freaks tegen te gaan

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)

freaks tegen te gaan




par moby25 » 07/01/11, 09:43

Bonjour a tous

Sinds 2-dagen, wanneer ik naar huis ga of voor gister tijdens de nacht, heb ik mijn hoofdbreker die struikelt.

Op mijn telefooncentrale is geen van de stroomonderbrekers geactiveerd.
Maar mijn tafel is om opnieuw te doen. Het is DIY.

Hoe kan ik een circuit of iets anders testen om te bepalen welk circuit betrokken is?

dank u
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Tripteller




par Gaston » 07/01/11, 09:59

moby25 schreef:Sinds 2-dagen, wanneer ik naar huis ga of voor gister tijdens de nacht, heb ik mijn hoofdbreker die struikelt.
Er zijn twee mogelijkheden om de hoofdstroomonderbreker te blazen:

1) overschreden de toegestane vermogen (als je een 45A abonnement, zet je 5 circuit 10A: geen van de schakeling niet in gebreke is maar de totale overschrijdt). Als u een elektronische elektriciteitsmeter, moet het de maximale waarde die is gezien op te slaan.

2) De functie "differentiële stroomonderbreker" schakelt uit. Als uw schakelbord niet is uitgerust met een of meer aardlekschakelaars (doorgaans 30 mA), wordt een stroomlek naar aarde alleen gedetecteerd door de aardlekschakelaar van de hoofdstroomonderbreker. Aangezien dit een willekeurig probleem is, is het niet gemakkelijk om de oorzaak te achterhalen ...
Je kunt (stroomuitval) de weerstand meten van elk circuit ten opzichte van de grond, maar als het een apparaat is dat de ontsnapping veroorzaakt, kan het alleen plaatsvinden als het verlicht is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/11, 11:12

Inderdaad, het kan een saai en grillig ding zijn!

Toch, als je de onsamenhangende generaal vindt, verlaag je de brekers van al je lijnen.

Je geeft de generaal over.

En je gaat elke regel een voor een omhoog. Hopelijk springt dit eruit zodra je de defecte "tak" snapt.

Met een beetje geluk ...

En als het werkt, doet u hetzelfde door alle betrokken apparaten los te koppelen en u verbindt één voor één opnieuw, totdat deze springt. En jij hebt de schuldige.

Maar eigenlijk, als het gewoon de limiet is van getolereerde lekken, springt het misschien niet als je later probeert te springen.

Ik was het vergeten: a priori, alleen verdachte apparaten met een aardverbinding (dus een stekker met de metalen "titonniot" in het midden). De andere (simpele stekker met twee connectoren) zijn niet geaard en veroorzaken geen lekstroom ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/11, 11:16

Twee categorieën van apparaten zijn soupçonnables a priori: die onderhevig aan corrosie (wasmachine, etc ...) en die blootgesteld aan vocht (ik had een probleem met dergelijke een elektrische kookplaat oud met knoppen die roteren: overloop kokend water is gestroomd op, te dichten niet strak, lekstroom trekker ver na - het kostte tijd om door te dringen; om te zeggen dat het ‘saai’ kan zijn!)
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 07/01/11, 11:18

Momenteel weet ik niet of dit een directe oorzaak is, maar het is overal erg nat door het smelten van de sneeuw.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 07/01/11, 11:21

Ik was het vergeten: a priori, alleen verdachte apparaten met een aardverbinding (dus een stekker met de metalen "titonniot" in het midden). De andere (simpele stekker met twee connectoren) zijn niet geaard en veroorzaken geen lekstroom ...



Het huidige lek op de grond kan komen van de vrouwelijke kant van de socket (het stopcontact).
De zaak is me al twee keer overkomen. Maar met kwaliteitsbussen (Legrand).
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/01/11, 11:27

Ik wist het niet.

Maar eigenlijk zijn de apparaten slechts de eerste en de eenvoudigste hypothese.

Wat ik had was bestuurders die geknaagd werden door een muis (die ook geëlektrocuteerd was, dus zelf gestraft).

Dus ja, als de "devices" -test negatief is, moet je breder kijken!
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 07/01/11, 11:31

A priori denk ik als Gaston dat het de toegestane macht overtreft.

Is het elektrische verwarming?
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/01/11, 11:57

als je verder wilt gaan, beantwoord dan de vragen!

heb je een elektronisch loket? Zo ja, het onthoudt het maximale verbruik, je zult zien of het de kracht is die ontplofte ... anders is het nodig om iets meer na te denken

wat voor soort disjonteur? op welke stroom is dit geregeld? 15A? 30A ...?

is het differentieel? welke differentiële stroom? 500mA?

lijst met aangesloten apparaten ... elektrische verwarming, machine

eerste advies: maak alles wat je niet gebruikt compleet leeg ... als het springt als je je opnieuw verbindt, heb je de schuldige!
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 07/01/11, 12:32

Dit komt niet door een stroombeperking omdat ik geen elektrische verwarming meer gebruik. Ik had deze zaak al eerder gehad

Het is een differentiële stroomonderbreker 300mA (ik zou moeten controleren)

Ik dacht dat ik een tak van een stroomstrook zou kunnen zijn die in de tuin hangt ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten