BBP, groei en ecologie: waarom blokkeert het?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/03/10, 17:11

aan de ene kant de economie (aankoop, verkoop)

en anderzijds ecologie (principe van niet-consumptie)

als we erin slagen om de antagonisten te koppelen, zouden we uitkomen op een consumptie van goed met vervuiling 0

maar we zijn net voor
als je de pagina omslaat en deze pagina staat in het midden

de vraag die nu even stilstaat, is hoe we onze extra comfortabele levensstijl kunnen bereiken bij de gedachte om onze energievoetafdruk op min of meer nul te brengen

deze economische crisis is het scharnier tussen verschillende stromingen die onvermijdelijk op dezelfde plek zullen moeten eindigen
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 23/03/10, 17:45

Om de waarheid te zeggen, het blijven verzetten tegen ecologie en economie geeft vooral reden aan het kapitaal, want Robert Bidochon (de gemiddelde Pekinger met de onvermijdelijke baret-baguette), wat denk je dat hij zal kiezen?

Om de waarheid te zeggen, het probleem is dat wanneer kapitaal zegt "lange termijn", vertaal 5 jaar ... Dat is hoe we de bijen uitroeien;)

Maar ik dacht dat de gebruikers van deze fofo' er desondanks in waren geslaagd de compatibiliteit tussen deze twee ogenschijnlijk vijandige stromingen aan te tonen. Heet deze site niet econologie?

We zijn het er allemaal over eens dat de bouw van gebouwen met positieve energie veel welvaart zal creëren (personeelssalarissen, eigendom, intellectueel eigendom) evenals de meeste mogelijke acties. Op dat moment zal het duur zijn, maar op de lange termijn (meer dan 10 jaar) zullen we allemaal winnaars zijn...

Maar deze doelstellingen zijn in strijd met het kapitaal, dat gedurende deze periode weigert te investeren (althans qua schijn), of met onze politici, die niet in staat zijn om de gevolgen te dragen van dergelijke beslissingen, die ongetwijfeld hoogst impopulair zullen zijn, of vakkundig zullen worden uitgebuit door hun tegenstanders.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 23/03/10, 17:50

recyclinage schreef:als we erin slagen om de antagonisten te koppelen, zouden we uitkomen op een consumptie van goed met vervuiling 0


Gefeliciteerd, je hebt het concept van begrepeneconology ! (artikel gedeeltelijk overgenomen door Wikipedia: http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89cono ... 9cologique )

Anders bestaat vervuiling 0 (letterlijk) niet...nou, het hangt allemaal af van je definitie van vervuiling.

Als het een wijziging is (wat het ook is) van het milieu, dan is vervuiling 0 een mythe: lopen en een spoor achterlaten in de modder = vervuiling... : Cheesy:
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/03/10, 20:13

in het voetbal wordt wat je net deed een stepover genoemd

het is leuk en technisch

Christophe schreef:lopen en een spoor achterlaten in de modder = vervuiling... : Cheesy:


laat me raden
en het water is de vervuiling van het droge land

:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79138
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 23/03/10, 21:17

Het was een voorbeeld par l'absurd...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 23/03/10, 21:40

als het uw doel is om uw eigen te slopen forum ,... lol

https://www.econologie.com/forums/salsabass- ... t3917.html


Ik geloof dat dit een van mijn belangrijkste standpunten over onze toestand is

je gaat lachen

maar veel dingen veranderen we ten goede

zoals het doorbreken van taboewoorden als ecologie, natuur, ...

of belangrijk filosofisch bewustzijn in onze creaties

in feite kijk je naar het glas

half leeg
half vol

Ik weet het niet, ik dronk de 2 glazen

mdr

lang leve kunst en vrijheid :)
0 x
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 25/03/10, 12:37

Ligt het aan mij, of zodra Recyclinage spreekt, doden we een post?
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 25/03/10, 14:22

Ik houd niemand tegen om te praten

Ik geef alleen mijn mening

het is aan jou om de jouwe te geven
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 25/03/10, 15:06

Ptilu schreef:Ligt het aan mij, of zodra Recyclinage spreekt, doden we een post?


Nee zeg dat niet : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/03/10, 15:46

BBP, groei en ecologie, waarom blokkeert het?
eenvoudig antwoord: exponentiële groei = onmogelijk!
nulgroei = slecht voor het bbp.
Ecologie dus niet goed voor BBP!
Let op: verwar groei niet met ontwikkeling.

Bovendien merkte ik op dat de uitdrukking "duurzame groei" (die de uitdrukking "duurzame ontwikkeling" nogal eens wil vervangen) van dezelfde soort is als "stille pauze" (van een zekere heer), alweer een onzin!

economie en ecologie gaan hand in hand, evenals ontwikkeling en ecologie die onafscheidelijk zijn.
Het is de groei die het probleem vormt, veel economen begrijpen niet dat alles op aarde beperkt is en dat groei slechts een snel bereikte fase is.
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten