zonwering

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/07/10, 13:33

Het is nodig om mijn berekening te corrigeren, want ik ben vergeten te delen door 0,082 voor de pin die 12 uur geeft in plaats van 1 uur en daarom is de thermische constante in principe beter, ongeveer een halve dag!!
Dus het probleem kan ook te maken hebben met de ramen of de DF?
Wat is het verwarmingsvermogen dat nodig is om het huis 10°C te verwarmen? te vergelijken met dat door de zon op de ramen komt (hoeveel m2 minimaal 1 KW?)??

Een eenvoudige thermische studie van het huis in orde van grootte maakt het mogelijk om de oorzaken te identificeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 16/07/10, 14:21

het is zelfbouw

de planken zijn 113 mm
in principe heb ik 13m^3 beton zonder de tegels
Ik denk dat het probleem komt door de grootte van de zuid/west en zuid/oost ramen die te groot zijn en de ventilatie

voor de kracht kan ik het niet zeggen, maar ik heb een vriend die me een klein programma heeft gegeven. Ik moet alleen kijken of de balken in de database bestaan

maar hier ben ik niet thuis dus geen toegang :s

maar met een pc staat het erop dat ik dit probleem meer zal hebben
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/07/10, 15:16

de planken zijn 113 mm
in principe heb ik 13m^3 beton zonder de tegels

113 mm, twee keer zo dik geeft 4 keer meer tijd, d.w.z. twee dagen en 13 m3 beton geeft een goede thermische traagheid in de grond en daarom begrijp ik je oververhittingsprobleem niet meer!!!
Hoeveel elektrisch vermogen heb je nodig om 10°C te verwarmen?
Als 1 KW genoeg is, dan kunnen de ramen deze stroom maken met de zon en een kleine houtkachel maakt makkelijk 3 tot 7KW????

'S Nachts is het in uw belang om direct te ventileren zonder VMC om af te koelen met de koele nacht, de 13m3 betonplaat in plaats van de hitte van de dag vast te houden met de DF VMC????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 16/07/10, 16:10

met de DF hebben we een rendement van 60% in GV dus het koelt sowieso goed 's nachts ^^
in PV hebben we een opbrengst van 75% genoeg om de dag inderdaad door te komen, maar in deze tijden van grote hitte is het beter om het uit te schakelen

aan de andere kant zou het met een pc beter zijn :|


we stoken met een kleine houtkachel in theorie 0 stroom maar deze winter (de eerste) moesten we er wat bij zetten
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten