positief zelfbeeld Yurt

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 22/11/09, 14:47

de vraag die spontaan bij mij opkomt....


En hoeveel kost zo'n yurt???


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 22/11/09, 17:18

Het project kost momenteel ongeveer 120 tot 140.000 € all-inclusive:
inclusief een derde voor de grond (€ 40.000 met notariskosten voor 16.000 m2), € 22.000 voor de fotovoltaïsche installatie van 3 kWC (voorbeeld van een installatie die onlangs door een kennis is uitgevoerd) en nog veel meer ... De kostprijs is wordt momenteel verfijnd.
Als ik deze yurt als professional zou moeten verkopen, voor de yurt de vloer en het geraamte van de mezzanine, zou dat zo'n € 50 tot € 55.000 zijn. Pour nous ce sera un peu moins cher mais pas tant que ça, je ne peux me permettre de travailler 3-4 mois sans rentrée d'argent et il nous faudra donc emprunter de l'argent pour me payer et payer les charges de ma petite onderneming...
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16124
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 22/11/09, 17:39

Hallo buurman Cantalou! :P
Ahmed schreef:Oké, voor de mezzanine had ik niet veel
heb je vraag begrepen!
Een belangrijke parameter lijkt mij de straling te zijn die de begane grond op een niet te verwaarlozen manier zou moeten verwarmen.

Is het rendement van 75% de uitwisselings- of verbrandingscapaciteit?

dit betekent dat voor 100 Joule verbranding er 75 in de kamer blijven en 25 via de schoorsteen naar buiten gaan.

Een grote kachel slaat immers een groot deel van de verbrandingswarmte op en geeft deze als infraroodstraling af aan de kamer. Een heel klein fornuis heeft de neiging alles in rook op te laten gaan.

Ik hou van deze yurts. Ten slotte is het meer een zittend huis in de vorm van een Yurt die zo wordt gepresenteerd. Ik hou van de massief houten look 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 22/11/09, 18:13

Dat dacht ik ook, een over het algemeen aantrekkelijke prijs...

We bevinden ons in een uitstekende economische benadering :D

Heeft u enig idee van de levensduur van het buitendoek?

De gebruikte materialen Ik zou graag willen weten of we dat kunnen zeggen, afgeleverd kost het je hetzelfde en heb je een garantie van x jaar, waarin je gerust bent over "onvoorziene" kosten :D

Bedankt en.......Miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 22/11/09, 19:36

Het buitendoek heeft bij buitengebruik 10 jaar garantie en een levensduur van 15 tot 20 jaar.
De gebruikte materialen:
- het hout is van lokale oorsprong, bossen van de Auvergne: Douglasspar en lariks.
- de isolatie is wol van schapen uit de Auvergne, geproduceerd door een sector van boeren en scheerders, gewassen onder goede omstandigheden in Frankrijk, behandeld met boorzout door weken, vervaardigd door een industrieel uit het zuidwesten (Mazamet).
- canvas gemaakt in Rijsel.
- Dubbele beglazing op argongas, lage emissie.
- Plexiglas koepel vervaardigd door een bedrijf uit de Auvergne
- milieuvriendelijke vlek.
- Vloeren gemaakt van lokaal hout, PXD-vloeren (OSB zonder lijm), bulkcellulosewatten.
- ... nog veel meer, waaronder roestvrijstalen bouten voor muren die touw- of leren banden, touw, enz. vervangen.
Wanneer dit niet mogelijk is, zoek ik naar de meest ecologische of minst slechte materialen die de beste criteria bieden op het gebied van duurzaamheid en efficiëntie. Hetzelfde geldt voor de keuze van technieken.
Dit project is eigenlijk vrij duur voor een yurt, maar de levensduur is geoptimaliseerd en dat geldt ook voor het comfort. Het grootste deel van het budget zit niet in de yurt, maar in de grond, de inrichting ervan en de productie van duurzame energie.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16124
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240




par Remundo » 22/11/09, 19:56

Het moet gezegd: met 16 m² heb je genoeg om te maaien en je tuin te verzorgen. :P

Gelukkig ben je niet in Parijs. In onze bergen is de hectare ongeveer de prijs per m² woonoppervlak voor onze stadsvrienden. : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 22/11/09, 20:51

We hebben wel wat ideeën voor de benutting van deze 16.000 m2... Maar dat komt later, we hebben al werk!!

Ik had je Remundo-bericht niet gezien. Dus hallo buurman!!
Voor mijn yurt wil ik hem niet echt demonteren, dat is waar. Maar hij blijft volledig afneembaar en – bijna – net zo gemakkelijk als een Mongoolse yurt. Wat het langst zou duren om te demonteren is de binneninstallatie; de ​​yurt zou geen probleem opleveren.
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
jaffry26
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 30/03/10, 13:09




par jaffry26 » 07/06/10, 15:24

hallo en gefeliciteerd met deze prachtige yurtconstructies.
Kunnen we zonnepanelen op het dak plaatsen of is dit onmogelijk? Kunnen we een verwarmde vloer plaatsen ondanks dat we de houten vloer niet behouden?
Dit is een heel mooi alternatief, goed gedaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
olivierdauch
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 22/03/05, 13:16
Plaats: Planet earth, Auvergne, Cantal




par olivierdauch » 08/06/10, 08:24

Dank je wel!
Op het dak van de yurt worden panelen niet aanbevolen. De doeken zouden doorboord moeten worden en dat zou een windscherm vormen.
Maar het is interessant om naast de yurt een houten constructie te plaatsen die gebruikt kan worden als berging, zolder, kelder, tuinhuisje etc. en waarvan het dak zonnepanelen kan huisvesten.
De verhoogde houten vloer is niet verplicht, maar heeft belangrijke voordelen: isoleer de yurt van de vochtigheid van de grond, isoleer de vloer van de yurt en laat het buitendoek de vloer omwikkelen om eronder te vergrendelen wanneer u een touw door de onderste zoom gebruikt. van het canvas (geen lucht- of waterinfiltratie meer).
Ik weet niet of we ons onder deze omstandigheden een verwarmde vloer kunnen voorstellen, maar het is mogelijk om verwarmde muren voor te stellen (die van de tussenverdieping). Deze oplossingen zijn echter erg duur terwijl de warmtebehoefte minimaal is om de yurt te verwarmen.

Ons project staat momenteel stand-by, de aankoop van grond is nog niet afgerond... We vervolgen onze zoektocht naar het paradijs!
0 x
Passionate alternatieve habitats in het algemeen en in het bijzonder yurts, eco-bouw, zelf-constructie en vindingrijkheid die vaak gaat met, evenals de grote uitdagingen waarmee we worden geconfronteerd, om de planeet te verlaten op over de goede staat en de wereld een beetje beter! Aan het werk!
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Positieve autonome yurt




par Hic » 08/06/10, 13:27

olivierdauch schreef:Bonjour à tous,
Sinds een aantal jaren zijn we met mijn partner en onze twee kinderen op zoek naar land om onze yurt te installeren.
Ik ben een yurtmaker en we dromen er al 4 jaar van om daar te wonen, maar... je kent het verhaal van schoenmakers en hun schoenen...

Hallo olivierdauch
Wat heb je gepland voor ventilatie?
vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten