Computeromvormer om een ​​noodverlichting in huis te maken

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 22/06/22, 17:22

Wat is de grafiek? Verbruik geïmporteerd "EDF" gedurende de dag?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 22/06/22, 17:30

Mijn conso enedis ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 22/06/22, 17:48

En op 12/06/2022

12062022.PNG
12062022.PNG (61.62 KIO) Toegang tot 1117-tijden


Nog steeds niet daar....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 22/06/22, 18:52

phil59 schreef:Mijn conso enedis ....


Het is bijna "perfect"! Het "EDF"-verbruik overdag is bijna gewist.

Maar het is 11 of 12 juni, twee dagen ben je weg. In andere maanden en/of wanneer u aanwezig bent zal het onvermijdelijk anders zijn. Maar ik zou zeggen dat uw project om het PV-oppervlak te verdubbelen tot 1500Wp zinvol is, ook al zorgt het in de zomer voor wat extra overschotten.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 22/06/22, 19:11

En hier is gisteren, waar de kleine meisjes ziek waren, dus minstens één tv "bijna de hele dag" aan, de auto die klaar is met herstellen van het weekend, dus het is ongeveer 2 kW....

21062022.PNG
21062022.PNG (64.05 KIO) Toegang tot 1105-tijden


En gisteren, bij mij thuis, een heel gemiddelde dag, minder dan 2 kWh productie.

Om het in perspectief te plaatsen, 's ochtends werkte de houtkachel 2-3 uur, in heel licht, net genoeg om 1-2° meer terug te brengen om comfortabel te zijn.

Sommige pieken zie ik, inductiekookplaat, oven, maar andere weet ik niet of ik heb de aansluiting nog niet gemaakt.... al heeft mijn vrouw een wasmachine gezet, de vaatwasser, maar direct op warm water, dus wat minder sap, en helaas een paar minuten een droger....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 02/07/22, 14:29

Het is nog steeds grappig, dat gedurende tien dagen alleen antwoorden op de inhoud, en nog steeds beperkt tot niet veel mensen, maar niet op het formulier...

Ce forum Begint het minder bezocht te worden, met mensen die technische vaardigheden hebben en die durven te publiceren?

Nou, waar ik ben met deze omvormer ...

Twee van de batterijen waren meer dan 12V en houden ze minstens 4-5 dagen aan (niet langer testen en niet veel verder proberen te duwen) plus degene die ik had, wat goed is.

De anderen, meer van de oude die ik had, behouden niet beter dan 10V, en als ik 3 ok zet, en één op 10V, niet goed voor de omvormer...

Ik heb gisteren mijn BMS 3S ontvangen, die ik had besteld....

Ik heb nog geen tijd gehad om naar boven te gaan, om een ​​test te doen.

Ik heb minstens 12 18650-batterijen, die nog steeds minstens 1000 mAh bevatten, dus 48 Wh max output om te testen...

Dus, met 3 batterijen oké, ik denk erover om er een te maken in 18650 bij 6Ah ....

Ik hoop dat het allemaal goed mengt...

Ik heb meer dan 100 18650's, nadat ik de helft ervan op vrijdag heb getest, heb ik er 47 op meer dan 3V, dus geen probleem voor haar, 2 op 2.4V gemiddeld en één op 1.7V, dus hs, meer sommige die ik hs had gemarkeerd, er is al een beetje tijd ... (meestal, als ik ze op het werk vervang, probeer ik ze voor ongeveer 50% op te laden, om ze te behouden).

In feite zou ik bijna 200 ok nodig hebben om iets goeds te gaan doen.

Dan heb ik de oplossing om auto-accu's te plaatsen, maar helemaal niet hetzelfde, en het is niet de beste, niet bedoeld voor langzame ontlading...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 02/07/22, 17:35

Dit is de hele kwestie van het "tweede leven" van batterijen
In een stationaire en huishoudelijke toepassing, met een vermogen van enkele kWh en ongeveer 2 tot 3 kW, zeggen we tegen onszelf dat hij zelfs "versleten" de paar tientallen kW moet kunnen weerstaan ​​die een elektrisch voertuig nodig heeft;
Het lijkt natuurlijk iets ingewikkelder dan dat... We zien in ieder geval minder artikelen over dit onderwerp dan een paar jaar geleden.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 02/07/22, 18:56

Ik had het over thermische batterij, want als ik EV-batterijen goedkoop zou kunnen recupereren, zou ik onmiddellijk nemen ....

Het is noodzakelijk om te tellen dat we aan het einde van het leven ongeveer 50-70% van hun aanvankelijke autonomie zouden hebben, voor het "lithium".

Maar het is vooral wanneer u meerdere "ongebalanceerde" cellen begint te krijgen dat de pb begint te arriveren.

Ziezo, blijf niet zo hangen, een HS, kan je allemaal planten, een beetje minder goed kan ervoor zorgen dat zelfs bij 10% autonomies de auto stopt ....

Nog geen 15-20 jaar oude lithiumauto's op de markt om te kunnen hopen een beetje te herstellen ... maar herstel wordt steeds ingewikkelder.
Het systeem "beheert" over 10 jaar, wat zal het zijn?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par sicetaitsimple » 03/07/22, 12:23

phil59 schreef:Nog geen 15-20 jaar oude lithiumauto's op de markt om te kunnen hopen een beetje te herstellen ... maar herstel wordt steeds ingewikkelder.
Het systeem "beheert" over 10 jaar, wat zal het zijn?


Ik dacht niet echt aan "bronnen", maar aan een goed gestructureerd industrieel systeem dat afgedankte EV-batterijen zou recyclen tot stationaire batterijen, met acceptabele prestaties voor dit stationaire gebruik, veel minder "veeleisend" dan een EV-gebruik .
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Computeromvormer voor back-up van verlichting in huis




par phil59 » 03/07/22, 23:30

Ik geloof dat dit al aan de gang is, of op zijn minst gepland.

Sommigen hebben al batterijen teruggevonden van 106, clio, bijl, enz., maar het is stukje bij beetje.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 222 gasten