ecologische afbraak en biocompatibel elektriciteit

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57

ecologische afbraak en biocompatibel elektriciteit




par atqui » 06/02/07, 13:58

Hallo iedereen.

Ik ben van plan om in 28 een "bioklimatisch" houten kozijnhuis van 90 m2 gelijkvloers te bouwen met een mezzanine van 60 m2. Isolatie in geblazen cellulosewatten met een dikte van 160 mm.
Ik vraag me af welke ventilatie moet worden toegepast om de luchtvochtigheid en luchtkwaliteit te reguleren. Ik denk erover om een ​​"ademende" muur te maken (regenscherm met Agepan-houtvezels - cellulosewatten - dampscherm en Fermacell als binnenbekleding).
Zou natuurlijke ventilatie met regelmatige beluchting voldoende zijn en hoe kunnen vocht en geurtjes in badkamers en toiletten worden gereguleerd?
We hebben het veel over dubbelstroomventilatie om de binnenkomende lucht voor de winter te verwarmen.
Zou eenvoudige hygro-regelbare ventilatie voldoende zijn?
Eigenlijk weet ik niet echt wat ik moet kiezen, wetende dat ik zelfbouw zou zijn, en dat de implementatie van VMC niet de gemakkelijkste is (ducts, ducts, etc.).

Wat daarentegen de elektrische installatie in een houten frame betreft, lijkt het erop dat elektrische en elektromagnetische overlast zoveel mogelijk moet worden beperkt. We hebben het over het afschermen van de fasedraad en het verbinden met de aarde, het gebruik van bioschakelaars, etc... Het is allemaal erg ingewikkeld!! Ik heb gehoord van gepantserde leidingen, dit zou gemakkelijker te installeren zijn, vooral om de bedrading naar het paneel te verbinden!

Qu'en pensez-vous?

Bedankt voor je advies.
0 x
Toine
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 12/04/05, 10:21
Plaats: 63




par Toine » 06/02/07, 14:12

Hallo,
Ik stel mezelf dezelfde vraag met betrekking tot de ventilatie van de toiletten en badkamer. Ik dacht dat een camperbeluchter op zonne-energie mogelijk zou kunnen zijn?
(34m3/uur - 48h autonomie zonder zonneschijn)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/07, 15:57

Dag
Wat daarentegen de elektrische installatie in een houten frame betreft, lijkt het erop dat elektrische en elektromagnetische overlast zoveel mogelijk moet worden beperkt. We hebben het over het afschermen van de fasedraad en het verbinden met de aarde, het gebruik van bioschakelaars, etc... Het is allemaal erg ingewikkeld!! Ik heb gehoord van gepantserde leidingen, deze zouden gemakkelijker te installeren zijn, vooral om de bedrading naar het paneel te verbinden
!

Wat is dit verhaal over afgeschermde elektrische draad? Alle huizen zijn gemaakt van hout in Amerika en de draad is een plastic omhulsel, het is voordelig in aanschaf en we installeren alle elektrische bedrading van een huis in één dag 2 man (vlak voor het installeren van de Placoplatre)
De enige plaats waar afgeschermde draad in een gedraaide aluminium omhulsel wordt geïnstalleerd, is alleen in chalets of bepaalde kleine huizen buiten, omdat de eekhoorns op de draden kauwen
(afgeschermde draad kost iets meer, maar is niet betaalbaar)
Het dure draad is industrieel teakhout dat ingegraven kan worden.

Voor ventilatie zijn de meeste huizen zeer luchtdicht, dus het is noodzakelijk om ventilatie met buitenlucht te voorzien, vooral in de zomer op zolder, en in de winter is het noodzakelijk om voor een toevoer van droge lucht te zorgen om condensatie op de daken te elimineren.
in landen waar het gisteren -26 koud was, is een wisselaar interessant, maar thuis is het voor de paar keer dat het -10 is, directe circulatie met buiten niet waard.
Kijk voor elektrische bedrading en accessoires op Canadese sites en kijk waarvoor ze verkopen (CANADIAN TIRE)
Normaal gesproken is het in beide talen geschreven.

Andre
0 x
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 06/02/07, 16:17

Wat is dit verhaal over afgeschermde elektrische draad?


Bedankt voor de info.
Wat elektromagnetische hinder betreft, lijkt deze link mij interessant:
http://www.electromagnetique.com/
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/07, 16:31

Wat daarentegen de elektrische installatie in een houten frame betreft, lijkt het erop dat elektrische en elektromagnetische overlast zoveel mogelijk moet worden beperkt. We hebben het over het afschermen van de fasedraad en het verbinden met de aarde, het gebruik van bioschakelaars, etc... Het is allemaal erg ingewikkeld!! Ik heb gehoord van gepantserde leidingen, dit zou gemakkelijker te installeren zijn, vooral om de bedrading naar het paneel te verbinden!

Ik heb er in een ander bericht over gesproken. Ik heb thuis een bioschakelaar, maar geen afgeschermde leidingen.

De biobreker is voldoende.

Uitleg : we kunnen inschatten dat als er sprake is van elektromagnetische hinder, dit vooral 's nachts is tijdens het slapen in de slaapkamers en de kanalen die achter het hoofdeinde van het bed lopen.

Dus de bioschakelaar (bio, ik weet niet zeker of dat de naam van mij is..) is er om de elektrische circuits 's nachts op 6 volt te zetten.
Alles wat niet met de keuken te maken heeft, heb ik op deze doos gezet.
Dubbel voordeel: wij zijn verplicht alle stroom af te sluiten (geen enkel apparaat mag op stand-by staan, dus er wordt geen videorecorder opgenomen of deze mag niet op dit circuit staan).
Wij verbruiken geen stroom gekoppeld aan apparaten in stand-by. Maar er is slechts één lamp of transformator aangesloten en hij gaat niet naar 6 volt.
Ik kan je de referenties geven, maar ik heb hem in 1990 gekocht (besteld in Duitsland), prijs destijds = 2000 frans (450 euro).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/07, 16:59

Goedemorgen.
Welke wetenschapper ondersteunt zoiets?
en jij denkt dat dit iets zal veranderen voor je gezondheid, omdat de draden zijn omwikkeld met aluminiumtape?
Gelooft u dat de laagspanning van 110 volt, voor het grootste deel van de draden die stroom leveren, voornamelijk stopcontacten zijn, die af en toe zo gebruikt worden dat er schadelijke straling voor het lichaam ontstaat?
voor magnetrons, radiotransmissie, hoogspanningslijnen, hoogspanning van televisies, ja het is echt en meetbaar, maar laagspanning in een huis?
Ik heb het grootste deel van mijn leven doorgebracht in mijn baan in de hoogspanningsdistributie, dat zou niet lang meer moeten duren!
Alle huizen in Amerika, zowel in het zuiden als in het noorden en in Canada, zijn allemaal gemaakt volgens deze methode van spinnen en bouwen in hout. Als deze elektromagnetische relaties echt zouden zijn, hadden we veel problemen moeten hebben gehad, dit is gebeurd vanaf het begin vanaf de elektrificatie van huizen wordt deze methode gebruikt en erger dan dat er huizen zijn waar de omhulling van de draad nog steeds van asbest is (dit was de draad die in de jaren '70 werd verkocht)
Een elektrische lijn die 50 Hz voedt en hoopt straling te produceren zoals een antenne, zou een lengte van 10 km nodig hebben

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/02/07, 17:35

Ik heb nog steeds de indruk dat je jezelf kietelt om jezelf aan het lachen te maken.......

een gedraaide netkabel straalt heel weinig uit: als je er geen kunt vinden en je voert de draden zelf door de omhulsels, draai dan de draden voordat je ze doorvoert. Als dat niet lukt, gebruik dan gepantserde kabel (in België heet dat VFVB), ​​dat wil zeggen 2 geleiders + een dubbele aardstrip.

Wat belangrijk is, is om te voorkomen dat de kabels parallel aan het lichaam of dicht bij de hersenen liggen als je slaapt (daarom is het beter om te voorkomen dat je slaapkamer boven de garage bouwt waar alle kabels vandaan komen).

Bedenk ook dat de straling evenredig is met de hardlopend die de kabel kruisen, dus als het om verlichtingsdraden gaat, is er 's nachts geen probleem en is er in ieder geval geen afscherming tegen het magnetische veld. Aan de andere kant is het beter om niet in de buurt van de ketelkabel te slapen.

Samengevat:

leven onder een 400 kV-lijn: Oké, waaghals
in een gewoon huis wonen met inachtneming van de bovenstaande voorwaarden is volledig voldoende,
maar vooral:
er zijn veel schadelijkere gebieden van binnenlandse vervuiling:

grondwater
producten gedistribueerd door behandeling van hout en synthetische materialen, panelen, verf, enz.
radon....
radioactiviteit van bepaalde pleisters....
humidité
nabijheid van stortplaatsen (Mellery...)
gerucht
infrarood geluiden
misbruik van tv, agressieve muziek
nabijheid van chemische of staalfabrieken
nabijheid van een drukke weg
nabijheid van radio, tv, GSM-zenders
buren
stiefmoeder

en ik blijf ervan overtuigd dat het aannemen van een gezonde levensstijl (+ carrièrekeuze, stressmanagement) je leven meer zal verlengen dan een "organische" elektrische installatie, vooral als je meer moet werken (en reizen) om jezelf al deze dingen te betalen...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
atqui
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 24/01/07, 14:57




par atqui » 06/02/07, 18:02

elephant schreef:
er zijn veel schadelijkere gebieden van binnenlandse vervuiling:

grondwater
producten gedistribueerd door behandeling van hout en synthetische materialen, panelen, verf, enz.
radon....
radioactiviteit van bepaalde pleisters....
humidité
nabijheid van stortplaatsen (Mellery...)
gerucht
infrarood geluiden
misbruik van tv, agressieve muziek
nabijheid van chemische of staalfabrieken
nabijheid van een drukke weg
nabijheid van radio, tv, GSM-zenders
buren
stiefmoeder

en ik blijf ervan overtuigd dat het aannemen van een gezonde levensstijl (+ carrièrekeuze, stressmanagement) je leven meer zal verlengen dan een "organische" elektrische installatie, vooral als je meer moet werken (en reizen) om jezelf al deze dingen te betalen...


Helemaal mee eens, maar als we daar een beetje aan toevoegen, hebben we geen extra elektrische of elektromagnetische "stress" nodig!
Daarom ontdek ik hoe ik datgene wat binnen mijn bereik ligt zoveel mogelijk kan beperken.

Ik kom in de verleiding om afgeschermde leidingen (FLEX A RAY) te gebruiken waar de draden doorheen worden geleid.
Ik denk dat er extra kosten moeten zijn, hoeveel?

Wie kent het en heeft het gebruikt?
0 x
bolton069
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 02/11/06, 13:15
Plaats: België
x 1




par bolton069 » 06/02/07, 21:33

Hallo,

Hallo olifant.

Ik heb nog steeds de indruk dat je jezelf kietelt om jezelf aan het lachen te maken.......

een gedraaide netkabel straalt heel weinig uit: als je er geen kunt vinden en je voert de draden zelf door de omhulsels, draai dan de draden voordat je ze doorvoert. Als dat niet lukt, gebruik dan gepantserde kabel (in België heet dat VFVB), ​​dat wil zeggen 2 geleiders + een dubbele aardstrip.


Het straalt waarschijnlijk heel weinig uit, maar wat hier wordt belast is de korte afstand tot het hoofd als het in een slaapkamer dicht bij het hoofd wordt gehouden, evenals de hoge belichtingstijden.

Hallo André,
Goedemorgen.
Welke wetenschapper ondersteunt zoiets?
en jij denkt dat dit iets zal veranderen voor je gezondheid, omdat de draden zijn omwikkeld met aluminiumtape?


Wat ik ga zeggen zal je waarschijnlijk naïef overkomen, maar is dat niet de reden waarom we coaxkabel gebruiken voor kabel-tv, en afgeschermde FTP-kabels voor computernetwerken die dicht bij het elektriciteitsnetwerk van een huis lopen? Dus waarom niet voor mijn gezondheid, aangezien ik elke nacht lange uren slaap in de directe nabijheid van een stopcontact.



Wat betreft dit geval van schadelijkheid van de stroom in de elektrische installatie van een huis, ben ik een beetje verbaasd dat de meesten van u, die in naam van het voorzorgsbeginsel een stem geven, zodra iemand hun mond opent over GGO's.


Wijs de zorgen, die ik deel, over atqui af, onder het voorwendsel dat geen enkele wetenschapper heeft gezegd dat het paaas booen is.

:pijl: Wat betreft HT-lijnen André, omdat hij een conferentie over dit onderwerp heeft bijgewoond (50 Hz HT-netwerken en gezondheid). De enige onderzoeken waarvan ik sporen heb gevonden (als u andere kent die dat niet in deze zin doen, laat het me weten.) de effecten van HT-lijnen op de gezondheid concluderen, ...

onzekerheid

...

...


waar we niet uit kunnen concluderen.

Deze onderzoeken zeggen dat het wonen in de buurt van een HT-lijn geen enkel meetbaar effect op de gezondheid kan hebben (bij volwassenen is de toename van het aantal gevallen van leukemie bij zuigelingen het enige effect dat we veilig hebben kunnen vaststellen. In dit geval zijn de aantallen leukemieën behoorlijk groot. vergelijkbaar met die gevonden bij kinderen die in de buurt van benzinestations wonen, in dit geval vanwege benzeendampen. En dat is al veel :onheil: ), of dat dit criterium in ieder geval niet op een belangrijker manier in aanmerking kan worden genomen dan het feit dat je 8 uur per dag in een verrotte omgeving moet werken.

Het is echter niet omdat wetenschappers mij vertellen dat het zeker niet gevaarlijk is dat ik een huis onder een HT-lijn zou kopen. Nou, ik ben van plan thuis hetzelfde te doen en alle kansen aan mijn kant te zetten.

:pijl: Het is namelijk niet bewezen dat ik kabels door de muur heb, een stopcontact op 5 cm van mijn hoofd, een reality radio waarvan de TFO 15 cm van mijn hoofd verwijderd is, mijn GSM aan het opladen is op het nachtkastje (in ieder geval uit hè!! : Mrgreen: ) gedurende alle nachten dat ik thuis slaap, is schadelijk.

Maar mijn gezonde verstand zegt me dat het mij ook niet helpt tegen vervelende ziektekiemen. :onheil: . 8)

:pijl: Je hebt het ook over het feit dat dit systeem in elk huis wordt gebruikt sinds de introductie van elektriciteit, wat volkomen waar is.

:pijl: Maar in de 20e eeuw zagen we nog steeds een explosie van het aantal kankergevallen, ... wat zeker te wijten is aan meerdere factoren waarvan we de bal zeker nooit zullen kunnen ontwarren. Maar wellicht is dit een onderdeel ervan. (Wat betreft de vraag of er een explosie heeft plaatsgevonden in het aantal ziekten of de detectie van dezelfde ziekten, geloof ik dat de twee factoren bij elkaar optellen.)

:pijl: Twee kleine dingen om af te maken (moed, vriend lezer, het is bijna voorbij. : Cheesy: )

Elektromagnetische overgevoeligheid is een door de WHO erkende ziekte en er wordt meer en meer rekening mee gehouden, een vriend is er het slachtoffer van, het is onmogelijk voor hem om zijn GSM meer dan 10 minuten achter elkaar te gebruiken zonder aan migraine te lijden , en hij slaapt veel beter sinds hij zijn wekkerradio kocht.

Ik zeg niet dat iedereen er hypergevoelig voor is, maar de manier waarop ik het zie is dat sommige mensen een beter oor hebben dan anderen en geluiden beter waarnemen, ... ik denk dat het neemt EM-golven als mij waar, maar dat betekent niet dat het ook voor mij onschadelijk is. Dus voor mij, voorzorg.

:pijl: Ik heb een kennis die geobiologie doet, we geloven het of niet, het is uiteraard allesbehalve rationeel. Maar het advies dat hij mij gaf bij de inrichting van mijn huis is meestal gewoon gezond verstand en principes zoals die van voorzorg zoals hierboven vermeld. Het laat alleen maar zien dat gekke mensen en parallelle overtuigingen zich soms 'eenvoudig' aansluiten bij de wetenschappen en de.gezond verstand.

Bravo voor degenen die tot nu toe hebben gelezen, ze hebben zojuist al mijn respect verdiend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 07/02/07, 00:10

Dit debat is interessant, en soms kun je met een beetje gezond verstand behoorlijk besparen...

Zo, aangezien u zich in de papier-/potloodfase lijkt te bevinden, begint u voor een borsthabitat na te denken over uw elektrische systeem op basis van de woonruimtes.

Thuis heb ik bijvoorbeeld geen elektriciteitskabel naar het hoofdeinde van het bed gelegd, de stopcontacten in de slaapkamer zijn ver weg en er is dus geen risico op EM-storing.
Voor e-readers heb ik een aantal witte LED-modellen gemaakt, met batterijen die ik van tijd tot tijd oplaad, er is geen 40 W nodig om op de brandstapel te lezen : Cheesy:
Ik heb stopcontacten in de kamer achtergelaten voor de stofzuiger...

Ik maak me net als jij zorgen over de EM-kwaliteit van mijn leven, maar ik weet helaas dat, en tenzij we onze doos afschermen als een kooi van Faraday, we letterlijk ondergedompeld worden in allerlei soorten EM-storingen, en steeds meer ...
WIFI, GSM, Radio/TV Hertzien, parasieten door het aan/uit zetten van elektromotoren, ....en ga zo maar door.

Ik zou dus net als André denken dat de afscherming van elektrische draden... : Lol:

Een beetje alsof je wilt stoppen met roken om je longen te sparen en twee keer per week wilt gaan joggen als je in de stad woont. :schok: : Cheesy: (ja ja! Zo heb ik er een paar gezien : Lol: )

Aan de andere kant is cellulosewatten geweldig, ik leg het op mijn zolder, het blijft een van de goedkoopste alternatieven voor minerale wol, en het jeukt absoluut niet! Het enige probleem (voor mij destijds) is dat ik het vanuit Duitsland moest brengen, -> transport :onheil:
Geen enkele fabrikant bij mij thuis ... om te zeggen dat dit een sector is voor het recyclen van krantenpapier, grrrr!

Ten slotte, omdat u om onze mening vraagt ​​over de oplossing om de luchtvochtigheid te reguleren, is er iets veel goedkoper dan fermecell, en dat zich al lang heeft bewezen, namelijk kalk!
Een goed recept, een coating op basis van kalk, zand en houtsnippers (of hennep).
Je kunt het projecteren, met een troffel bewerken, je kunt er zelfs je plaat mee maken!
Resultaten: hygroregulerend, thermisch isolerend en HYPER zuinig (econologisch inderdaad! : Cheesy: )
Als je voor deze oplossing kiest, neem dan een betonmixer mee en een paar vrienden om je te helpen, dit soort projecten verlopen soepel als je goed georganiseerd bent!

En ten slotte, als u een advies moest behouden, gaat het om het deel van uw budget dat u aan het paar verwarming / isolatie toewijst:
De huidige trend (in Frankrijk) is ongeveer 80% voor verwarming en 20% voor isolatie. Als je naar je energiekosten over 15 jaar kijkt, krijg je een nogal zoute rekening!

Draai nu de verhoudingen om, een grote, goed onderhouden isolatie, en je hebt in de koudste periodes nog maar een kleine kachel nodig om je hele huis te verwarmen. Als je er bij DESIGN voor hebt gezorgd om zoveel mogelijk passieve zonne-energie te gebruiken, heb je praktisch alleen een platte collector nodig voor warm water, en mogelijk, als je de middelen hebt, een fotovoltaïsche zonne-energie voor het sap...
Dezelfde investering in het begin, maar radicaal verschillende bedrijfskosten!

Misschien heb je hier al over nagedacht, maar hey...
: Cheesy:

Fijne meditaties!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 78-gasten