, 14:39

Hacken is zeker, gewoon voor de lol, gewoon door geheime EDF-apparatuur terug te vinden, zoals bij garages om autosloten te stelen!!

Eindelijk izentrop felle onvoorwaardelijke linky en de vermenigvuldiging van GSM-antennegolven die overal verborgen zijn zonder dat we het weten, wordt duidelijk gesubsidieerd of geconditioneerd door deze lobby's!!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 09/01/16, 21:38

De ERDF-pagina op de LINKY-meter
http://www.erdf.fr/linky-le-compteur-co ... pour-quand

De fasen van het inzetten van de Linky-meter

Vanaf eind 2015 worden de eerste meters geplaatst. Eind 3 zullen er 2016 miljoen meters zijn ingezet.
De implementatie zal vóór eind 2016 in alle administratieve regio's beginnen, vóór eind 2017 in alle regionale hoofdsteden of metropolen en vóór eind 2018 in alle departementen.
Het doel is om in 90 35% van de oude meters in 2021 miljoen woningen te vervangen.
Hoe zal de installatie van de Linky-meter plaatsvinden?

Beeld
................


er is ook een interactieve kaart van de inzet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 11/01/16, 10:18

izentrop schreef:Het is nog steeds noodzakelijk dat deze informatie kan worden misbruikt, omdat deze over het algemeen in schijnbare macht is.
Het lijkt voor de hand te liggen dat de leverancier over beide informatie beschikt, aangezien hij zijn facturering daarop zal baseren. :!:


izentrop schreef:Het is ook goed om te beginnen met een stroomsensor en het kost niet veel om deze zelf te maken.
We kunnen alles zelf doen, maar het is nog steeds jammer dat we apparatuur installeren die het werk tegen hoge kosten kan doen en ons dan willen laten betalen voor een extra abonnement om over de informatie te beschikken.
Voor mij is het een principekwestie : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 11/01/16, 13:40

Gaston schreef:
izentrop schreef:Het is ook goed om te beginnen met een stroomsensor en het kost niet veel om deze zelf te maken.
We kunnen alles zelf doen, maar het is nog steeds jammer dat we apparatuur installeren die het werk tegen hoge kosten kan doen en ons dan willen laten betalen voor een extra abonnement om over de informatie te beschikken.
Voor mij is het een principekwestie : Mrgreen:
Voor zover ik het begrijp, communiceert de meter zijn informatie naar de lokale hub, hij is niet rechtstreeks verbonden met internet.

De concentrator heeft af en toe een GPRS-verbinding met de distributeur. Als de klant realtime informatie wil (niet echt) moet er een speciale verbinding gemaakt worden, vandaar facturatie? http://www.smartgrids-cre.fr/index.php? ... telereleve

Wordt het lezen op afstand uitbesteed of heeft u deze belofte van gratis toegang gezien?

Ik overweeg om een ​​stroomsensor op het lichtcircuit te plaatsen met een LED die aangeeft dat het licht blijft branden... handig voordat je naar bed gaat...
maar daarvoor moet ik mijn oude elektrische paneel of stopcontact vervangen en zijn de lichtcircuits gemengd :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 11/01/16, 14:04

izentrop schreef:Het lezen op afstand wordt uitbesteed
Dit verandert niets aan het feit dat de rekening zal worden samengesteld op basis van de informatie die door de meter wordt verzonden, en dat het onderscheid tussen actief en gefactureerd vermogen dus noodzakelijkerwijs mogelijk zal zijn.

izentrop schreef:waar heb je deze belofte van gratis gezien?
Ik heb het niet over een belofte, maar gewoon over het feit dat het EFRO Linky heeft gepromoot door de nadruk te leggen op de besparingen die de abonnee kan realiseren door snelle toegang tot zijn verbruik (wat feitelijk is waargenomen in landen waar abonnees hun verbruik kunnen bekijken in realtime), maar we zien dat u, tenzij u betaalt, in feite alleen toegang heeft tot het totale verbruik van de vorige dag (informatie die eerlijk gezegd van weinig nut is voor het beheren van uw verbruik).

Ik schijn te hebben gezien dat begunstigden van het ‘sociale’ tarief elk half uur gratis toegang zullen hebben tot realtime consumptie, wat aantoont dat technisch gezien alles aanwezig is om dit te doen.


Ik kom dus terug op mijn uitspraak een paar posts hierboven: “communicatie over de ‘slimme meter’ die het leven van de gebruiker zal veranderen is oplichterij”
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten