Willy FURTER Constructions

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/01/16, 19:59

@ Willy Furter: het algemene debat over het octrooi trekt de geldigheid van uw concept niet in twijfel: als u mijn woorden zorgvuldig leest, zult u zich heel goed realiseren.
ChâtelotIk had geaarzeld om deze aspecten van de kinderachtige tekeningen aan te pakken om mijn tekst niet te belasten, maar je doet er goed aan het te benadrukken en ik ben het volledig met je eens.
Ik denk dat we dit onderwerp, dat om deze details vroeg, nu zijn gegaan, voordat we ingaan op de inhoud van het onderwerp ... dat elementen ontbeert ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi

Willy FURTER Constructions




par Willy FURTER » 26/01/16, 20:50

De euro is een uitstekende vergelijking.
Ik ben geen fan van berekeningen.
Zoals Charles Aznavour zo toepasselijk zong:
Neus, radar van onze intelligentie,
roer van onze intuïties,
Door de wegen van het bewijs,
we vinden oplossingen.
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/01/16, 21:20

Sloot uw ITI (dunne binnenisolator) met de economie vervangt de dunne isolator IHO door een echte IHO die tot> R = 6,5 in LDV kan bevatten. Dus uw IPN / UPN structurele profielen (of wat dan ook) zullen BINNEN de constructie zitten en niet in een "condoom" - hun thermische traagheid zal dan uw bondgenoot worden - alles zal worden bewaard en niet met onderdelen met thermodynamisch gedrag tegengesteld aan elkaar!

Door bijvoorbeeld 300 mm glaswol overal waar je bij de fabrikant koopt direct in "economische hoeveelheid" te plaatsen (als we elkaar goed begrijpen ...) zal het uiteindelijk nauwelijks een verschil maken in prijs - of zelfs beter in LDV paneel gecomprimeerd die zal deelnemen aan de stijfheid van de muren en een sandwich van geluidsfrequentiedemping zal vormen die de thermische isolatie zal versterken die wordt verkregen door de massa van alle componenten - kortom, alles wat je hoeft te doen is de 4 pilaren te plaatsen op een basis van het type thiokolverbinding, niet om scheuren te voorkomen, maar om de koude brug van de grond te snijden en uw concept zal vrijwel de weg tegenhouden als u alles vastzet met enorme nylon staven en bouten (en niet van metaal, eh ...! dus de koude brug wordt overal doorgesneden).

Integreer het concept van thermische luiken voor deuren en ramen en u heeft een van de meest perfecte systemen voor thermische isolatie. En ook beglazingen die de infrarood buiten / binnen laten maar niet binnen laten komen zodra ze binnen zijn ...

Wat ik tot nu toe niet begrijp, is waarom u zo graag wilt "innoveren" met oplossingen die niet bewezen zijn, terwijl er tegenwoordig zeer effectieve oplossingen zijn. Dat bespaar je op alle tuning-items, maar niet op de essentiële items. We moeten de zaken een beetje op orde brengen en het moet standhouden.

Wat je eigenlijk wilt doen is een geïsoleerde container met vensters (die bestaat al) je hoeft alleen maar het concept naar zijn hoogtepunt te duwen. Geen metalen wanden maar bestaande uit een stijf frame (indien mogelijk in hout, maar waarom toch geen metaal ... moet berekend worden, zoveel beter als het klaar is) en een isolerende sandwich en bestand tegen de muren. Kortom, u moet uw stacaravans van een nieuw soort opvolgen, voorop lopen op alle gebieden van technologie (dat wil zeggen, met economische hoeveelheden om de laagste prijs aan te bieden.)

Je zou zelfs moddermuren kunnen opnemen die kopers zelf zouden kunnen maken met het ter plaatse gevonden land! Je zou hightech en voorouderlijk combineren, de zoektocht graal eindelijk volbracht ...!

Ah en een laatste punt, waar je naar moet streven zijn "positieve energie gebouw" die zal energie produceren (en niet wie het zal consumeren.) Vandaag heb je de C-PV die 46% opbrengst haalt, het is een trein die je niet hoeft te missen in het concept ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/01/16, 22:05

de neus of de piometer is een goed instrument voor onderzoek, maar nauwkeurige berekening is nog steeds essentieel om de piometer te kalibreren, die erg snel buiten gebruik gaat als hij alleen gelaten wordt

zonder nauwkeurige berekening kan de piometer leiden tot complete fouten

mijn piometer heeft twijfels over de lineaire berekening van thermische isolatie ... maar mijn piometer geeft me niet de exacte oplossing https://www.econologie.com/forums/calcul-exa ... 14468.html

de lineaire calculus adviseert alleen om de dikte van glaswol te vergroten vind ik dat een fijnere berekening iets beter zou moeten adviseren, maar op dit moment kan ik het alleen maar denken, niet bewijzen
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 26/01/16, 23:30

Hallo,
Chatelot, als je de CSTB of Ademe niet vertrouwt, hebben de Belgen ook dit soort maatregelen genomen:
Beeld

http://www.cstc.be/homepage/index.cfm?c ... ct6&art=88

De pif is geen veilige gok : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/01/16, 23:39

ze geven de resultaten weer in thermische weerstand maar geen informatie over de temperatuur of het wordt gemeten

wat ik wil is meetvoorbeelden bij verschillende temperaturen om te zien of het lineair is

in het geval van reflecterende film is het noodzakelijk niet-lineair, dus equivalente weerstand verschillend volgens de meettemperatuur

de vraag is niet om vertrouwen te hebben of niet, het is om resultaten te hebben van grove en volledige meting om te zien wat te zien
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:




par izentrop » 27/01/16, 00:07

Al een rapport http://www.cstc.be/homepage/download.cf ... df&lang=fr

Ik heb CSTB op mijn oude computer. Ik zie of ik hem morgen vind.
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: Willy FURTER Constructions




par Remundo » 27/01/16, 10:33

Willy FURTER schreef:De euro is een uitstekende vergelijking.
Ik ben geen fan van berekeningen.
Zoals Charles Aznavour zo toepasselijk zong:
Neus, radar van onze intelligentie,
roer van onze intuïties,
Door de wegen van het bewijs,
we vinden oplossingen.

In dit geval geen Willy.

De prijs van energie is één ding.

Energieprestaties zijn een andere.

Uw uitvinding beweert de energiebehoefte te verminderen. Het is dus dit kwantitatieve aspect dat ertoe doet.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/01/16, 11:04

izentrop schreef:De pif is geen veilige gok : Mrgreen:

De thermische weerstand produceert niet dezelfde effecten (heeft niet hetzelfde rendement) afhankelijk van het niveau van de vraag naar de isolatie: bijvoorbeeld bij een temperatuur van + 10 ° C VS een temperatuur van -10 ° C met een snelheid van hygrometrie van de variabele lucht, installatie van een membraan dampscherm, etc.

Bovendien hangt het van andere parameters af, zoals van welke soorten constructie het wordt toegepast.

Dus zelfs met een tafel en aanwijzingen, het is alleen de moeite waard wat het waard is ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Willy FURTER Constructions




par izentrop » 27/01/16, 12:12

Remundo schreef:De prijs van energie is één ding.

Energieprestaties zijn een andere.
De jojo zal blijven afdalen met het ontklemmen van Iran ...

De klim kan bruut zijn :onheil:

Het CSTB-onderzoek naar PMR's was van 2001 http://www.ffbatiment.fr/federation-fra ... RTICLE=243.
Ik had het in papierformaat, maar ik vond het originele bestand niet.

Bijgewerkt door GS20 in 2007 http://www.vd.ch/fileadmin/user_upload/ ... 0_note.pdf
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten