Actie tegen elektrische horloges en verborgen consumptie

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 29/08/08, 16:30

Moge het als een les dienen! Het is 2 vandaag (dat + Laigret) ...
0 x
B.Nico
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/02/10, 10:51




par B.Nico » 25/02/10, 11:25

Bonjour à tous,

Ik kom om advies te vragen voor een bewustzijn van de verborgen energie voor het grote publiek tijdens een radio-uitwisseling (ik kom dus uit dit oude onderwerp in de hoop geen fouten te maken)

Ik wilde de "deposito's" van energie voorstellen die door huishoudens verborgen zijn:

Neem een ​​voorbeeld. Het is gebruikelijk in een behuizing blijft constant zorgen voor een tv, een videorecorder / dvd-speler, een kleine stereo-installatie, een halogeenlamp, een magnetron en twee elektronische klokken. Het totaal van de verborgen energieën gaat over 50 Wh.

Het cijfer 50Wh komt van internetzoekopdracht en is een gemiddelde.

Om het belang van deze consumpties te tonen heb ik dit resultaat naar Frankrijk getranscribeerd.

Op onze schaal lijkt het te verwaarlozen. Maar als we onze hypothese 50 permanent Wh per huishouden te nemen (hetzij 400 kWh / jaar) teruggebracht naar 27,8 miljoen Franse huishoudens (bron INSEE verwacht 2010), zou het verbruik ongeveer 11,12 TWh / jaar. Dit betekent dat ongeveer de helft van de 1-kernreactor permanent wordt gemobiliseerd voor het verborgen energieverbruik van huishoudens in Frankrijk.

* De verkregen resultaten en cijfers zijn van het gemiddelde.
Nucleaire generatie: 418,6 TWH / 20008 voor een vloot van 58-reactoren. Dus een reactor produceert gemiddeld 7.2 TWH / jaar. (11.12 / 7.2 1.52 =)


Ik maakte de keuze om een ​​permanent verborgen energieverbruik van aanname nemen om mijn uitleg te vereenvoudigen door het nemen van een time saver en 18h 6 werkuren ik lopen in 1.2 kernreactor gemobiliseerd. Maar de resultaten die ik vind lijken me overdreven ...

Daarna zal ik ingaan op de oplossingen om tegen de EC te vechten:

- Apparaat heeft het horloge geminimaliseerd? (korting / bij aankoop)
- Schakelaarcontact (schrapping)

Dus hier sta ik open voor alle kritiek of voorstellen van u, vooral over manieren om tegen de EC te vechten.

Bij voorbaat dank
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

elektrische horloges




par tigrou_838 » 25/02/10, 15:37

Hallo, voor mij is het gemakkelijk om een ​​stekkerdoos te kopen met de grote rode schakelaar.

de computer en alles wat bij een multi hoort.

tele, magnetosque, dvd-speler en decoder, op een multi.

magnetron en wat er in de buurt is, op een multi.

dit alles helpt het verbruik van horloges te verminderen.

naast een lamp, merkte ik dat het snijden met het kruis op de lamp, de ingebouwde trafo nog op, zodat de inter zoon gelijk nul conso gedoofd modus.

om nog maar te zwijgen van wasmachines zoals vaatwassers die op zonne-energie warm water staan, maar dat staat buiten kijf.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/02/10, 15:45

Een paar jaar geleden deed ik een vergelijkbare berekening https://www.econologie.com/les-consommat ... -3563.html en ik vond voor het equivalent van alle Frankrijk 1 kernreactor voor horloges ... maar alle horloges zijn niet nutteloos ...

Grappig dat ik ook 50W consumptie-standby had maar 18 / 24 ... en 18h standby ... raar? :D : Cheesy: : Lol:

Neem 50W om 6h als gevolg van dagelijks gebruik en gemiddelde intelligentie 18h Dit leidt tot een jaarlijks verbruik van 50 8760 * * 18 / 24 329 kwh = de buurt (of ongeveer € 40 0.12 in Frankrijk tot € / kWh inclusief abonnement) .


Aan de andere kant had ik maar 10 miljoenen huishoudens meegenomen, maar ik had met de pollepel de wakes van bedrijven opgenomen ...

Hier is het artikel in kwestie, alleen hier presenteer ik enkele oplossingen van strijd (de artikeldatum van 2007, moet mogelijk worden bijgewerkt?):
https://www.econologie.com/les-consommat ... -3563.html


anders, er is erger dan de dag ervoor, daar is het onzichtbare horloge hier is een voorbeeld: https://www.econologie.com/forums/consommati ... t5834.html

Ten slotte is hier een interessant nieuw type apparaat om het "achtergrond" verbruik van een huishouden te bepalen: https://www.econologie.com/shop/ecowatt- ... p-319.html

ps: wat is het voor welke radio? Kun je econologie.com een ​​bron van inspiratie noemen? : Idee:
0 x
B.Nico
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/02/10, 10:51




par B.Nico » 25/02/10, 16:39

Ja, voor de cijfers kunnen mijn bronnen identiek zijn aan die van u (er is op dit moment geen 36 over dit onderwerp)

Voor berekeningen heb ik bijna hetzelfde artikel als u, behalve dat het een grote fout bevat:

Neem 50W als gevolg van dagelijks gebruik en 6h gemiddelde intelligentie 18h Dit leidt tot een jaarlijks verbruik van bijna 329 kwh (of ongeveer € 20).

Laten we dit vermenigvuldigen met het aantal huizen in Frankrijk en we krijgen snel veel energie.

Dus met 10 miljoenen huizen en een verbruik van 50W op basis van dezelfde uurratio's en we krijgen 3290 Twh (1 TWh = 1000 MWh) de energie-output van een 900MW-kernreactor die op vol vermogen werkt tijdens 3290 / 9 = 365 h of meer dan 15-dagen.


Een Tera is 10 power 12 en een mega is 10 power 6. Afgezien van dat ik werd geïnspireerd door te proberen om gegevens van de actualiteit (aantal haard / nucleaire productie) te nemen, voor de evaluatie van de consumpties van de verborgen energieën is het erg delicaat, dus daar nam ik gegevens adema waarvan ik de datum van publicatie niet ken.

Het onderwerp per verhaal behandelt alleen de verborgen programma's van de geschiedenis van de haard om een ​​samenhang te houden met het publiek van de emissie.

Voor de nominatie Econology als een hulpbron geef ik er de voorkeur aan om met mijn leiders te overleggen voordat ik iets beloof, zo niet op te helderen is het een lokale radio-afdeling van Sarthe.

Dit kleine deel is slechts een uittreksel van een reeks vragen / antwoorden die handelen over de filosofie van Negawatts, in ieder geval dank voor uw antwoorden die overeenkomen met wat ik in gedachten had.
Dernière édition par B.Nico de 25 / 02 / 10, 16: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/02/10, 16:46

B.Nico schreef:Ja, voor de cijfers kunnen mijn bronnen identiek zijn aan die van u (er is op dit moment geen 36 over dit onderwerp)

Voor de berekeningen heb ik bijna hetzelfde artikel als u, behalve dat het een enorme fout bevat


Kun je me vertellen waar je dit artikel hebt? Omdat de auteur van dit artikel ik ben het ...

Maar ik had het "gemaakt" voor het netwerk om uit de kernenergie te komen die, voor zover ik weet, het nooit heeft gebruikt ...

https://www.econologie.com/les-consommat ... -3563.html

Deze tekst is oorspronkelijk geschreven voor een antinucleaire vereniging, vandaar de vele verwijzingen naar kernenergie.
Geschreven door Christophe Martz.

(...)

Aanmaakdatum: 18 / 12 / 2007 tot 10h54


De fout ik corrigeer het gewoon ... daar is 1h ...

De bron die je hebt is een kopie / geplakt van mijn originele artikel ... fout gekopieerd! Het is stom voor kopieermachines ... : Cheesy: : Lol:

Goed zonder te lachen, waar kwam het artikel vandaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 25/02/10, 16:55

Er zijn erger dan "binnenlandse horloges"
In hoeveel bedrijven (waaronder utilities) computers (onder andere) op 24 / 24h blijven, INCLUSIEF SCHERMEN :schok: met een "screensaver" die er de hele nacht door loopt en zelfs in het weekend.

En ik noem niet eens de verlichting van het monument voor de dood van trifouillit-les-gees dat de hele nacht voor niets brandt, maar het is een ander debat.

Dus oké, ik wil wat inspanningen leveren op mijn niveau, maar zou niet altijd hetzelfde moeten vragen om inspanningen te leveren en ernaast anderen vrolijk laten verspillen zonder iets te zeggen.
0 x
B.Nico
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/02/10, 10:51




par B.Nico » 25/02/10, 17:01

Ah ja inderdaad, het is puur toeval dat ik niet eens aandacht heb besteed, maar het is duidelijk van jou :?


In wezen heb ik het boek "het huis van de negawatt" gebruikt, dat een deel heeft dat gaat over verborgen energieën (p105 tot 107). Het is ook gebaseerd op een gemiddeld verbruik van 50W per huishouden, aan de andere kant heeft hun schatting betrekking op l europa en wilde het terugbrengen naar Frankrijk.

Het maakt gebruik van een Zwitserse studie die een gemiddelde van 60W wijst eerder in dit land en dus het duurt een hypothese 50 Standing W (vandaar mijn keuze van 50 W Permanent voor de berekening van de emissie) gebeurt het gevolg 440kWh / jaar voor 120 miljoen focus van de Europese Unie, bereikt het verbruik dus 53TWh. Het kost dan een productieve 1997.3TWh voor 56-reactoren en concludeert dat 8 reactoren worden gemobiliseerd voor de horloges van huishoudens.

Het doel van deze berekening is eigenlijk om het belang van verborgen energieën vanuit een totaal standpunt te laten zien omdat ze vanuit een individueel gezichtspunt verwaarloosbaar lijken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 25/02/10, 17:05

Hé ja Forhorse, het is goed dat ik de consumptie van individuen verdubbelde ... Er zou werk zijn.

B.Nico, 8-reactoren in Europa, om nog maar te zwijgen over de details van het bedrijfsleven lijkt ok.

Maar je lijkt de vis te willen verdrinken, alsjeblieft, je wil je bron niet citeren die econologie heeft samengesteld? :schok: :schok:

Je hebt een deel van mijn niet-gecorrigeerde artikel gekopieerd / geplakt, dus vertel me alsjeblieft waar je het hebt gekopieerd ... Bedankt.
0 x
B.Nico
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 25/02/10, 10:51




par B.Nico » 25/02/10, 17:11

Ik probeer de droevige vis helemaal niet te verdrinken als je het denkt. Ik kan niets zeggen over de exacte plaats waar ik deze tekst heb genomen, omdat ik tijdens mijn onderzoek een kopie op woord heb geplakt zonder de bron te nemen.

Maar ik denk dat we kunnen zeggen dat het precies op deze site is als niemand het heeft gebruikt van wat je me hebt verteld.

Sorry, maar ik kan in het algemeen niet preciezer zijn als ik alleen de bronnen neem als ik ze rechtstreeks in mijn tekst gebruik zonder iets te wijzigen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten