Whirlpool Green Kitchen, de (meer) ecologische keuken

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Whirlpool Green Kitchen, de (meer) ecologische keuken




par Christophe » 24/05/08, 11:15

Ontvangen per e-mail

Deze “Groene Keuken” is geïnspireerd op de cycli van de natuur om de energiebronnen te optimaliseren.

Beeld

Deze keuken "Econological"probeert bepaalde cycli van de natuur te reproduceren met als doel water, warmte en energie te transformeren, verminderen en recyclen en zo de factuur met 70% te verlagen. Het stelt u dus in staat geld te besparen met respect voor het milieu.

Dit nieuwe concept biedt bepaalde bijzonderheden om verspilling te voorkomen. De keuken produceert dus warmte dankzij de koelkastcompressor en genereert zo warm water, essentieel voor de werking van de vaatwasser.
Ook is de koelkast voorzien van een lade die voorkomt dat er koude lucht ontsnapt als de deur opengaat, wat een energiebesparing van 50% mogelijk maakt.

Dit nieuwe keukenconcept omvat ook een opbergruimte waarmee u de ideale temperatuur kunt instellen voor het bewaren van bepaalde levensmiddelen, zoals fruit en groenten.

Beeld

Tenslotte is deze ‘Green Kitchen’ voorzien van een afzuigkap die de rook en stoom die vrijkomt tijdens het koken detecteert met als doel de lichtintensiteit en zuigkracht van deze afzuigkap automatisch aan te passen en te regelen zonder dat je dit handmatig hoeft te doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/05/08, 14:29

:onheil: Ik klaag al een hele tijd over de hitte die de koelkast en vriezer afgeven. : Cry:

Ik dacht erover om in de zomer deze calorieën te evacueren... maar zoals altijd hebben acties moeite met het volgen van ideeën... :|

De rest wil ik graag in detail zien...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 24/05/08, 14:37

Nou, in de winter is het geen verlies... maar je zult me ​​vertellen dat we in de zomer de kou het meest nodig hebben... Precies zoals zonne-energie...

Nou ja, zo erg is het toch niet.

De vriezer in een onverwarmde ruimte plaatsen is nog steeds interessant... voor de koelkast is het lastiger omdat deze dicht bij de keuken moet staan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/05/08, 20:07

bonjour Christophe
Christophe schreef:Nou, in de winter is het geen verlies... maar je zult me ​​vertellen dat we in de zomer de kou het meest nodig hebben... Precies zoals zonne-energie...

Nou ja, zo erg is het toch niet.

De vriezer in een onverwarmde ruimte plaatsen is nog steeds interessant... voor de koelkast is het lastiger omdat deze dicht bij de keuken moet staan...


Ik had eraan gedacht om de spoel aan de achterkant van de koelkast te bevestigen met een spoel waarin het koude water bestemd voor de boiler circuleert. Dit zou de efficiëntie van de koelkast en de boiler moeten verbeteren. Ten slotte is het temperatuurverschil niet erg significant en het oppervlak van de koelkastspiraal is aanzienlijk. In perspectief gezien slechte eindprestaties, denk ik. : Mrgreen: Met een speciale en compacte warmtewisselaar zou dit misschien kunnen worden gedaan op een grote koelinstallatie met een duurzaam warmwaterverbruik.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 113 gasten