LED-verlichting

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/08/09, 21:57

Citro schreef::pijl: De pellets GX53 zijn recent maar lijken voorbestemd voor een snelle ontwikkeling.

Verschillende merken bieden ze al aan in fluorescerend materiaal met vermogens van 7, 9 en 11W.
Veel andere fabrieken beginnen LED-verlichting aan te bieden op dezelfde basis.


Effectief. Ik heb vandaag gewinkeld bij Leroy Merlin. Het gedeelte "gloeilampen" is (uiteraard) verstoord. En er zijn drie of vier modellen van GX53 (in fluorescerend)...

Ik zag ook de verschijning van krachtige fluorescentielampen (equivalent aan 150 of 200 W).

Terwijl je wacht om duidelijk te zien, is het de puzzel!!! Met enorme verschillen qua helderheid voor vergelijkbare vermogens: ik heb een 20 W fluo van Lexman vervangen door een 28 W van Xanlite en het is dag en nacht!!!! Ik ga van "duisternis" naar bijna "blindheid" !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/08/09, 12:56

Ik hoop dat je weet dat we Megaman in onze winkel verkopen voor dezelfde prijs als bij LM en in sommige gevallen beter? En wij bezorgen aan huis: economische en LED-lampen
Dernière édition par Christophe de 29 / 11 / 14, 12: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/08/09, 14:51

1) Ik verzeker je, daarvoor ga ik niet naar LM! In het voorbijgaan zag ik de grote omwenteling op de afdeling ‘gloeilampen’ – een indicatie van markttrends. En ineens heb ik maandenlang het probleem van een slecht verlichte keuken opgelost met een Lexman flucompacte!

2) Leeftijd: ik zou zeggen 2 jaar... Zeer langzame stijging van het vermogen en dan lage intensiteit, maar na een lange tijd...

3) De Xanlite is 28 W (gegeven voor een equivalent van 150 W - plotseling is het te veel voor de kamer! Maar aangezien de 20 W erg zwak was, dacht ik dat dat nodig was); 8 uur; 000°K; 4000 lumen; klasse A (de meerderheid van de compacte fluorescentielampen is - met uitzondering van enkele middelmatige fluorescentielampen die B zijn; het criterium is helemaal niet langer discriminerend voor fluorescentielampen). Ter informatie: minder dan € 1750 (10 en sommige, ik weet het niet meer, misschien € 9)
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 23/04/12, 21:04

Christophe schreef:1) Ik verwijder uw advertentielink...

2) Is het gemarkeerd waar het een kruiskop is op uw link? Ah door op de .pdf te klikken, zien we dat het Megaman is...maar 1e generatie...

Overeenkomst !
: Cheesy:



Nou, we zijn in 2012! en ik denk dat compacte fluorescentielampen dood zijn en dat LED's hebben gewonnen... en ook ik heb mijn weddenschap gewonnen!

A ++
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 06/06/13, 21:40

---CITAAT
Geplaatst: di 29 jan 2008, 19:19 Waarschuwing voor dit bericht! Reageer met citaat
probeer hier:

GEEN ADVERTENTIES

als het niet om de leds gaat....


... Ik gok op een acceptabele LED-lamp met een horizon van drie jaar

Een+ dus
---EINDE CITAAT

Hier zijn we dan weer 1 jaar later.....

Dus waar zijn deze LED's?? (Ik plaats hier een bericht omdat ik een herinneringsmail heb ontvangen om terug te komen en hierover te praten forum)

A ++
0 x
iso14000
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 13/09/07, 13:25




par iso14000 » 26/10/14, 21:54

eh eh!

we zijn in 2014, 6 jaar na de weddenschap van Christophe... en het lijkt mij dat de LEDS de flucompacten aan het begraven zijn!!!!


zou ik mijn weddenschap gewonnen hebben?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/10/14, 22:26

Het zou mij dan ook niet verbazen als de LED de compacte fluorescentielamp vervangt.

Het is niet eens duurder zolang de levensduur van de fluochose zijn beloften niet waarmaakt (amper 2 1/2 jaar voor sommigen), dus ik vervang geleidelijk alle verlichting door 20 Watt 2 LED-projectoren lumen en natuurlijk tussen 300 K en 6 K, wat een heel mooi wit en neutraal licht geeft, en vooral ook na verloop van tijd erg wit blijft (en vooral niet daaronder om geen geel/oranje licht te krijgen, afschuwelijke gloeilampen of fluorescentielampen).

Zo (maar ik verwijder de aanwezigheidsdetector en ik ben een grote winnaar tegen een compacte fluorescentielamp die niet meer bevat dan een gloeilamp):
https://www.econologie.com/shop/projecte ... p-539.html

En het is alleen maar geluk...! Deze projectoren zijn echt fantastisch: totaal visueel comfort!

En miniverbruik, want om hetzelfde te verkrijgen met een compacte fluorescentielamp met hetzelfde aantal watt, is het hoe dan ook onmogelijk, en het zou nodig zijn om er 8 aan te steken voor een bleke imitatie, zelfs bij 100 watt zou het niet lukken (en hoe dan ook, ik zou het niet eens proberen, zelfs niet met 'daglicht'-nicks)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/10/14, 23:21

Ik bevestig: de LED's beginnen een serieuze concurrentie te worden met compacte fluorescentielampen!

maar pas op, er zijn LED's en LED's: modellen met een te laag vermogen die te duur zijn, zijn nog steeds te koop! het is een echte hoofdpijn!

Ik heb boven mij een LED-lamp van 9W die beter verlicht dan een compacte fluorescentielamp van 15W en die vooral direct het volle vermogen geeft aan de ontsteking

het venijnige effect van compacte fluorescentielampen, die enkele minuten nodig hebben voordat ze correct oplichten, is dat ze altijd aan blijven: de led-lampen zijn effectief vanaf de eerste seconde, dus we aarzelen niet om ze uit te schakelen
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 27/10/14, 12:46

Fluo-compacte lampen voldoen aan een beperking op de markt voor vervanging van gloeilampen: gebruik dezelfde armaturen; maar technisch gezien lijken ze mij een achteruitgang: waar de klassieke TL-buizen het licht verdelen, zorgen de compacte alleen voor een lichtpuntje, wordt de warmte ook geconcentreerd en verkort de geïntegreerde randapparatuur de levensduur.
Kortom, het lijkt mij een ongelukkige aanpassing van een techniek die effectief blijft.

LED's staan ​​volop in de belangstelling, het is jammer dat het zo lastig is om het kaf van het koren te scheiden.
Onlangs kreeg ik een ledbuis aangeboden die sterk leek op de klassieke fluo (geen reeks leds) die onmiddellijke en goed verdeelde verlichting biedt; het zou een roterende machine in de werkplaats moeten verlichten (ik denk niet dat het een stroboscopisch effect zou moeten hebben, zoals fluorescerend?).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/10/14, 13:13

de combinatie van LED's en elektronische voeding in één lamp is slecht: je zou de LED's apart moeten kopen en de voedingskast ergens anders moeten plaatsen

het blijft om krachtige LED's te vinden tegen een redelijke prijs

15 dagen geleden plaatste ik mijn eerste bestelling via AliExpress: vandaag ontvangen
http://www.aliexpress.com/snapshot/6274152218.html

6 euro voor 10 LED's van 10W, gratis levering... de eerste die ik probeerde, werkt heel goed... Ik heb de stroom niet eens naar de nominale 900 mA geduwd, hij is zo helder

je moet hem op een radiator monteren om het volledige vermogen te krijgen

Om goede led-verlichting te maken, mogen ze niet worden geconcentreerd in een imitatie van een lamp die in een armatuur is gemonteerd, waardoor de koeling wordt verminderd; de leds moeten worden verdeeld in iets dat de armatuur zal zijn

Ik zal ook het rendement meten aan de hand van de stroom: het is niet zeker dat het rendement het beste is bij de nominale stroom, het is heel goed mogelijk dat het maximale rendement bij een lagere stroom ligt, wat ook de betrouwbaarheid verbetert

in ieder geval verandert de kleur van het licht niet met de stroom: alleen het vermogen verandert!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 267-gasten