Beter dan twitter ... moloch?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13717
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Beter dan twitter ... moloch?




par izentrop » 06/11/22, 02:05

Sinds de overname van Twitter door Elon Musk willen steeds meer gebruikers het platform verlaten en gaan ze op zoek naar andere platforms vergelijkbaar met Twitter. Mastodon is op papier het ultieme Twitter-alternatief, maar onderscheidt zich nog steeds door gedecentraliseerd (verschillende servers), open source (bijdragen van de community), zonder advertenties en zonder uitnodigingen om profielen te ontdekken. De limiet op de hoeveelheid tekst voor een bericht is ook ruimer: tot 500 tekens (tegen 280 tekens op Twitter).

In een tweet brengt Mastodon zijn filosofie op een duidelijke en ongecompliceerde manier naar voren, waaruit blijkt dat hij zich sterk wil onderscheiden van Twitter: "We presenteren een visie op sociale media die door geen enkele miljardair kan worden gekocht en bezeten. Uw vermogen om online te communiceren mag niet afhangen van slechts één commercieel bedrijf! »
https://www.blogdumoderateur.com/commen ... e-twitter/

Ik hou helemaal niet van het beleid van Elon Musk, biedt ons een aantrekkelijk alternatief... Ik wacht om wat meer te weten. Tegelijkertijd was dat misschien de reden voor zijn paniek, toen hij zich wilde terugtrekken uit de overname?

Het netwerk is zeer recent:
"Het grappige is dat een van de redenen waarom ik in 2016 gedecentraliseerde sociale netwerken begon te gebruiken en er uiteindelijk toe leidde dat ik Mastodon oprichtte, het gerucht was dat Twitter, het platform dat ik jarenlang dagelijks heb gebruikt, zou kunnen worden verkocht aan een andere controversiële miljardair," schreefEugen Rochko, de Duitse computerwetenschapper die Mastodon lanceerde, in een persbericht dat afgelopen april is gepubliceerd. Destijds was Elon Musk al geïnteresseerd in Twitter, en dit perspectief had Mastodon al in de schijnwerpers gezet... die zich presenteert als "het sociale netwerk dat niet te koop is".
https://www.ouest-france.fr/leditiondus ... fce7c6ac05

Om toegang te krijgen, moet je beginnen met het kiezen van een server, zie deze tutorial https://www.01net.com/astuces/deja-marr ... itter.html

Startpagina : https://joinmastodon.org/fr/servers

Ik stopte daar, want in het Frans zijn er niet veel (5), zullen de snel toegankelijke niet betaalde abonnementen aanbieden, advertenties invoegen, al was het maar om effectieve moderatie te garanderen?

Het lijkt mogelijk om van de ene server naar de andere te migreren met behoud van je abonnementen en abonnees, maar kun je net zo goed vanaf het begin de juiste server kiezen?
Dernière édition par izentrop de 06 / 11 / 22, 02: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Christophe » 06/11/22, 02:10

Verlaten de ratten het schip?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13717
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par izentrop » 06/11/22, 02:14

Christophe schreef:Verlaten de ratten het schip?
Waarom deze agressiviteit, ik stel alleen maar vragen?
Maar inderdaad, de econologie begint me serieus te "voeden" : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Obamot » 06/11/22, 04:52

"Je hebt me gemist Keke, Keke”



“2 staande uiteinden” : Mrgreen:
0 x
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 913
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1137

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Reinoso » 06/11/22, 08:38

izentrop schreef:Maar inderdaad, de econologie begint me serieus te "voeden" : Wink:


eerlijkheid.jpg
honnetete.jpg (17.44 KiB) 1502 keer bekeken


misschien kun je het advies van A Camus volgen, want we zijn, hier, sommigen die het bombardement zullen GEVEN
permanent van je stomme tweeto's (in de hoop dat het werk van de spikes niet onomkeerbaar is)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Remundo » 06/11/22, 08:42

izentrop schreef:Maar inderdaad, de econologie begint me serieus te "voeden" : Wink:

Na 10 berichten?
1 x
Beeld
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 913
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1137

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Reinoso » 06/11/22, 08:59

Remundo schreef:
izentrop schreef:Maar inderdaad, de econologie begint me serieus te "voeden" : Wink:

Na 10 berichten?


hij had de morele plicht om zijn virtuele werkgevers, zeteticians en anderen tevreden te stellen ... door systematisch zijn drollen over alle onderwerpen te distilleren
2 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13717
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par izentrop » 06/11/22, 09:09

reinoso schreef:we zijn, hier, sommigen die GAVE zijn van het permanente bombardement van je tweetos
Als ik je tussen conspis laat dartelen, verveel je je uiteindelijk... maar daar gaat het niet om...

Grappig dat de pers altijd twitter citeert : Idee: misschien verandert dat met de migratiebloeding van ontevredenen op deze RS :?
Ouder dan ik dacht enkele antwoorden: Het belang van het kiezen van de juiste Mastodon-instantie
In termen van tijd lijkt het verstandig om een ​​team van beheerders te verkiezen boven een geïsoleerd persoon, aangezien levensgebeurtenissen ervoor kunnen zorgen dat ieders interesses zeer snel evolueren.

Qua financiële middelen zien we natuurlijk de opkomst van verzoeken om donaties via Patreon door beheerders van instanties met een groot aantal gebruikers en we begrijpen waarom: hosting of het laten hosten van een server kost geld.

De ideologische lijn van uw instantie
Hoezeer men de vorige technische punten sinds de recente explosie in het gebruik van het sociale netwerk Mastodon ook zou kunnen vermoeden, het hier genoemde punt lijkt iedereen een beetje overrompeld te hebben. Inderdaad, de autoriteiten laten geleidelijk hun "cultuur", hun protestacties en hun verspreiding van ideeën op dit sociale netwerk gelden.

Alle macht gegeven aan de beheerder van een instantie op zijn instantie, deze laatste kan inderdaad zijn eigen instantie verbieden om met andere instanties te communiceren, maar ook gebruikers van zijn instantie verbieden om te communiceren met accounts van andere instanties.
We gaan dieper...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Christophe » 06/11/22, 09:58

izentrop schreef:
Christophe schreef:Verlaten de ratten het schip?
Waarom deze agressiviteit, ik stel alleen maar vragen?
Maar inderdaad, de econologie begint me serieus te "voeden" : Wink:


Voelde je je aangesproken? Het ging je niet aan, want ik had het over de echte facho's van de welwillendheid van twitter ... degenen die de censuur van anderen verkiezen boven de democratisch debat !

Ze hebben recht op agressie!!

ps: ik heb naar mastodont gekeken, het zal twitter nooit vervangen omdat er het principe is om de servers te partitioneren ... het is meer een gigantische onenigheid dan een twitter ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Beter dan twitter... juggernaut?




par Remundo » 06/11/22, 10:58

twitter facebook, ik ben er, maar niet veel.
youtube hetzelfde.

in feite ben ik daar "historisch" omdat ik daar rekeningen heb geopend om mijn vrienden te vinden.

het is altijd pijnlijk om ergens anders heen te migreren en niet veel mensen te vinden.

Ik tweet heel weinig. ik geef de voorkeur aan hen forums ouderwets als ecologie.

Mastodon Ik weet het niet, maar als het groeit, wordt het net zo erg als twitter vandaag.

je hebt het Twitter-schandaal gezien.

Mumusk, over wie ik niet altijd goed spreek, had de verdienste om tegen de mierenhoop van welwillende tweets te schoppen.

Maar het kost hem een ​​paar miljard. En hij zou op zijn beurt Twitter kunnen gebruiken om zichzelf te promoten. Als het vervolgens de vrijheid van meningsuiting verlaat, mijn geloof, dan blijft het correct.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 303-gasten