Mening en test: ik heb SALTO getest, de Franse VOD VS Netflix (Android-applicatie null)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 30/11/20, 11:48

Het schilderij van Christophe de Salto verbaast me niet echt. Zonder anti-Frans te zijn, merk ik dat er bijna niets vernieuwends uit Franse bedrijven komt, althans op het gebied van web en media. Ik heb zelfs de indruk dat Frankrijk deel uitmaakt van de derde wereld van internet.

Momenteel kijk ik op Netflix een Koreaanse detectiveserie, met een beetje fantasie. Je hoeft alleen maar de VO te accepteren, de ondertitels zijn in het Frans (trouwens, we ontdekken veel verbazingwekkende dingen over de Koreanen, waaronder de agressiviteit van de hiërarchie en de onderwerping aan de leider, maar dat is een ander verhaal). Ik zei tegen mezelf, beste Koreanen, het scenario zit niet slecht in elkaar, we laten ons meeslepen. En verdorie, ik heb net vernomen dat het een remake is in een serie van de Amerikaanse film "Frequency". Het oorspronkelijke idee was Amerikaans. En deze serie was desondanks zeer succesvol in Korea. De Koreanen, of de Fransen, kunnen toch ook scenario's maken? Maar zouden ze net zo goed zijn? Op enkele uitzonderingen na denk ik van niet. We zien dat Amerikaanse ideeën vaak worden overgenomen, hun stijl van series wordt geplagieerd, en ik kan niet geloven dat dit alleen het gevolg is van commerciële macht.
Eén land domineert grotendeels: de Verenigde Staten. Als er ongetwijfeld geld op het spel staat, zie ik meer reden in een cultuur die iedereen zich kan eigen maken, in innovatie, talent en knowhow, zowel voor inhoud als voor "containers" zoals Netflix tegen Salto. We zijn niet op niveau.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 12:48

Exnihiloest schreef:Het schilderij van Christophe de Salto verbaast me niet echt. Zonder anti-Frans te zijn, merk ik dat er bijna niets vernieuwends uit Franse bedrijven komt, althans op het gebied van web en media. Ik heb zelfs de indruk dat Frankrijk deel uitmaakt van de derde wereld van internet.


Dat was niet de bedoeling van mijn bericht: Ik vind Salto over het algemeen vrij positief als we deze verdomde applicatie gecodeerd met de voeten weglaten!! Dit is echt de enige echte kritiek!!

Franse nieuwkomers die op Salto spugen (ik heb een aantal verfoeilijke dingen gezien) omdat de Salto-catalogus nog steeds vrij klein is, zouden moeten stoppen met redeneren in "ME I" "ME I HAVE RIGHT"...

Ik denk niet dat andere landen een nationale mentaliteit van zelfkastijding hebben zoals in Frankrijk...

Er zijn prachtige dingen die in Frankrijk worden gemaakt... jammer dat er de mentaliteit is om ze kapot te maken! : Mrgreen:

Ik kan je wat screenshots geven van de beschikbare programma's als je wilt?

Anders een algemene opmerking over de VOD.

Ik heb nooit helemaal begrepen waarom er in de wereld van VOD niet echt een openbare vermelding met een zoekmachine was... dat wil zeggen, voor niet-leden!

Ook, afgezien van Auvio, VOD-toepassingen waarschuw niet voor de verwijdering van hun programma of voor nieuwe releases die eraan komen!

Dit is in ieder geval het geval voor Netflix en Amazon Video!

Daarna zijn er applicaties, zoals Upflix, die dit soort diensten aanbieden (toevoegen en verwijderen) zodat Netflix erop communiceert... maar waarom doen ze het niet duidelijk??

:schok: :schok: :schok:

AD 44 misschien kunt u het beantwoorden?

Exnihiloest schreef:We zijn niet op niveau.


Het is zeker dat het Franse initiatieven niet zal helpen door geld te geven aan de Amerikanen... Maar het gaat er niet om Netflix te evenaren, maar om een ​​Frans-Frans alternatief te maken voor VOD dat de Franse creatie verdedigt.

Ik heb al maanden geen Netflix meer, Salto past heel goed bij mij als alternatief...

Salto zal over een tijdje zeker originele producties produceren ... op voorwaarde dat ze een kritische winstgevendheidsdrempel overschrijden ... En ze zullen die bereiken als de Fransen zich aanmelden ... en er niet meer op spugen ...

We verdedigen de Made In France zo vaak...Salto is er een van...

Je kunt niet op Amazon spugen en lokale en in Frankrijk gemaakte aankopen verdedigen terwijl je Netflix verkiest boven Salto! Oh ja...
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par n.Chr. 44 » 30/11/20, 13:05

Nogmaals hallo Christophe,

Antwoord waarop?

Ik gaf gewoon informatie (het was geen mening), salto produceert niet (tot nu toe in ieder geval... misschien in de toekomst), en jij betwistte het en beweerde vol vertrouwen dat het onjuist was.

Welnu, hier is het.

Ik ga geen uren vechten om gelijk te krijgen, het is niet mijn stijl.

Ps: ik wil Salto of een ander platform niet echt bekritiseren of prijzen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 13:26

a) Waarom vat u het slecht op?

Ja Salto produceert indirect... TF1, France TV produceert dus Salto profiteert ervan... Nee?
Dat is alles wat ik wilde zeggen.

En wat betreft de originele producties, geen Salto produceert niet en het zal nodig zijn om te wachten op de winstgevendheid van het ding... om erop te hopen. Het duurde meer dan 10 jaar voordat Netflix begon met produceren...

b) Aangezien u zei dat u direct betrokken was bij de VOD, wilde ik uw mening hierover hebben:

Ook, afgezien van Auvio, VOD-applicaties waarschuwen niet voor het verwijderen van hun programma of voor nieuwe releases!
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par n.Chr. 44 » 30/11/20, 13:30

Vat het verkeerd op... Ik probeer het niet te doen.

Niet bijzonder betrokken bij de vod nee.

Laten we zeggen dat ik stroomopwaarts werk. Op de producties, tot slot de opnames, wat als je dat liever hebt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 13:39

Oké daar ga je!

Dus je bent het ermee eens dat om productie in Frankrijk te promoten, het beter zou zijn om Salto bij Netflix te bevoordelen...toch?

Hoewel Netflix al in Frankrijk produceert, bijvoorbeeld de documentaire over de Gregory-affaire...
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par n.Chr. 44 » 30/11/20, 14:15

Ach ja daar staat het persoonlijk op (in dubbele titels), ik zou er niet over klagen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 30/11/20, 14:40

Christophe schreef:Oké daar ga je!

Dus je bent het ermee eens dat om productie in Frankrijk te promoten, het beter zou zijn om Salto bij Netflix te bevoordelen...toch?
...

Vooral niet.
We kunnen nu al de verwoestingen zien van de "culturele uitzondering" die bestaat uit het ondersteunen van de Franse cinema. Onder het voorwendsel van auteurscinema beginnen de regisseurs zonder interesse aan experimenten, het is middelmatige film na middelmatige film, ze kunnen het zich veroorloven omdat het geld niet uit hun zak komt en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken als ze shit maken in plaats van een populair succes.
Als Salto beter is dan Netflix, zal het zegevieren. Van wat je schreef, herinnerde ik me vooral "we zijn ver verwijderd van de catalogus van de 2 reuzen en veel programma's zijn herhalingen die we op andere manieren gratis kunnen zien", waardoor ik begrijp dat er niet veel creaties zijn, maar veel oude dingen die we al op tv hebben gezien.

Netflix doet het vandaag goed omdat er creatie is, en daarnaast creatie die uit zowat elk land komt. Je hebt een opening naar de wereld. Ik had het over een Koreaanse serie ("Signal"), ik keek ook naar een interessante Braziliaanse serie ("3%", veel humanisme, ondenkbaar in een Amerikaanse serie), nogal wat series uit heel Europa (en Amerikanen natuurlijk). Deze series behouden de geest van de cultuur van het land waarin ze zijn gemaakt, ook al worden ze "Amerikaanse stijl" uitgevoerd, dat wil zeggen niet gnangnan, niet moraliserend op de manier van "de leraar" of "Joséphine, beschermengel", niet oubollig zoals "terroir" detectiveseries, maar met soms zeer subtiele of verontrustende scenario's, vooral in sciencefiction, en actie die vooruitgaat.
Er zijn ook dingen die weinig interessant zijn volgens mijn smaak, maar over het algemeen doen we het goed, en ik zie mezelf niet teruggaan naar een Frans-Franse opsluiting, goedkope series of de Amerikaanse stijl nabootsen zonder in de buurt te komen. Er kunnen ook goede Franse series zijn, maar die heb ik niet ontdekt door te zappen op TNT en aan de Canal+ of sat-kant ben ik geen abonnee. Waarom zou ik Salto riskeren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Exnihiloest » 30/11/20, 15:02

izentrop schreef:
Forhorse schreef:
Christophe schreef:Je moet ook in Frankrijk zijn gevestigd ... anders blokkeert het!
Gelukkig is NordVPN hier met 95% korting voor 10 jaar ... : Mrgreen:
Heb je je gezien : Lol: :? https://nordvpn.com/fr/pricing/

Voor een gratis VPN die nog steeds open is (maar sluit), een bandbreedte van de juiste grootte, en op voorwaarde dat je wat risico's neemt, is er de "Hola"-extensie voor browsers.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: ik heb SALTO getest, de Franse VOD op Netflix. Android-app is waardeloos !!




par Christophe » 30/11/20, 15:34

Er is ook een geïntegreerd in Opera ... maar het is continentaal ... niet nationaal ...

Met andere woorden, u kunt bijvoorbeeld Europa of Azië kiezen, maar niet het land...

Van wat ik heb gelezen, is geolocatie een groot obstakel geweest voor de ontwikkeling van Salto...Er zijn natuurlijk erg saaie en restrictieve auteursrechtwetten in Frankrijk...

Waarom redeneert u in de wereld van 2020 niet meer Franstalig dan nationaal grondgebied?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten