Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Christophe » 04/09/22, 22:37

sicetaitsimple schreef:Hij telt de verbruikte kWh tussen die en die tijd van "omschakeling", periode.


Je begrijpt niet wat in de woorden:vooral wanneer het verbruik van alle consumenten het hoogst isTrots als een burggraaf.

Dit betekent dat elektriciteit meer zal kosten (en waarschijnlijk zonder waarschuwing van klanten of in ieder geval niet contractueel), wanneer de totale netwerkbelasting hoog is of wanneer het netwerk op de rand van verzadiging staat! En dit staat ons deze winter bijna overal in Europa a priori te wachten!

Punt! We gaan "plezier hebben"!

Ik kan niet wachten tot ik mijn netwerksimulatorinstallatie op mijn PV heb aangesloten!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par sicetaitsimple » 04/09/22, 22:41

Remundo schreef:Enedis kan OOK lossen, het heeft de kracht om dat te doen op de "kleine" elektriciteitswegen, terwijl RTE de snelwegen beheert.


Nee maar jongens, zijn jullie gek? Als Enedis moet ontlasten omdat het een lokaal probleem heeft op zijn netwerk, zal het niet één voor één met de Linky-meters knoeien, zelfs niet als het op afstand wordt gedaan!
Hij zal (zoals voor Linky) de HT-start van de betreffende lijn afsnijden en dan doen wat hij moet doen om terug te keren naar een normale situatie.

En nogmaals, Enedis is niet verantwoordelijk voor het beheer van "wisselende storingen" in het geval van ernstige problemen op het netwerk.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16134
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Remundo » 04/09/22, 22:53

het is wat je denkt door te extrapoleren wat je weet uit normale situaties.

Als een teleoperator een teller met één klik kan blokkeren of beteugelen, kan hij 1000 of 10000 tellers per elektrogeografische zone blokkeren/remmen.

Het enige dat nodig is, is dat een paar computerwetenschappers de supervisiesoftware voorbereiden die er goed voor werkt.

U hoeft het HT-netwerk niet te verplaatsen en fysiek af te sluiten.

Naar mijn mening zou zelfs dit technisch gezien de beste oplossing zijn om de black-out te voorkomen. Beperk iedereen tot 15A en laat het de meters zijn die in de appartementen springen in plaats van de HT stroomonderbreker...

Als je het netwerk alleen via RTE wilt regelen, kun je net zo goed zeggen dat je daar vrolijk met een bijl naartoe gaat, dat komt neer op het uitzetten van hele steden!
1 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par sicetaitsimple » 04/09/22, 23:00

Christophe schreef:Dit betekent dat elektriciteit meer zal kosten (en waarschijnlijk zonder waarschuwing van klanten of in ieder geval niet contractueel), wanneer de totale netwerkbelasting hoog is of wanneer het netwerk op de rand van verzadiging staat! En dit staat ons deze winter bijna overal in Europa a priori te wachten


Denk wat je wilt, waar je blij van wordt...

Hetzelfde geldt voor Remundo.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par phil59 » 04/09/22, 23:08

Ik vraag me af hoe we deze signalen kunnen onderscheppen.....

Er moeten frames, pakketten zijn waar je je PDL moet vinden ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Christophe » 04/09/22, 23:33

sicetaitsimple schreef:Denk wat je wilt, waar je blij van wordt...


Maar wat zegt hij tegen hem? College-niveau? Het is geen kwestie van behagen, maar van feiten...gewettigd!!

Maar nu je het met mij over plezier hebt, je kunt niet weten hoe blij het me maakt om vandaag degenen te zien snotteren die liever om de 2 of 3 jaar op vakantie gingen of van auto wisselden in plaats van ofwel te investeren in energiebesparing ofwel bij de productie van zonne-energie... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ja ja, ik weet dat ze niet allemaal de (fysieke) mogelijkheid hebben om dit werk te doen, maar er zijn een paar miljoen alleen al in Frankrijk die dat hadden kunnen zijn en daarom huilen vandaag... en dat is omdat de start van de AMHA-energie piept!

Had dit niet moeten bezoeken? forum in plaats van fukbook en jtentube!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Christophe » 04/09/22, 23:35

phil59 schreef:Ik vraag me af hoe we deze signalen kunnen onderscheppen.....

Er moeten frames, pakketten zijn waar je je PDL moet vinden ....


Ik heb de 78 pagina's tellende technische handleiding van ENEDIS hier gepost: elektronische-elektriciteitscomputer / linky-meter-bediening-en-gebruikershandleiding-t9748.html

Maar ik denk niet dat ze aanwijzingen zullen geven voor het hacken van het ding, huh... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par phil59 » 05/09/22, 01:02

Ik zal moeten "verheugen".

Ik heb 2 panelen toegevoegd, in mijn tuin, normaal sluit ik er 1 aan, ik heb nog maar één micro-omvormer over ....

Ze zijn nog verder van het huis, ik voeg 20M afstand toe, verhaal, dat in de winter de extreem hoge bomen van een buurman op 100m afstand, rond 10-12H geen schaduw meer geven, op de onderkant van de panelen. ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Christophe » 05/09/22, 20:26

Ik plaats dit hier:

De situatie over de enorme energiecrisis die Europa doormaakt, live uitgelegd op Fox News, zegt alles.
Degenen die zichzelf in Frankrijk "journalisten" noemen, zouden het voorbeeld moeten volgen!


1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16134
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245

Re: Blackout EDF: ecowatt, weersvoorspelling elektriciteit om minder te verbruiken en bezuinigingen te voorkomen




par Remundo » 05/09/22, 20:31

als je het op een cynische maar exacte manier samenvat, de Verenigde Staten geeft geen moer om de mond van West-Europa.

Ze plaatsen het doelbewust in een tangbeweging van energietekorten en stijgende prijzen van al degenen die overblijven, zonder er ook maar iets om te geven, en paradoxaal genoeg maken ze Rusland ook rijk.

Er is reden om de Amerikaanse geopolitieke keuzes serieus in twijfel te trekken en er afstand van te nemen.
0 x
Beeld

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten