freaks tegen te gaan

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/01/11, 13:46

Maar goed Mijn schilderij moet opnieuw worden gedaan. Het is doe-het-zelf.
Ik dacht gewoon dat ikMisschien heb ik nog een stekkerdoos in de tuin liggen....[

Genoeg om het circuit te doorbreken!!!
Wees heel voorzichtig, want sommige mensen hebben hun huis op deze manier in brand gestoken, door gebrek aan minimale zorg, met pech!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 07/01/11, 14:03

moby25 schreef:Ik dacht alleen dat ik misschien een stekkerdoos met stekker in de tuin heb liggen...


Niet leuk voor de tuinkabouters die elektrocutie riskeren als de witte sneeuw smelt.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 08/01/11, 18:37

Nou, ik denk dat het inderdaad dit verlengsnoer was dat was aangesloten, maar dat... in het water lag (!). Nu de sneeuw smelt, staat de vijver op een recordhoogte.

De stekker was heet. Trouwens, hoe kunnen we dit fenomeen verklaren? Hoe komt het dat het niet struikelde?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/01/11, 18:50

De stekker was heet. Trouwens, hoe kunnen we dit fenomeen verklaren? Hoe komt het dat het niet struikelde?

Zuiver regenwater is geen goed kort sap, vooral niet op een goede lengte en de metalen die oxideren (de fitting wordt geoxideerd om te demonteren en te deoxideren !!!! zwart) en de stroom, als er een beetje zout is, maakt bleekmiddel!!
Dit schakelde in differentieel naar aarde 350mA of 16mA en niet in een zeer grote stroom van tientallen ampère, die niet gemakkelijk door zuiver water gaat met kleine elektrodeoppervlakken. !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/01/11, 19:04

moby25 schreef:Nou, ik denk dat het inderdaad dit verlengsnoer was dat was aangesloten, maar dat... in het water lag (!). Nu de sneeuw smelt, staat de vijver op een recordhoogte.

De stekker was heet. Trouwens, hoe kunnen we dit fenomeen verklaren? Hoe komt het dat het niet struikelde?


Nou, dat is echt verwarrend, want dat is waar je over klaagt!

maar de hoofdstroom die tussen de 2 neutrale en fasedraden loopt, veroorzaakt niet noodzakelijkerwijs een stroomonderbreker, omdat deze niet de 15A of meer van uw stroomonderbreker bereikt... hij warmt alleen maar op

wat ervoor zorgt dat het circuit uitschakelt, is de stroom tussen fase en aarde, waardoor het differentieel kapot gaat... je schreef 300 mA...

gedestilleerd water geleidt helemaal geen stroom... zo herken ik echt gedestilleerd water of gedemineraliseerd gewoon water: ik steek er 2 draden in aangesloten op 220V: er ontstaat geen enkele bel... als het leidingwater is, of zelfs gedestilleerd water dat in een niet perfect schone fles is gedaan, elektrolyseert en veroorzaakt belletjes op de draden

Als er een stopcontact in de grond ligt, is het water duidelijk zo vies dat het differentieel kan doorbranden!

Ik heb vaak stopcontacten buiten in de grond liggen, voordat ik ze gebruik, week ik ze in water om ze schoon te maken: schoon water droogt sneller dan modder!
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 08/01/11, 20:34

Ja, toen ik zei dat het niet storend was, bedoelde ik daarmee dat het niet systematisch was.

Het water waarin de plug zat, was regenwater + een beetje modder.

Als u zegt dat u uw vangst in water moet schoonmaken, is dat dan in gedestilleerd water?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 08/01/11, 20:42

gedistilleerd water ? het schoonmaken zou een luxe zijn... het lijkt meer op weken in een emmer water en dan de stekker ronddraaien als een katapult om hem te drogen... en de stekker in het stopcontact te steken
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/01/11, 21:12

En demonteer de stopcontacten om te zien het niveau van oxidatie van de contacten die aanzienlijk zwart moeten zijn geworden (een kleine volt is genoeg om nat koper te oxideren, dus 220V...!!) en maak ze schoon door met wrijving in de hoeken te schrapen zoals op een pan!

Anders zijn de stopcontacten na enkele weken in water en vochtige lucht verschrompeld, met slechte gevaarlijke contacten, omdat ze tot 10A zullen opwarmen, meer zullen oxideren en een klein risico op brand hebben!!!!!!! !!!!!!! !! niet te onderschatten!!!!!
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Tripteller




par PVresistif » 02/01/21, 10:35

Voordat Linky een meter was, was het een stroomonderbreker... dus een stroomonderbreker die uitschakelt, wat is er normaler...
De oude stroomonderbrekers werkten met een marge van ongeveer 30 tot 40%, dus met een abonnement van 30 A had ik recht op een zeer aanzienlijke overschrijding (tot 40 A in mijn geval, zie onderstaande link, functie nr. 4); de linky stroomonderbreker is uiterst nauwkeurig, 1 tot 2%; bij 30A ingeschreven zijn de 40A op, bij 30,5 is hij aan het trippen, om dit te stoppen is het simpel: je neemt een abonnement op een hoger vermogen en je betaalt meer..... Zie artikel uit de Individuele van januari 2020, opgenomen in één van mijn berichten.....
Misschien hebben we te veel gesproken over de "valse" problemen van de linky (golven?) en niet over de echte die verband houdt met het monopolie van elektrische distributie in Frankrijk, dat wil zeggen het abonnement ... gecontroleerd door het circuit breker...
Meer dan voorheen betalen voor hetzelfde gebruik is ook digitaal
Het zou mogelijk zijn geweest om de stroomonderbreker aan te passen om hem te laten trippen met dezelfde marge als de oude stroomonderbrekers, neem ik aan? misschien een petitie starten? of betalen, betalen voor ons, goede mensen.

http://osenon.free.fr/6%20Wattmetre/ose ... tmetre.htm
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Tripteller




par izentrop » 03/01/21, 02:45

Volgens metingen van Deux Ex Silicium zou het minder gevoelig zijn dan de oude verwarming-isolatie/linky-is-meer-nauwkeurig-t15610-10.html#p353603
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten