bioklimatologische huis begeleiding nodig

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/09/09, 17:39

Obamot schreef:Kleine vraag aan Lumberjack over dit thema. Wat te denken van de isolatie in cellulosewatten (omdat ik zag dat het een van de beste isolatiecoefs was)?
Welke voorzorgsmaatregelen moeten worden genomen bij het installeren van dergelijke isolatie buitenshuis? Hoe moet de grond worden voorbereid? Hoe zit het met de verbinding met de funderingsmuur?

Omdat ik zag dat de Bellouate® was gemaakt van gerecyclede kranten (zie de Afnor-norm => onverkochte dagbladen, volgens wat ze zeggen) als dit het geval is, zet het dan buiten, zelfs met een ademende pleister + pleister ... het zijn behoorlijk zware omstandigheden ... vooral in zeer vochtige streken met veel regen.

We voeren dit type isolatie uit wanneer de technische omstandigheden zich daartoe lenen (huis met één verdieping, gemakkelijke toegang aan de voet van de muren, enz...) anders zijn de beperkingen van het gebruik van watten te groot (bij nat spuiten, omdat we niet verticaal onder druk inblazen) en wordt het economisch interessanter (maar niet noodzakelijkerwijs technisch...) om houtwolpanelen te gebruiken.

Dus waar mogelijk maken we een frame (meestal in 2 gekruiste diktes) waarmee we ruimte kunnen creëren voor de natte projectie van watten (vaak meer dan 120 mm).
De voeten van de muren zijn behandeld met geëxpandeerde kurkplaat, die is begraven om de koudebrug van de plaat te snijden. De watten zijn altijd meer dan 30 cm van de grond.
Bovenop de geschaafde watten plaatsen we ofwel de HPV-regenwering + lamellen + bekleding, ofwel Fibralith + ademende coating, afhankelijk van de keuze van de klant voor zijn buitenbekleding.

Alle watten zijn gemaakt van onverkochte kranten (en een zeer klein percentage gerecyclede kranten met zeer strikte criteria).
Het is geen probleem om hem buiten te gebruiken, zolang de regenhoes maar op zijn plaats zit. Cellulosewatten houden geen vocht vast, maar wisselen het uit met de buitenomgeving, vandaar het belang van het kiezen van de juiste HPV-regenbescherming.

Je moet uit de logica van "allemaal synthetisch, allemaal mineraal, allemaal beton"en dat je openstaat voor natuurlijke, hoogwaardige en duurzame producten, met een oneindig veel lagere milieu-impact dan alle producten die je tijdens je professionele leven hebt leren gebruiken.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/09/09, 17:41

Wauw! Het is in dit geval een heel ander type habitat. Voor vragen over huiselijk comfort geef ik duidelijk de voorkeur aan een huis gebouwd in massief (betere akoestische isolatie in vergelijking met de buitenkant.). Betere beveiliging, betere duurzaamheid (neem ik aan).
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/09/09, 18:03

Obamot schreef:Wauw! Het is in dit geval een heel ander type habitat. Voor vragen over huiselijk comfort geef ik duidelijk de voorkeur aan een huis gebouwd in massief (betere akoestische isolatie in vergelijking met de buitenkant.). Betere beveiliging, betere duurzaamheid (neem ik aan).
Betere akoestische isolatie: ik heb je verteld wat ik ervan vond en ik nodig je uit om een ​​OB-huis te bezoeken dat is geïsoleerd met cellulosewatten voordat je zulke onzin uitkraamt.
Betere beveiliging: in welk gebied?
Betere duurzaamheid: nee.

Bovendien hadden we het hier alleen over externe isolatie die is toegevoegd aan een bestaande muur (die in 95% van de gevallen "hard" is), dus ik begrijp je punt niet...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 02/09/09, 21:38

Bedankt Bucheron voor je antwoorden. :D

als ik houtwol neem, in ITE, wat moet ik dan nemen als model, merk, dichtheid, als ik op een monomur van 30 ga met een R = 2.6 (denk ik).

Wat moet ik controleren of de installateur vragen in zijn offerte, zijn er verschillende installatietechnieken? welke is het meest effectief?

Ik hou van kurk, maar het is misschien duur...

Wetende dat mijn huis onder VS is, zal het nodig zijn om de omtrek van de plaat of de onderkant van de VS te isoleren met kurk?

voor de VMCDF, welk merk?welke opbrengst voor 125 m2

Is de zonneboiler rendabel, interessant onder welke voorwaarden, welke modellen?

Bedankt allemaal voor jullie hulp :?

merci
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/09/09, 21:47

Zal je morgen antwoorden.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
tararika
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 31/07/09, 16:19




par tararika » 02/09/09, 22:09

Houthakker schreef:Zal je morgen antwoorden.


OK ! Geen probleem !!!

bedankt dat je me vooruit hebt geholpen! cadeau Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/09/09, 03:36

Houthakker schreef:Je moet uit de logica van "allemaal synthetisch, allemaal mineraal, allemaal beton"en dat je openstaat voor natuurlijke, hoogwaardige en duurzame producten, met een oneindig veel lagere milieu-impact dan alle producten die je tijdens je professionele leven hebt leren gebruiken.

Dankjewel. Weet je, je hebt geen ongelijk, maar het is meer door de opgelopen vertraging dan door kwade wil. De motivatie is er. Het is al aardig van je om ons te leiden zoals je doet.

Nou, ik begreep de ba-BA vrij goed. Dus de verbinding wordt gemaakt door een soort kurken riem (die zakt toch in de grond?), of moet er volgens jou nog iets gepland worden tussen de [Bewerken] kurk en de wattenbakken? (Ik zeg doos, want ik wil geen natte projectie doen en bovendien heb ik niet de apparatuur om dat te doen...)

Welk alternatief voor kurk in dit geval? En waarom geen steenwol verdicht op de 30cm rondom...?
Dernière édition par Obamot de 03 / 09 / 09, 10: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/09/09, 10:01

tararika schreef:[...] als ik houtwol neem, in ITE, wat moet ik nemen als model, merk, dichtheid, als ik op een monomur van 30 ga met een R=2.6 (geloof ik).
ITE? :schok: Koiceca!?

Merk: wat dan ook! De grote merken (HOMATHERM, PAVATEX, STEICO) staan ​​garant voor kwaliteit en respect voor het milieu in de productieprocessen, maar:
- het is betaald (duur!)
- het komt van ver...

Je kunt lokale producenten vinden (we hebben er een paar in de Rhône, voor ons) maar je moet zien wat ze te bieden hebben...

Vervolgens zal het voor en het model en de dichtheid een functie zijn van twee selectiecriteria:
- behoefte aan bescherming tegen zomerhitte (voor gelijkwaardig materiaal, hoe dichter het is, hoe beter de faseverschuiving)
- type bekleding en wijze van installatie, wetende dat de stijve panelen (de dichtste) zonder toegevoegde structuur kunnen worden geïnstalleerd en direct kunnen worden gecoat.

tararika schreef:[...]Wat moet ik controleren of vragen aan de installateur in zijn offerte, zijn er verschillende installatietechnieken? welke is het meest effectief?
Ja, installatie in een structuur voor flexibel materiaal, of installatie in stijve stomp verbonden panelen. A priori zou ik voor een nieuwbouw meer op het paneel gaan (geen structurele koudebrug), maar het is misschien niet goedkoper...

tararika schreef:[...] Ik hou van kurk, maar het kan duur zijn...
Geen kurk in grote hoeveelheden aub! :frons:

Kurk mag alleen worden gebruikt waar het essentieel is: in natte omstandigheden!
Op dit moment is kurk niet langer een hernieuwbaar materiaal in het tempo waarin het wordt geconsumeerd...
Er zijn geen ontginbare kurkeikenbossen meer in Frankrijk, alle kurk komt uit Portugal en daar zal binnenkort ook geen meer zijn...

tararika schreef:[...] Wetende dat mijn huis onder VS is, zal het nodig zijn om de omtrek van de plaat of de onderkant van de VS te isoleren met kurk?
Op het zuiden VS bedoel je?
Isoleer de omtrek van de plaatneus, ja.
De onderkant? :schok:
Ik durf te hopen dat uw bouwer tijdens de bouw plaatisolatie heeft aangebracht, anders is het klote!


tararika schreef:[...] de zonneboiler is het rendabel, interessant onder welke voorwaarden welke modellen?[...]
Winstgevend? Wat betekent het ?
Op lange termijn is het ALTIJD interessant om een ​​andere energie-input dan de directe zon kwijt te raken...
Maar daarvoor heb je apparatuur nodig die lang meegaat.
Ik ben geen zonneboiler, sommigen hier zullen u veel beter kunnen informeren dan ik.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/09/09, 10:08

Obamot schreef:[...]

Nou, ik begreep de ba-BA vrij goed. Dus de verbinding wordt gemaakt door een soort kurken riem (die zakt toch in de grond?), of moet er volgens jou nog iets gepland worden tussen de kurk en de wattenbakken? (Ik zeg doos, want ik wil geen natte projectie doen en bovendien heb ik niet de apparatuur om dat te doen...)

Welk alternatief voor kurk in dit geval? En waarom geen steenwol verdicht op de 30cm rondom...?
Ja, een "kurken riem" is zo'n beetje het beeld.
Er hoeft niets bijzonders te worden voorzien (behalve een nette verbinding) tussen de kurk en de dozen, tenzij er een speciale luchtdichtheid nodig is (maar normaal gesproken wordt dit soort luchtdichtheid nooit aan de buitenkant van een gebouw aangebracht).

Anders dan kurk voor dit soort gebruik? PSE of PU, maar ik denk niet dat LdR en LdV erg geschikt zijn...

Als je het niet in natte projectie wilt doen, kan het interessanter zijn om het in flexibele panelen te doen. Je moet simulaties doen om erachter te komen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 03/09/09, 10:13

PES = ?

persoonlijk, Ik ben sinds een paar maanden PU aan het vervangen door... plastic afval in directe recycling (bellenbeschermingsstijl) die ik niet te sterk in de gaten "stop", zodat er nog steeds lucht ingesloten zit!

Het werkt redelijk goed zolang er een afwerkingsbescherming op zit... wat meestal het geval is bij het werken met PU.

Op het prestatieniveau denk ik, het gevoel, dat we richting een lambda van 0.1 - 0.2 gaan... het is de PU niet waard, maar het is economisch ONVERSLAANBAAR! In feite is het meer een anti-lek dan een isolator...

Dit heb ik speciaal voor onze kas gedaan, zie hier foto's: https://www.econologie.com/forums/renovation ... 61-10.html
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten