Koudebruggen en houten kozijnen: isolatie pub

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 10/09/07, 10:09

Citro schreef: 8) Bel bham presentatie.

Bedankt citroen.
Citro schreef:Maar ik herinner me dat metalen schrijnwerk thermische onderbreking zijn verre van algemeen.

Ik heb echter mijn twijfels over de 100% effectiviteit van dit soort timmerwerk. Zo'n thermisch onderbroken profiel is in feite de montage van twee "halve" profielen die met elkaar verbonden zijn door een stuk hard plastic. Maar men mag niet vergeten dat de aanwezige lucht tussen deze twee "halve" profielen in contact staat met een "heet" profiel en een "koud" profiel. De lucht is dus warm aan de ene kant, koud aan de andere kant met een dauwpunt in het midden, dat bij extreem koude buiten in contact kan komen met het "halve" binnenprofiel, waardoor de effectiviteit van de thermisch onderbroken brug teniet wordt gedaan. Dus voor mij is het niet de beste.
Citro schreef:Ik heb onlangs ontdekte super isolerend schrijnwerk combineert high-performance beglazing houten schrijnwerk aluminium buitenkant trimmen meer. Dit is zeer high-end ... :frons:

Ik heb er net een paar gekocht, met driedubbele beglazing (momenteel tegen dezelfde prijs als dubbele beglazing). De isolatiecoëfficiënten geven Ug(glas)=0,6 en Uw of Uf (thermische weerstand raam of raam)=0,95.
Wetende dat U=1/R , is R = 1,05 of het equivalent van 6,5 cm geëxpandeerd polystyreen. Dus perfect te perfectioneren vanuit het oogpunt van thermische isolatie, maar al heel goed voor een beglaasd oppervlak, wat het belang van de koudebrug die een raam vormt, beperkt.
Ik reken op het belastingkrediet om de rekening te verlagen...
Ter informatie, de Franse thermische voorschriften, RT 2005, leggen in nieuwbouw een isolatieniveau van de gevel op dat verplicht om ten minste een dubbele beglazing van 4 mm / 16 mm / 4 mm te gebruiken met een glas met een lage emissie om een ​​coëfficiënt Ug < te verkrijgen of = tot 1.5
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/05/08, 14:26

bham schreef:[...]Ter informatie, de Franse thermische voorschriften, RT 2005, leggen in nieuwbouw een isolatieniveau van de gevel op dat verplicht om ten minste een dubbele beglazing van 4 mm / 16 mm / 4 mm te gebruiken met een glas met lage emissie tot verkrijg een Ug-coëfficiënt < of = 1.5
Ze nemen alleen Ug voor RT 2005? Het is een beetje gek, het betekent dat we alles kunnen doen met de "structuur"... Nou...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/05/08, 23:13

Houthakker schreef:
bham schreef:[...]Ter informatie, de Franse thermische voorschriften, RT 2005, leggen in nieuwbouw een isolatieniveau van de gevel op dat verplicht om ten minste een dubbele beglazing van 4 mm / 16 mm / 4 mm te gebruiken met een glas met lage emissie tot verkrijg een Ug-coëfficiënt < of = 1.5
Ze nemen alleen Ug voor RT 2005? Het is een beetje gek, het betekent dat we alles kunnen doen met de "structuur"... Nou...


+1 Maar aangezien het EDF is dat de RT vaststelt, zijn ze tevreden met het minimum.
Hun klanten moeten energie blijven kopen...

Hoe dan ook, de meerderheid van de "bouwprofessionals" kan het niet beter doen vanwege incompetentie... Ik ben niet de enige die het zegt...

De RT2005 biedt slechts 15% verbetering energieprestatie van 130 kWh/m²/jaar, wat ver verwijderd is van factor 4.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/05/08, 15:22

Citro schreef:[...] hoe dan ook, de meerderheid van de "bouwprofessionals" kan het niet beter doen vanwege incompetentie ... Ik ben niet de enige die het zegt ...

De RT2005 biedt slechts 15% verbetering energieprestatie van 130 kWh/m²/jaar, wat ver verwijderd is van factor 4.
Ue... :?
Daarom stellen we ronduit voor om in onze gebouwen over te stappen op BBC, dus we zitten daar op factor 4! :P
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/05/08, 19:12

:D houthakker, Het is duidelijk dat u niet een van de "professionals" bent waarnaar ik verwijs.

Ik wil het hebben over degenen die het niet weten Econologie.com :frons:
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten