Computeromvormer om een ​​noodverlichting in huis te maken

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Computeromvormer om een ​​noodverlichting in huis te maken




par phil59 » 21/06/22, 19:30

Ik heb net een gebruikte computer-UPS gekocht, een 2000VA, waarvan de batterijen defect zijn. (25€, na 2 maanden onderhandelen).

Omdat ik de verlichtingscircuits bijna gemakkelijk aanpasbaar heb, zou het idee zijn om de verlichting op het golfkarton te plaatsen.

Ik heb een snelle berekening gemaakt, 1 of 2 jaar geleden, en aangezien er bijna alles LED is, tenminste in wat kan worden bespaard, op dagen met een zeer hoog verlichtingsverbruik, mag het in de winter niet meer dan 1 kWh bedragen.

Allereerst, is het niet al te gênant dat het LED's zijn voor de omvormer?

Ik heb een aantal herstelbatterijen, waarvan ik de oorsprong goed ken, 18650.

Ik moet 3S BMS ontvangen, want ik dacht eerst dat er 6 batterijen in zaten, en eigenlijk maar 4, en maak pseudo 12V batterijen....

Ik vraag me af of ik een 13S ga nemen .... Met een beetje geluk zou ik rond de veertig 18650 moeten hebben, nog steeds meer dan 50%, en waarin ik nog minstens 1100 mAh heb ... .

Ik zeg tegen mezelf, er moet op zijn minst ongeveer 2 kWh beschikbaar zijn.

En aangezien ik 760 Wp aan panelen heb, met een neiging tot ongeveer 60%, om het maximum te hebben in de winter, zeg ik tegen mezelf dat ik 's nachts vaak het sap van de verlichting zou kunnen snijden, om over te schakelen naar de omvormer .... en zet het terug rond de middag....

In de winter kan het heel redelijk zijn, als meerdere dagen niet goed zijn, maar in het laagseizoen en in de zomer moet het goed zijn...

Wat denk jij ervan ?

Ik was het vergeten, de omvormer zal in de kelderingang zijn, en het zou tussen de 15° op het laagst moeten zijn, en 25 in de zomer, dus ik denk dat het voor de cellen het ongeveer zou moeten doen... .
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 21/06/22, 20:16

Ik weet niet zeker of ik het punt begrijp van wat je wilt doen...
Waar laden ze vandaag uw 760Wp aan PV op?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 21/06/22, 20:56

Ik heb micro-omvormers op elk paneel en ze kijken uit over het hele huis, met een deel sierlijk opnieuw in het netwerk geïnjecteerd.

Comme ils sont dans le jardin, et inclinés à 60°, je peux assez facilement les mettre à 20° pour l'été .... et l'été j'ai trop, et même ce mois de mars, j'ai beaucoup geeft.

En om morgen, in het geval van een kleine netwerkstoring, die momenteel onbeduidend en super zeldzaam is, morgen sap te hebben?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 21/06/22, 21:18

Oké, ik begrijp het beter: je wilt je overschot niet meer gratis naar het netwerk sturen. Ik vergeet de beveiliging van de verlichting 's nachts, als je vandaag geen last hebt van frequente stroomonderbrekingen, is er weinig risico dat het morgen fundamenteel zal veranderen, en ik weet niet zeker of een omvormer + batterijen die op een specifiek circuit zijn geplaatst niet meer problemen veroorzaakt dan de goed oud netwerk.

Maar dan uw overschot, hoeveel is dat? Je pollepelproductie moet toch rond de 800 kWh/jaar zijn? Heb je daarnaast een elektrisch voertuig dat dat allemaal makkelijk moet doorslikken als je overdag aanwezig bent?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 21/06/22, 22:15

In feite is het momenteel minder omdat hij op 60° gekanteld is (in feite 3 op 60°, en één op 45°, hem meer naar het oosten), omdat ik met mijn rugklachten niet de mogelijkheid heb gehad om een ​​variabele te maken geschoten, al was het maar op 2 of 3 posities.

Maar ik moet nog zoveel installeren en ik hoop dat mijn rugklachten in de loop van de tijd zullen verminderen, of niet...

Het zwembad ga ik denk ik dit jaar nog niet kunnen doen, en dus ook geen warmtepomp ervoor.


De auto (van Madame) is er meestal na 17 uur, en in het beste geval tot 19 uur, het is gelijk aan het "nachttarief", en de mijne is meestal aan het werk.

De vaatwasser forceren we overdag bij voorkeur, zeker omdat deze direct is aangesloten op warm water, heet gas water.

De wasmachine, als hij ook op 30° max staat, maar ik zal niet veel meer dan een jaar nodig hebben om 100 kWh opnieuw in het netwerk te injecteren... gemakkelijk meer dan 150 dagen verlichting, maar vooral beschermd.

Het is niet veel, maar 25€ omvormer, als ik een BMS 13S plaats, is het ongeveer 15€, en als ik 12V-batterijen simuleer, is het 5€ BMS...

Batterijen die gemakkelijk 5 jaar meegaan, het is gratis, en een beetje tijd .... laten we zeggen, pollepel, 40 €, daarom kan ik overwegen, anders gloednieuw, het is te duur, zelfs door een installatie te maken door te doen met een hybride omvormer ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 21/06/22, 23:11

20220621_154005.jpg



20220621_111743.jpg


Ik vergat dat momenteel ook te zeggen, dus er is sap om de WE te herstellen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 22/06/22, 13:54

phil59 schreef: maar ik zal niet ver, meer dan een jaar, 100 kWh hebben om opnieuw in het netwerk te injecteren... gemakkelijk meer dan 150 dagen verlichting, maar vooral beschermd.


Als het ongeveer 100 kWh/jaar aan "verliezen" is (waarde 15 tot 20 €), lijkt me dat niet veel om de wijzigingen aan te brengen die u overweegt, vooral omdat u nog steeds "verliezen" zult hebben, zelfs als ze minder zijn .
Maar goed, het is een persoonlijke mening, natuurlijk moet je diagram werken en de beslissing is aan jou! Vooral omdat buiten het "financiële" aspect, ik denk dat het u blij zou maken om uw oplossing, die waarde heeft, te implementeren.
Vertel je het ons?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 22/06/22, 15:14

Natuurlijk is dat het "plezier"-aspect essentieel, maar als voor april tot september de panelen op 25-30° globaal gesproken, zal het minstens 200 kW zijn om opnieuw te injecteren,
Plus er zal het dubbele paneel zijn, dat ik heb, en daar zal het ongeveer 500Wh zijn en ik denk bijna 350 dagen per jaar om te kunnen opslaan voor verlichting...

En voor mij dreigt de toekomst van "continu, ononderbroken" sap onzeker te worden, niet dat we niet zijn wat nodig is, maar wie weet?

Een paar jaar geleden, toen ik aan het werk was, hadden we tijdens een zomer veel netwerkstoringen...

Het was gewoon snoeien dat niet vernieuwd was.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 22/06/22, 15:37

phil59 schreef:Plus er zal het dubbele paneel zijn, dat ik heb, en daar zal het ongeveer 500Wh zijn


Als u uw zonneproductie verdubbelt, wordt het probleem natuurlijk anders. Maar met twee elektrische voertuigen lijkt u nog steeds goed uitgerust om deze productie te beheren. De 1 tot 2 kWh opslag in je omvormer zal zeker helpen, maar niet genoeg om verliezen te voorkomen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 22/06/22, 16:48

Je weet wel, elektrische voertuigen rijden overdag.

En zoals momenteel laten we 3 WE van de 4 over, en WE waar we niet weggaan, is over het algemeen een van de dagen gewijd aan ouders.

Om te situeren, de kona in mei heeft 4113 km afgelegd, en daar zitten we voor juni al op 2347 km....

Ik herinner me een maand, tijdens de bevalling, hij had slechts 400 km afgelegd.

Wij rekenen voornamelijk 's nachts, tegen gereduceerde tarieven...

We zullen zeggen dat ik grofweg over 2 jaar met pensioen ben of niet. Maar mijn vrouw blijft werken. Ja, ik nam een ​​jong meisje, ze is pas 56 jaar oud! : Lol: en meer dan 35 jaar met dezelfde kameel, heb ik recht op de woestijnmedaille! : Lol:
Dus de kona, het komt niet vaak voor dat hij overdag wordt opgeladen.

Wat mijn VE betreft, hij heeft niet langer zijn 100 km jeugd, en ik denk dat ik met één lading per week genoeg zal hebben (in feite 2-3 kleintjes, laten we zeggen 3 keer 1u30).

Om te situeren, in december-januari, met een helling van 70°, is het ongeveer 55-60 kWh productie, per mij, met 1.5 kWp geïnstalleerd, theoretische cijfers.

Dus in de winter heb ik nauwelijks genoeg om de verlichting te doen, en de rest gaat naar alles wat verbruikt ....

dagje weg.png
dag afwezig.PNG (37.01 KiB) 3721 keer bekeken


Het is een dag geweest dat we er niet waren, ik weet de tijd niet meer, maar het moet niet al te erg zijn geweest, maar de panelen zijn een beetje overgroeid met onkruid aan de voorkant ... kon niet veel snijden.

Het zou dus nodig zijn om de nacht op de dag te modelleren, en we zien dat het huis een kleine 200Wh verbruikt met het achtergrondgeluid (in ieder geval een goede 150 Wh).
Daarin kan in totaal 20Wh zijn, want ik steek 2-3 lampen aan, 5-10 minuten hier en daar, als we er niet zijn....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 361-gasten