Home verlichting: 12v of 220v ???

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/07, 15:22

Wat me een beetje stoort, is dat ik niet meer zou weten wat te doen met alle transformatoren die op mijn lampen zijn aangesloten
.
Daarom heb ik uiteindelijk niets veranderd.

1 - Schakel vooral de lampen uit die niemand aansteken.

2 - Gebruik uw huishoudelijke elektrische apparaten die spaarzaam veel energie verbruiken.

Ik denk dat het licht pinda's op de rekening is als we het goed redden.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Samuma
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 07/03/07, 11:01




par Samuma » 07/03/07, 15:45

Ik aarzel ik aarzel ik aarzel
Ik besloot mezelf deze kleine verandering voor mijn verjaardag aan te bieden ja ik weet dat het raar is, maar ik wilde proberen minder te consumeren en dat het niet mijn huishouden is dat betaalt, maar het is waar dat een intelligent gebruik van licht zal me waarschijnlijk in staat stellen om meer te besparen dan het tegen een hoge prijs te vervangen.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/03/07, 17:50

Om een ​​beetje terug te komen op het onderwerp en voor degenen die de kwestie van de relatieve verliezen van een circuit in 24V en en 220V geïnteresseerd hebben, hebben we met ThierrySan een kleine berekening gemaakt op de laatste pagina's van dit onderwerp.

Je kunt gaan kijken. Anders, voor luie mensen, is het resultaat van de races als volgt: om verliezen te hebben die in 24V equivalent zijn aan die van een 1,5 mm² circuit in 240V (een benadering om de berekeningen te vereenvoudigen), zouden 24V-draden nodig zijn 14 mm in diameter !!!

Nu blijft de vraag gesteld om te weten of, op de lengte van de bedrading van een huis niet te groot (max. 30 m voor een bepaald circuit), deze verliezen redelijk zijn of niet in 24V.
Het kan ook interessant zijn om de verliezen van een DC laagspanningsbedrading te vergelijken met de verliezen als gevolg van de efficiëntie van 220V ~ -> 24V- transformatoren.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/03/07, 18:38

Targol gezien! : Wink:
We hadden het al moeilijk om aan het einde van het idee te komen, dus als je de pikken opnieuw moet doen ... laat ik je het doen LOL : Mrgreen:

Aan de andere kant, Jean63, je hebt het over een schakelaar voor de transformator ... Ik denk niet dat het klaar is. Omdat een inductor meer wordt beschouwd als een stroomgenerator dan als een spanningsgenerator. Dus als we het primaire circuit van een transformator openen, altijd belast op de secundaire, riskeren we hierdoor zeer belangrijke en gevaarlijke elektrische bogen te creëren. naar mijn transformator smoorspoel Dit is de reden waarom we de schakelaar het liefst op de belasting zetten, dus op de secundaire van de transformator.
Misschien kan iemand dit bevestigen? :?
0 x
Stellah
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/12/19, 06:37

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Stellah » 22/01/20, 14:42

Hallo,
Zonder aarzeling van de 220V, waarmee je economische lampen of LED's kunt plaatsen, zullen de 12V dichroïsche lampen verdwijnen, dat gezegd hebbende tussen de LED en de economische, je moet zien welk gebruik je zult maken van je leefbare kamers permanent verlicht of niet wetende dat een economische lamp een verwarmingstijd vereist, terwijl de LED onmiddellijk zijn maximale vermogen bereikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Exnihiloest » 22/01/20, 16:23

Het vermogen is gelijk aan het product UxI waarbij U de spanning is en ik de stroom (ik dank u voor de cos (φ)).

Dus a priori maakt de spanning ons niet uit, of we nu 230V 1A of 12v 19A hebben, we verbruiken 230W (in Europa is de netspanning genormaliseerd op 230V, niet 220).
maar:
lijnverliezen zijn evenredig met het kwadraat van de stroom, niet met de spanning, daarom gebruiken we hoogspanningslijnen voor lange afstanden
dus :
met gelijke lengte van de lijn en doorsnede van de geleider, zal het altijd voordelig zijn om de grootste spanning te gebruiken, wat verliezen in de lijn zal verminderen waarvan de weerstand een deel van de stroom in warmte dissipeert. En als om verliezen online te verminderen, we 230v passeren en we converteren naar 12v bij aankomst, is het verlies in de transformator ook te zien.
Het moet duidelijk zijn dat het verschil in lijnverliezen aanzienlijk is: (230/12) ² = 361 keer groter met 12v dan met 230v met gelijke lijn en getransporteerd vermogen.

Wat lichtbronnen betreft, weten we hoe we dit bij verschillende spanningen en met vergelijkbare opbrengsten moeten doen, dus spanning is niet het criterium bij uitstek. Waar het om gaat is natuurlijk het aantal geleverde lumen in verhouding tot het verbruikte elektrische vermogen (niet te vergeten ook de directiviteit), en er is geen beeld, LED's zijn naar mijn weten de meest efficiënte.

De 12V heeft een voordeel in veiligheid, waardoor zelfs ongeïsoleerde geleiders zoals deze installaties die we vandaag zien met 2 parallelle staven, dwars door de kamer langs het plafond, en waarop we kunnen aansluiten LED's op de gewenste locaties
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par plasmanu » 22/01/20, 17:42

Staatsbedrijf State Grid Corporation uit China meldt dat het op 31 december 2018 een ultrahoogspanningsgelijkstroomlijn van 1 kV in gebruik heeft genomen die in staat is om 100 GW over meer dan 12 km uit te zenden tussen het noordwesten en Oost-China. Een drievoudig record.
https://www.industrie-techno.com/articl ... pays.54779
Screenshot_2020-01-22-17-39-05-827_com.android.chrome.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par Exnihiloest » 22/01/20, 19:13

Met 1A en 230V zenden we een vermogen van 230W uit.
Met 1A en 1MV zenden we een vermogen van 1MW uit, met niet meer verliezen dan in 230v. We begrijpen alle belangstelling voor hoogspanning.

Er is nog een bron van verliezen: straling en inductie. Dit is wat hierboven is opgelost door het gebruik van gelijkstroom in plaats van wisselstroom (ik vraag me af hoe ze erin slagen om dergelijke spanningen te corrigeren! Een pak grote diodes in serie?).
In een huis zou het niet interessant zijn omdat de lijnlengtes zo kort zijn dat ze bijna geen energie uitstralen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par plasmanu » 22/01/20, 19:36

Heel goed. Maar het intensiteitsvierkant is voor zeer oude schoolboeken uit de XNUMXe eeuw.
We staan ​​nu op de XNUMXste.
Ik stel me dit systeem voor in de VS. Het is 50% van niet voor niets verloren, gezien de afstanden
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Home verlichting: 12v of 220v ???




par izentrop » 23/01/20, 01:28

Exnihiloest schreef:hoe hij dergelijke spanningen kan verlichten! Een pak grote diodes in serie?
IGBT's, een heel pakket op meerdere niveaus https://fr.wikipedia.org/wiki/Courant_c ... veaux_(MMC)

De realiteit overtreft de fictie door de mond van de transformatoren te zien ... De doe-het-zelvers met hun teslarol hoeven zich alleen maar aan te kleden : Wink:
Beeld https://press.siemens.com/global/en/fea ... ransformer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten