Nieuwe 4 takt motor (in het Engels)

Onderwerpen hierover forum en de econologie in het Engels voor mensen die geen begrijpelijke Franse taal spreken.
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 06/05/18, 03:18





Werkingsprincipe van een 6 cilinder motor met een kruiskop, Watt type, Peaucelier of Feliks lijn kruiskop.. Dus wat geeft ons ... geen wrijving zuiger voor cilinder, zodat we de olie kunnen opgeven voor smering (ook oliepompen), en geeft 15% meer koppel. Mogelijkheid tot uitstekende koeling van de zuigers met water, waardoor de compressieverhouding met 2 eenheden toeneemt. dit is de volgende 10% .. Wel, ecologie, geen olieverbranding en minder NOx, omdat in de kamer lagere temperatuur ..

En het ontbreken van een krukas, want één kruk met de drijfstang is nauwelijks een as te noemen... als de motor 16 cilinders heeft..

Beeld

http://www.railroadhandcar.com/projects ... family.mp4

Andrew :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 06/05/18, 13:41

Anders forum :
Vandaag geplaatst, 10: 46

Greg Locock, op 06 mei 2018 - 06:13, zei:

"Denk je dat 15% van de IMEP wordt geabsorbeerd door zijwaartse druk op de zuigers? Denk het niet, het grootste deel van de FMEP bestaat uit zuigerveren."


Nou, helaas is dit niet waar ... Maar tot nu toe dachten mensen van wel ... Als je graag met een rekenmachine speelde, die ik een paar posts hierboven heb gepubliceerd, dan wist je waarschijnlijk al hoeveel de reactie van de zuiger op de cilinder ... Publiceert weer met mijn instelwaarde, en zie duidelijk dat deze kracht zelfs 30% bereikt van de waarde van de kracht die het koppel geeft.. afgeleid van de verbranding van brandstof.. In tegenstelling tot de schijn, de drukkracht op de zuigerveerzuiger is klein in vergelijking met deze kracht, omdat het in de druk zit van relatief de kleine kracht die voortkomt uit het buigen van de zuigerveer, die we, zoals u waarschijnlijk weet, gemakkelijk met de vingers kunnen samendrukken ... .... Zodat de kracht in vergelijking met de kracht van zijdelingse kracht vele malen kleiner is, als de motor zwaar werk verricht.. En onafhankelijk is van de belasting van de motor heeft deze praktisch constante waarde...onafhankelijk van de motorbelasting.
Hier heb je een screenshot in beeld, want zoals je kunt zien speel je niet graag met rekenmachines. :golf:

http://mechanicalexpressions.com/explor ... orque.html


Beeld

Andrew :D :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 09/05/18, 19:15

Greg Locock, op 09 mei 2018 - 05:34, zei:

"Ik neem echte gegevens, ook al is het moeilijk te begrijpen, vergeleken met tekenfilms, bedankt."



want als ze van zulke wetenschappers hebben geleerd, die hun conclusies een beetje trekken, is het geen wonder.. En dan weten ze niet waar ze op moeten letten, en houden ze zich bezig met zaken die niet erg belangrijk zijn, niet belangrijk.
Krachtspanning zuigerveren is `5 KG, en de zijdelingse kracht van de zuiger is 150 KG, voor hen is het "half".. :laugh:

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9X17303584

http://www.new4stroke.com/sily%20w%20cylindrze.pdf

Het is goed dat je iemand kent die je uit deze fout kan leiden ;)

Andrew : Mrgreen:

Eet hier en stel je voor dat deze zijkracht een tiende is van deze kracht die door een drijfstang is geraakt..

Beeld

En in het tijdperk van stoommachines wisten ze niet wat de waterkoeling van de zuiger nuttig zou kunnen zijn ... ik weet het ...:D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 18/05/18, 03:55

Maar ik hou van mijn tekenfilms ... hier is wat het prototype blijkbaar meer dan een miljoen kilometer heeft afgelegd .. Nou, maar ik zou het zeker doen zonder 2/3 krukas en 4 drijfstangen minder ...

Beeld

Beeld

https://en.wikipedia.org/wiki/Commer_TS3

en hier, op deze foto, is perfect te zien dat als je deze drijfstangen en de krukas vervangt voor deze 3 extra cilinders 9 Volgende 6 zuigers), waarvoor je duidelijk kunt zien dat de plaats is, en buiten zet je een kruk met twee drijfstangen, dan de sterke , praktisch met dezelfde dimensionale parameters en hetzelfde zou meer kans hebben om TWEE KEER meer kracht te hebben ... Als zoals comon rail te gebruiken, dan zeker en het vliegtuig zou geschikt zijn met dergelijke parameters ..
Eén idee was genoeg.

https://www.flickr.com/photos/31486821@ ... 8527/?rb=1

http://www.commer.co.nz/history

Welnu, als we de Rootes T4-versie zouden ombouwen, dan zou dat 400 pk zijn met een goede snelheid voor de propeller.

Hier in de film kun je horen dat wanneer ze "bedriegen", het bijna lijkt op Formule 1-rolleyes
En het zou twee keer zo goed zijn...




Beeld


Een kleine krukas aan de voorkant en een extra hendel ... Ik zou er nog een goede turbocompressor in hebben gestopt, maar ik zou ook mechanische wortels achterlaten ...



Commerciële Feliks


Beeld


Andrew : Cheesy:
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 18/05/18, 17:27

Ja en in deze zelfs 8 cilinder motor (8 x 2 zuiger), slechts één krukas en één "echte" drijfstang.. ..

Weet jij hoeveel heen en weer gaande massa's minder?

Beeld

Andrew : Cheesy: : Cheesy:
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 19/05/18, 00:29

Hier is de oplossing voor een normale 4-taktmotor ... het kunnen 2 x 8 cilinders met koppen zijn ... En deze rol is voor iedereen hetzelfde, hij kan diameters hebben ... koppelingsas ... .:)

Beeld


Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 20/05/18, 23:46

Citaat "Kelpiecross, op 19 mei 2018 - 06:09, zei:

Waar is de krukas? "/citaat

Ik dacht dat ik mijn vorige berichten volgde. het zal duidelijk zijn..

ÉÉN krukas met ÉÉN drijfstang zit aan het einde van Felix Roller.. Zo'n klassieke krukas hoeft niet meer...

De hendels draaien natuurlijk niet meer op Feliks Roller, maar zijn er permanent mee verbonden. De hele Felix Roller brandt en pas aan het einde drijft hij de ene Drijfstang aan.
Hier is een soortgelijke regel die ik heb voor de halve rotatie van de "multi-cilinder"

Beeld


Andrew :D
0 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 21/05/18, 13:28

Hier de as met een enkele krukas, maar de tweecilinder komt uit de Fiat 126 motor, waarop ik mijn nieuwe 4takt heb gebouwd.. Een collega van zo'n auto reed 100,000 km zonder verbouwing. Ik zie één krukje genoeg...


Beeld


De as is ook versmolten op twee lagerschalen.. deze is ontstaan ​​door het vastlopen van de motordynamometer. Ik dacht dat bij 3500 toeren per minuut die werd gegenereerd door de elektrische dynamometer waarop ik mijn motor had gemonteerd, niets ergs zou gebeuren .. maar als gevolg van 3 keer de meeste krachten afkomstig van de gasvormige krachten, vervaagde de motor. Op de tweede foto de drijfstang, die is helemaal gepolijst, daarom zie je duidelijk de verandering van kleuren in de lucht, die is ontstaan ​​door deze inbeslagname..


Beeld

Natuurlijk heb ik de motor opnieuw opgebouwd, maar ik zal hem niet meer op de rem zetten..


Mijn project Feliks Commer T4-motor zal ongeveer 500 pk hebben, met een gewicht van ongeveer 500 KG, hier kun je zo'n stellaire versie maken door 10 motoren samen te stellen (aan de linkerkant en aan de linkerkant van de ster) Hij zal ongeveer 6 wegen ton en had 5,000 pk. .. Het zal geschikt zijn voor de voortstuwing van een klein schip .. of voor de productie van 5 MW elektrische energie .. met een lange levensduur en efficiëntie ..



In de hele motor zit er maar één lager in de drijfstang. De rest zijn pinnen met een halve slag. Het uitvallen van de motor zal dus aanzienlijk toenemen.

Beeld


Beeld

hier is een discussie over hoe je het kunt matchen met Formeel 1 : Roll:

https://www.highpowermedia.com/RET-Monitor/3944/the-commer-double-knocker

Andrew : Cheesy:
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 21/05/18, 22:43

Beeld

en hier de "drijfstang" TS 3 en de hendel die aan Feliks Roller moet worden gelast

Beeld

Beeld

Hier wordt de rode lijn gemarkeerd door het zuigerpad dat bij de hendel hoort. Bij 90 graden is de druk van de zuiger op de cilinderwand gelijk aan 0, en bij het traditionele systeem het maximum.. En dan hebben we vrijwel het volledige koppel..

Beeld


Andrew :D :D
1 x
Andrew Feliks
Avatar de l'utilisateur
uitvinder
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 570
Inschrijving: 02/03/05, 11:51
Plaats: Krakau, Polen
x 82

Re: Nieuwe 4-slagmotor




par uitvinder » 05/06/18, 11:29

Hier zo'n drijfstang van mijn idee.. Voor een semi-roterende as kan het zo zijn, omdat alle krachten werken door de drijfstang naar de hefboom te duwen.. alleen incidenteel is het mogelijk om losmakende delen van elkaar te laten werken, dus zijn bescherming kan verwaarloosbaar zijn .. Tijdens normale werking van de motor wordt de zuiger alleen de hele tijd tegen de hendel gedrukt ..
De samenwerkende oppervlakken zijn echter relatief groot en het gewicht van de drijfstang is kleiner .. Formy Feliks Commer ..

Beeld


Andrew : Cheesy:
1 x
Andrew Feliks

Terug naar "Econology forum in het Engels »

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten