Actie tegen elektrische horloges en verborgen consumptie

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 08/08/08, 15:14

Christophe schreef:Je hoeft dan nog steeds niet zo hard te pushen om meteen te zeggen dat elke meting met welk apparaat dan ook niet geldig is, omdat 2 identieke displays niet significant zouden zijn voor dezelfde echte meting... :| :?



Hallo,
Het doet me denken aan mijn wetenschapsleraar, aan het begin van mijn middelbare studies moesten we 20 keer de lengte van een klein metalen onderdeel met een schuifmaat nemen, hij gaf niet toe dat ik altijd dezelfde maat had (hij wilde ons de statistieken leren!)
Hij werkte me daar zo erg mee op de zenuwen dat ik hem de rest van het jaar vervolgde en alle zekerheden die hij stelde in twijfel trok! .... door hem te herhalen dat het statistisch gezien onmogelijk was ergens absolute zekerheid over te hebben : Mrgreen: : Cheesy: :onheil: : Twisted:

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/08/08, 15:25

Wauw, ik stel me de kleine bibiphoque voor als een rebelse student :) Heb je een foto van jezelf op dat moment? : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 08 / 08 / 08, 15: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/08/08, 15:26

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Sartenaer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 27/02/08, 23:00
Plaats: Tongrinne, België




par Sartenaer » 08/08/08, 15:47

Christophe schreef:
sartenaer schreef:- Je wattmeter geeft precies hetzelfde aan met het apparaat AAN of UIT... maar is het verbruik echt identiek? Misschien...


Eh??? Geef toe dat je daar op zoek bent naar het kleine beest...

Je hoeft dan nog steeds niet zo hard te pushen om meteen te zeggen dat elke meting met welk apparaat dan ook niet geldig is, omdat 2 identieke displays niet significant zouden zijn voor dezelfde echte meting... :| :?

Zo nee, wat doet u voor werk?

Nou, ik zal proberen een oude EDF-schijfmeter te vinden!
Dat klopt tenminste, nietwaar? Zo zal niemand meer iets te zeggen hebben!!


Nee, niets te maken met meetruis of statistische problemen! Als we goed nadenken over alle verwerkingen en berekeningen die moeten worden uitgevoerd om het op het scherm weergegeven vermogen te leveren, lijkt het mij duidelijk dat 2 totaal verschillende stromingsgolven perfect hetzelfde cijfer kunnen geven aan het einde van de race. Zolang het apparaat slecht is ontworpen en de berekeningen niet goed zijn uitgevoerd, betekent dit niet dat het werkelijke vermogen in de 2 gevallen identiek is. Het is niet zomaar de naald van een galvanometer die in verhouding tot het gemeten vermogen uitwijkt. Om het vermogen correct te meten, moet het apparaat de vorm van 2 signalen (stroom en spanning) over een periode (1/50ste van een seconde) analyseren. En we moeten ons niet voorstellen dat we te maken hebben met 2 mooie sinusoïden die gewoon uit fase met elkaar zijn...

Ik werk op het gebied van signaalverwerking en telecom... en rommel en slecht ontworpen elektronische apparaten, ik kom ze elke dag tegen :D

Dat gezegd hebbende, ik heb geen specifieke a priori tegen de Brennmachin... ik weet het niet... het is perfect mogelijk dat dit apparaat goed ontworpen is en zeer nauwkeurige waarden levert. Ik ben alleen achterdochtig geworden sinds ik de mogelijkheid heb gehad om verschillende modellen te vergelijken...

Hoe dan ook, ik denk dat we hier in een vacuüm praten: je moet de architectuur van deze apparaten en de geïmplementeerde berekeningsalgoritmen kennen om een ​​idee te krijgen van hun betrouwbaarheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/08/08, 17:53

Hallo jonule
jonule schreef:De Franse wetgeving legt op om het vermogen van het apparaat te markeren, maar niet dat van de lege verbruiken... moet je daar al mee beginnen?!


We kunnen beter:

Verbruik 0 Watt wanneer gestopt --> normale BTW
Stand-by > 0 watt --> BTW max
Naar mijn mening zal het voor een fabrikant veel overtuigender zijn.
: Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Actie tegen elektrisch stand-by en CAC verbruik




par Christophe » 29/08/08, 15:09

jonule schreef:je hebt het over consumptie Christophe, en niet over ecologie, je moet onderscheid maken tussen de twee, hier is het meer de verantwoordelijkheid van "UFC dan kiezen"


Eh eh!! Toeval of geluk?
In ieder geval is dit wat er is gedaan in het laatste nummer van de UFC, verslag van FR2 om hier te zien: https://www.econologie.com/consommation- ... -3901.html


De studie van de UFC berekende dat het onnodige verbruik voor heel Frankrijk 14 miljard kWh bedroeg:

Beeld

Ofwel een "nutteloze" rekening voor alle Fransen van (0.12€/kWh is de gemiddelde prijs in Frankrijk inclusief abonnement):

14 * 000 = 1,68 miljard euro voor pipo...je leest het goed!

EDF FUCKS IN THE POCKET 1.68 MILJARD euro voor energie...NUTTIG...

Lang leve ze anti-standby multi-switch stekkerdozen!
Dernière édition par Christophe de 29 / 08 / 08, 16: 56, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/08/08, 15:43

In feite vertegenwoordigen deze 14 miljard KWh of 14 GWh ruwweg de activiteit (bij 000% belasting vgl. https://www.econologie.com/les-facteurs- ... -3271.html ) van een kernreactor van 1.350 GW voor:

14/(000*1.35.8) = 12 uur...bijna 963 1,5 MW kernreactoren zijn dus nodig om deze totaal nutteloze energie te leveren!!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_de_c ... _en_France

Door al deze verborgen verbruiken te elimineren, zouden we gemakkelijk een kerncentrale met 2 reactoren in Frankrijk kunnen uitschakelen, uitgerust met "kleine" 890MW-reactoren zoals die van Fessenheim bijvoorbeeld!!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Centrale_n ... Fessenheim

Bedankt UFC voor het eindelijk vertellen van deze waarheid op klaarlichte dag! En jammer voor de anti-nuke om er niet over te praten!

ps: over UFC gesproken, ik heb een intern nummer kunnen bemachtigen (blijkbaar is het waanzin om contact met hen op te nemen zonder "intern contact", dus als je andere testideeën hebt, kunnen we ze waarschijnlijk realiseren met de 'UFC... tenminste op bied ze het minst aan)
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/08/08, 16:06

uh gemarkeerd met "Tunesië" op je afbeelding Christophe?!

anders heeft Greenpeace het er al over gehad:

Greenpeace.ch schreef:Samen staan ​​we sterk:
Door de stand-bymodus van elektrische apparaten te verwijderen, zouden we een kerncentrale ter grootte van Mühleberg kunnen sluiten.

http://www.greenpeace.ch/fr/campagnes/atome/


3. Elektrische uitrusting

- Vergeet niet om elektrische apparatuur uit te schakelen wanneer u een kamer verlaat.
- Let op het horloge van huishoudelijke apparaten en computers. Alles bij elkaar kan dit oplopen tot 10% van het elektriciteitsverbruik. Een tv die de hele dag op stand-by staat, vertegenwoordigt bijvoorbeeld hetzelfde energieverbruik als 4 uur kijken!
- Sluit je apparaten voorzien van stand-by aan op een stekkerdoos met een schakelaar die je alleen hoeft te sluiten als je deze apparaten niet gebruikt. De meeste van onze tv's, stereo's of videorecorders blijven constant op stand-by staan ​​(met een klein rood lampje aan). Erg handig wanneer je het apparaat weer aan wilt zetten met de afstandsbediening. Behalve dat deze kleine gadgets het hele jaar door tot 64 euro kunnen kosten. Dus, het is simpel, zet je apparaten echt uit en het maakt niet uit of je moet opstaan ​​om je tv aan te zetten. Het zal je spieren aan het werk zetten!

http://www.greenpeace.org/france/solarg ... -quotidien

Elektriciteit lekt van slaapkamer naar woonkamer
Vier uur 's ochtends, het licht is uit, de koelkast spint niet, maar de elektriciteitsmeter blijft draaien. We slapen lekker, de rekening loopt voor niets op. De schuldige ? Ze zijn legio. Inventaris in Prévert-stijl, zoals vandaag de opening in Seoul (Zuid-Korea) van een forum wereldwijd op het stand-by verbruik van elektrische apparaten.
Gepubliceerd op: 8 november 2005

http://agirici.free.fr/spip.php?rubrique28

Gelukkig waak ik over het lawaai van de anti-nucleaire!

zo niet, ken je de bonobox/ecoTV? :
http://www.watt-and-co.fr/ecoTV/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/08/08, 16:08

jonule schreef:uh gemarkeerd met "Tunesië" op je afbeelding Christophe?!


Bekijk eerst de video voordat je zulke opmerkingen maakt...
https://www.econologie.com/consommation- ... -3901.html

Het beeld van Tunesië wordt als voorbeeld gegeven door te zeggen: deze 14 miljard kWh = 1,5 keer het verbruik van Tunesië!!
Dernière édition par Christophe de 29 / 08 / 08, 16: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 29/08/08, 16:29

bedankt voor het verduidelijken! : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten