Remarketing retargeting: Amazon ruilt uw informatie met Facebook en Google?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Remarketing retargeting: Amazon ruilt uw informatie met Facebook en Google?




par Christophe » 06/04/17, 15:38

Gisteravond kocht ik een kleine postweger op Amazon (na een Google-zoekopdracht natuurlijk) in mijn Firefox-browser die ik 90% van de tijd gebruik...

Vanmorgen verbind ik op Facebook met een andere browser (ik hou er niet van om alles door elkaar te halen....maar de rest zal me ongelijk geven maar lees liever), namelijk Internet Explorer...

Maar ik zie gerichte reclame "saldo op Amazon" op mijn Facebook-account op IE dus...we wisten al lang dat na een zoekopdracht op google in een browser de google-advertentie de komende dagen werd getarget, maar hier hebben we het over een andere browser en een ander advertentiesysteem!

Dus 2 opties (als je er nog meer ziet???):

a) Browsers wisselen cookie-informatie uit...wat niet heel normaal zou zijn???

b) Het is mijn IP (dat sinds gisteren niet is veranderd) dat het doelwit was en dat door Amazon of Google werd "verzonden / verkocht" aan Facebook... (de e-mail van mijn Amazon-account is anders dan die van FB ... maar google weet waarschijnlijk dat ze gelinkt zijn door ik weet niet welke klik ik op een dag heb gemaakt...)

c) Windows volgt onze zoekopdrachten?

Kortom, het weegt zwaar op internetmarketing Nou, ik moest deze daar plaatsen gezien mijn aankoop :D

Het internet wordt echt, echt, een mooie shit voor het privéleven en dat alles om "meer te consumeren"!!! :onheil:

1984 hier komen we!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Remarketing retargeting: Amazon deelt uw informatie met Facebook en Google?




par Christophe » 15/11/19, 18:07

2 en een half jaar later...

Gisteren aan het einde van de avond ben ik op mijn Apple-tablet aan het zoeken... vanmorgen heb ik een advertentie die overeenkomt met deze zoekopdrachten op mijn pc...

Maar daar blijft het van Google naar Google ... via het IP ... dat moet niet van de ene op de andere dag zijn veranderd ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Remarketing retargeting: Amazon deelt uw informatie met Facebook en Google?




par Christophe » 12/04/20, 12:03

Kleine update ivm het coronavirus :)
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Remarketing retargeting: Amazon deelt uw informatie met Facebook en Google?




par ENERC » 12/04/20, 18:12

Het is niet gemakkelijk om het te vermijden.
Er zijn trackers in zowat elke webpagina. De klassieke namen zijn:
- googleads.g.doubleclick.net
- bs.serving-sys.com
- facebook. com
- advertenties.sportslocalmedia.com
- api.dailymotion.com
- adservice.google.com
- prof.estat.com
-auth.estat.com
- .....

Naast trackers zijn er cookies van derden. Als u een FB-account heeft, kunt u op elke webpagina verbinding maken met uw account en uw "commerciële" profiel opvragen.
Hoe het werkt? op een webpagina heb je een verzoek op de FB API. Uw browser presenteert uw FB-cookie die toegang ontgrendelt en in Javascript halen we al uw browsegeschiedenis op die door FB is gezien. Voor ontwikkelaars is het document hier: https://developers.facebook.com/docs/marketing-apis
Google heeft hier hetzelfde: https://support.google.com/dcm/answer/2835059?hl=en (Campagnemanager = politie)

Ik heb het probleem als volgt opgelost:
- Ik heb geen sociale media-accounts
- Ik heb de bovenstaande URL's in mijn etc/hosts gezet (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts onder Windows). Bijvoorbeeld
127.0.0.1 www.facebook.com
127.0.0.1 googleads.g.doubleclick.net
En BASTA : Cheesy:

Aangezien FB niets verwijdert, heeft het uw browsegeschiedenis sinds het aanmaken van het account. :onheil:

Dus als iemand hier een FB link op zet forum, Ik heb een fout in plaats van de link of de video :? .

Ik gebruik Firefox bijna niet meer, ik gebruik Brave (https://brave.com) wat erg streng is op het gebied van advertentiebeheer. Ik ga terug naar FF als het niet werkt onder Brave (meestal erg dure formulieren op sommige handelssites).

Windows laten rusten: op zich is het niet gevaarlijk, maar er zijn talloze malware die zich installeren en het klembord komen herstellen. Je kopieert/plakt een wachtwoord en hop de bouzin verstuurt het op internet. Ik gebruik al 10 jaar Linux of Mac en ik mis Windows niet. Als ik Windows op het werk moet gebruiken, ben ik net een idioot die de naam van de te starten programma's niet meer kan vinden : Mrgreen:
1 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten