Crisis: niet-geschikte besparingen beginnen?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Crisis: niet-geschikte besparingen beginnen?




par Christophe » 20/03/13, 20:52

Gezien op het FR2-nieuws vanavond...2 onderwerpen over bezuinigingen die "eng" zijn...en dat is nog maar het begin...

a) Afschaffing van kinderbijslagen in Groot-Brittannië... alleen voor de rijksten (we hebben het erover in Frankrijk)...
Camerons argument: iedereen moet meedoen, er is geen reden... oké baas... maar de banken, die aan de oorsprong liggen van de economische ineenstorting, worden nog steeds niet belast...

b) Aanzienlijke bezuinigingen op de Franse defensie, vermindering van personeel en uitrusting, verkoop van de Charles de Gaulle... we hebben het zelfs over het elimineren van nucleaire afschrikking!

Nee serieus, psychologisch: waar bereiden we ons hier op voor? Waar laten we onze broek zakken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/03/13, 21:17

Het is onzin b)

raar en verontrustend

Ik ga naar Australië...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 20/03/13, 21:18

Ja, zorgwekkend, daarom open ik het debat...

Zijn er geen banken in Australië? : Cheesy:
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 20/03/13, 23:56

hello,
Ik zou degenen die het land willen verlaten vanwege toekomstige bezuinigingen adviseren om niet voor een Angelsaksisch land als Australië te kiezen (behalve om hun kleurtje te behouden). : Mrgreen: ); hun bestuurswijze en sociale wetten hebben meer te maken met de kunst van het hanteren van de kapmes dan met de zorg om een ​​bepaalde sociale ‘cohesie’ te behouden.
A+
0 x
culbuto
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 112
Inschrijving: 22/02/13, 11:50
x 1




par culbuto » 21/03/13, 08:56

de grote onzin sijpelt helaas door naar echte mensen. een simpel voorbeeld: ze willen drastisch besparen in ziekenhuizen. En dus zou het goedkoper zijn om te werken met kant-en-klare verbandsets, waarbij pincetten en scharen worden weggegooid. Over het algemeen zijn de kompressen ontoereikend, zijn er andere sets nodig enz.... voordat een team voor de sterilisatie zorgde... het is een verspilling waar je geen idee van hebt. Bovendien kan deze tang worden bespaard door te draaien als er een minimum aan ondersteuning nodig is. probeer aan de draden te trekken om ze te verwijderen en je zult het probleem begrijpen!
maar het ergste is elders: de infuusmachines. De nieuwe zijn Chinees. En zelfs als u aan het wiel draait om het infuus te stoppen, blijft het stromen, waardoor er lucht in uw aderen wordt geblazen! 20 cc is nog steeds dodelijk.......het is dus een race om de prestaties te controleren en echte afsluitkleppen te installeren, gezien de onbetrouwbaarheid van het systeem. Er is natuurlijk het goede oude goedkope D-systeem: de pijp op zichzelf vouwen en afplakken.......
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 127-gasten