Willy FURTER Constructions

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/16, 16:51

0 x
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi

Willy FURTER Constructions




par Willy FURTER » 24/01/16, 18:42

Het is inderdaad de combinatie van IMR en luchtkamers, niet geventileerd, die een effectieve thermische isolatie mogelijk maakt. Ik heb het ervaren op het eerste prototype huis.
Wat betreft de dikte van de luchtspleet van 2 cm, heb ik mijn twijfels over deze waarde, omdat ik, nadat ik de mogelijkheid had gehad om de muur van een gebouw uit 1743, 80 cm dik, te perforeren om daar een raam te installeren, kon zien dat tussen de buitenkant muur en de binnenmuur was er een luchtspleet van ongeveer 10 cm dik, de enige thermische isolatie afgezien van de dikte van de stenen.
Een paar houtblokken in de kachel waren voldoende om voor een aangename verwarming te zorgen. In de zomer was de versheid merkbaar.
De traagheid van dit type constructie heeft actief deelgenomen aan het absorberen van thermische schokken.
Het is het verdwijnen van deze traagheid, met de thermische isolatie die passiefhuizen bieden, die een probleem vormt, omdat alles ligt in de behandeling van de lucht in de habitat.
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/16, 22:23

daar spreek je je project met lichte materialen volledig tegen

Ik waardeer de oude dikke stenen muren die ik heb in het huis waar ik woon ... gebouwd in 1800 en zonder isolatie ... verwarmd met hout en vrij zuinig omdat ik tevreden ben met een vrij lage temperatuur

de kwaliteit van deze oude huizen is dat ze gezond zijn, zelfs als ze niet genoeg worden verwarmd... in tegenstelling tot moderne huizen die ongezond worden als ze niet genoeg worden verwarmd

isolatie van binnen met glaswol en gipsplaten is een ramp die vele rotte huisvesting
0 x
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi

Willy FURTER Constructions




par Willy FURTER » 25/01/16, 10:08

Hallo chatelot16
Ik zie niet hoe ik mijn project tegenspreek, aangezien alles begint met een stalen frame, wat geen licht materiaal is.
Dit skelet, dat de stevigheid van de constructie verzekert, wordt vervolgens verpakt in een "condoom" van IMR.
Het blijft dus behouden:
- vochtigheid en zoutgehalte van de lucht, binnen en buiten;
- thermische schokken, waardoor uitzetting en krimp van het metaal wordt vermeden.
Er zal dus binnen dit skelet een ongeventileerde zone zijn die een thermische matras vormt.
Dan komen de buiten- en binnenbekleding, met hun eigen thermische matras, ongeacht de aard en lichtheid van de gebruikte materialen.
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5186




par Remundo » 25/01/16, 10:32

Hallo meneer Furter,

Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent om geen koudebruggen te creëren.

U vermeldt dat u al een modelwoning heeft gebouwd. Heeft u foto's van de bouwplaats en de uitgevoerde elementen?

Met vriendelijke groet,
0 x
Beeld
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi

Willy FURTER Constructions




par Willy FURTER » 25/01/16, 10:38

Hallo Remundo
koudebruggen bestaan ​​niet omdat het "condoom" ze verhindert.
Ik heb natuurlijk veel foto's van het eerste huis, maar hun verspreiding op het net is niet toegestaan ​​door Patrick BOURDONCLE.
Het spijt me.
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15989
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5186




par Remundo » 25/01/16, 10:48

merci,

Maar het is zonde om deze foto's niet te hebben.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/01/16, 11:08

Ik vind het moeilijk te geloven dat de staalconstructie de prijs van een huis kan verlagen, vooral bij zelfbouw

voor mij het meest economisch en effectief zijn de dragende wanden in sintelblok en de isolatie van buitenaf in hout, glaswol en plastic folie

dragende muren geven stevige muren die minder kwetsbaar zijn dan de betreurenswaardige Placoplatre-voeringen, die bij elke beweging beschadigd raken

kalkpleister gemakkelijker te bereiken zonder ervaring dan gips

misschien kan vergeleken met de te hoge prijzen van bepaalde bouwprofessionals een geïndustrialiseerde constructie voordelen hebben, maar dit geïndustrialiseerde huis zou in zeer grote series moeten worden vervaardigd... zolang het voor zelfbouw blijft, zie ik er geen niet de rente

in de geïndustrialiseerde stijl waren er de phenix-huizen, met stalen frame, stalen raam, in een tijd dat alle ramen van hout waren: ik ken 2 phenix-huizen in de buurt van mijn huis: ze blijken erg duurzaam te zijn, op voorwaarde dat het ijzer ramen worden van tijd tot tijd opnieuw geschilderd
0 x
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi




par Willy FURTER » 25/01/16, 11:46

Voor een T4 van 90 m2 is 3500 kg staal voldoende. De prijs van staal daalt. Ik had mijn prognoses gedaan met een prijs van € 1 per kg, momenteel op 80 cent. wat een metalen frame maakt voor 2800 € plus arbeid. Als we weten dat het 2 uur duurt voor 2 personen om het frame met de staanders te maken, wat een muur vormt van 12 m lang, dan kosten de muren dus (50/hx 2) x 2=200€x 4murs=800€ +2800= 3600€ Hier zijn de prijzen van de industrie. Vergelijk ze met die van het Gebouw. We moeten natuurlijk de binnen- en buitenbekleding met isolatie toevoegen. Ontworpen in de werkplaats, hebben deze wanden een constante hygrometrie, evenals optimale omstandigheden voor hun fabricage, warm en droog.
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Willy FURTER Constructions




par Obamot » 25/01/16, 12:03

1) het zijn niet de muren die de hygrometrie bepalen maar de Ƽ aan de oorsprong van het dauwpunt + de hoeveelheid water die van nature in de lucht aanwezig is, in hogere of lagere graden afhankelijk van de omstandigheden + de atmosferische druk, enz. En dit ongeacht het gebruikte materiaal, licht tot zwaar, bijvoorbeeld:
— de mist die zich in de winter vormt op de ruiten van een auto wanneer de inzittenden zich in het passagierscompartiment bevinden (zwaar glas);
— de fles met heel koud water die je uit de koelkast haalt en waarop zich miljoenen condensbellen op het oppervlak vormen (plastic met lage dichtheid);

Met het enige verschil dat hoe zwaarder het contact/uitwisselingsmateriaal, hoe ongunstiger de vergelijking!

In jouw geval is dit het worstcasescenario, aangezien je een zwaar materiaal hebt bevestigd aan een ultralicht materiaal en een enorme ∆º op een zeer dunne dikte (waar de calorieën zo goed als kunnen ontsnappen), wat zal leiden tot het geheel om zich (naar analogie) een beetje te gedragen zoals wanneer we de gasbellen zien bewegen wanneer het water in een pan aan de kook komt. Je "thermisch systeem" blijft stabiel zolang de omgeving stabiel is, zodra je begint te bewegen +/- de druk, +/- de luchtvochtigheid en +/- de temperatuur met faseverschuiving tussen materialen, zie je de bazaar ! Het is onvermijdelijk of je hebt dan flinke isolatiediktes nodig om overdrachten te voorkomen, althans om ze te dempen!

2) sorry om te zeggen, maar we hebben te maken met een koppigheid die hier zelden voorkomt. Alleen Simplino kan je schaakmat zetten? : Cheesy:

Willy FURTER schreef:Hallo Remundo
koudebruggen bestaan ​​niet omdat het "condoom" ze verhindert.
Ik heb natuurlijk veel foto's van het eerste huis, maar hun verspreiding op het net is niet toegestaan ​​door Patrick BOURDONCLE.
Het spijt me.

Nog een mooie uitdrukking die "goed klinkt" maar niets betekent!

De "condoom" voorkomt dat koudebruggen worden geabsorbeerd, omdat je niet kunt zeggen dat ze niet bestaan, zolang ze maar aan de basis liggen van je concept: fundamentele fout in je patent, hier uitgelegd in dit bericht: : Arrowd:

Obamot schreef:[met] ITE/ITI dubbele isolatie. De bouwer (Willy FURTER) zorgt er dus voor - zonder het echt te beseffen - dat zijn metalen delen (van het frame van het huis) die hij gaat bekleden met dunne reflecterende isolatie, onmiddellijk thermiekbruggen zal maken die behoren tot de ergste om te elimineren (terwijl het zo gemakkelijk zou zijn om dat vanaf het begin te vermijden) en bovendien zal hij daar een dunne isolator plaatsen die niet alleen een kleine coëfficiënt heeft, maar die zal voorkomen dat ze niet kunnen "opwarmen" om te proberen de temperatuur te verhogen van de materialen van de structuur convergeren naar de "evenwichtstemperatuur" van de habitat! (Wat dus elke kans om dit te bereiken wegneemt, aangezien het gebrek aan isolatie dit verhindert!)

We staan ​​echt voor een van de ergste Frankenstein-nachtmerriescenario's voor elke bouwer!!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

https://www.econologie.com/forums/calcul-exa ... tml#297933


U heeft dus niets aan uw patent - zoals het is - u kunt gerust zijn, niemand zal u uitdagen.
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 52-gasten