Koudebruggen en houten kozijnen: isolatie pub

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/09/07, 16:02

Wat is een koudebrug?
Het is een overgang van koud naar warm of omgekeerd en deze doorgang wordt vertraagd of vergemakkelijkt, afhankelijk van of het "geleidende" materiaal isolerend is of niet.
Zeggen dat hout isolerend is, gaat een beetje snel. Einstein had kunnen zeggen dat alles relatief is ... Het is meer dan beton, meer dan metaal maar minder dan steenwol van gelijke dikte.
Dus nee, er is geen koudebrug alleen met metaal, maar met alle materialen !!!
Om terug te keren naar de bovenstaande advertentie, moet u weten dat de spanten op het dak in Frankrijk vaak, maar het hangt af van de regio's, een sectie van 8 cm x 10 cm is, wat vanuit het oogpunt van thermische isolatie belachelijk is. Vandaar de mogelijkheid om deze spanten van binnenuit te bedekken met niet-opgeblazen of niet-geblazen isolatie. Nou, je moet het in perspectief plaatsen, de chevron zelf zal geen zeer significante thermische brug genereren. Evenzo moet in dit geval het idee om placo op een zolder te bevestigen worden verlaten door middel van metalen poten die op de spanten zijn bevestigd, die ook koudebruggen vormen.
Maar het ideaal is inderdaad, in termen van isolatie van binnenuit, om een ​​uniforme isolerende coating onder spanten te hebben in plaats van tussen spanten.
Ik verwijs je daarom nogmaals naar onderstaande rekenmachine, herhaaldelijk genoemd om zelf te zien dat we niet kunnen zeggen dat het hout isolerend is of niet, het hangt allemaal af van de dikte en dichtheid:
http://www.ideesmaison.com/15-facons-de ... -banc.html

Christophe heeft zojuist geschreven: "Trouwens, als we een beetje denken en volgens de definitie van een thermische brug, bestaat deze op zolder gewoon niet omdat de balken onder het dak vallen ... heb ik het mis?"
Oké Christophe, maar vergeet niet dat het dak tegels zijn die op latten of leien zijn bevestigd ... Kortom, als ik bij de tegels blijf, scheidt een onderdakscherm de spanten van de latten / tegels en we zorgt voor een luchtspleet van minimaal 2 cm voor ventilatie tussen scherm en lamellen / tegels. Deze ventilatie vormt daarom een ​​bron van kou, om nog maar te zwijgen van het feit dat het scherm microperforatie heeft.
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 03/09/07, 16:17

bham schreef:Wat is een koudebrug?
Evenzo moet in dit geval het idee om placo op een zolder te bevestigen worden verlaten door middel van metalen poten die op de spanten zijn bevestigd, die ook koudebruggen vormen.
.


Heel waar, en evenveel mogelijkheden van "dauwpunt" rechts van de benen onder de dakrand met het verschijnen van sporen van vocht bij koud weer en terwijl veel van lelijke paddenstoelen worden aangedrongen die opnieuw moeten worden bekleed

Nou dan

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/09/07, 21:26

Cuicui schreef:Ik heb de indruk dat deze steenwolleveranciers alles zeggen om hun producten te verkopen ...


Dit is ook mijn mening. :frons:

En daardoor twijfel ik aan hun vaardigheden ... :?

Naar mijn mening komen koudebruggen niet uit houten delen, maar uit de lucht die rondcirculeert ...
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 03/09/07, 22:35

Ik begrijp beter met deze definitie dat we niet helemaal dezelfde opvatting van dingen hebben:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pont_thermique

Inderdaad, ik ben absoluut niet van mening dat een thermische brug een dunner gedeelte is dat calorieën kan laten ontsnappen ...
Ik ben van mening dat een thermische brug een directe warmtewisselaar is tussen de binnenkant en de buitenkant van een muur. Van mijn kant is een isolator geenszins een koudebrug. Nog minder wanneer het erg dik is of wanneer het op andere materialen wordt geplaatst ...
In het eerste geval kunnen we spreken van een oneindige koudebrug. En wat mij betreft, we zijn verre van de oorspronkelijke betekenis ervan ... Nog een afwijking die tot grote verwarring kan leiden !!!

Het is noodzakelijk dat de bouwers van habitats met wetenschappelijke woorden spreken ... En ik zet het aan dezelfde kant als de prestatiecoëfficiënt van warmtepompen!

Kortom, het is een grote onzin, maar het is slechts mijn mening!
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 04/09/07, 08:36

Dag

Een thermische brug is een discontinuïteit in een "geïsoleerde" set.

Voorbeeld: zoals Wikipedia zegt

Een voorwand van de begane grond met isolatie
Een vloer die op deze muur tot rust komt
Een voorwand van de 1e met isolatie

De gehele gevel heeft een thermische brug op de kruising van de muren en de vloer en loopt horizontaal door het gebouw op elk niveau (of verdieping).

Het is een onderdeel van het gebouw dat technisch moeilijk te isoleren is.

In een andere post wordt vermeld "isolatie van buitenaf" en inderdaad, deze techniek, duurder en kwetsbaarder voor schokken, vormt a priori geen thermische brug over de hele gevel, behalve ter hoogte van de openingen (ramen en deuren)

Vandaar het voordeel van dubbele of driedubbele beglazing en pvc- of aluminium kozijnen met de opname van polyurethaan of andere

Iedereen die de RT2005-normen (wikipedia) wil toepassen, maakt zich op
duizend lijden te doorstaan. Berekeningen en parameters zijn pure empirische stijl

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 04/09/07, 08:46

ThierrySan schreef:Ik begrijp beter met deze definitie dat we niet helemaal dezelfde opvatting van dingen hebben:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pont_thermique

Inderdaad, ik ben absoluut niet van mening dat een thermische brug een dunner gedeelte is dat calorieën kan laten ontsnappen ...

Kortom, het is een grote onzin, maar het is slechts mijn mening!


Stel je een autoradiator voor
met zelfs een heel klein lek

En stel het gelijk aan een koudebrug
En beoordeelt de hoeveelheid energie die uiteindelijk vrij snel ontsnapt

En maak de parallel met de mogelijke kosten van de reparatie van uw voertuig en de energiekosten van de verwarming die het kamp naar buiten neukt
Een koudebrug is een licht gebarsten deur


Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 07/09/07, 16:31

bpval schreef:[..] De man die de tekst voortbracht, weet ook niet veel van koudebruggen

De twee oplossingen die hij biedt, zijn geldig

als hij de legtechnieken beheerst
beter dan de thermische brug : Mrgreen:

Ciao
Toutafé is het daarmee eens!
Maar aan de andere kant zou het minder energieverbruikende oplossingen kunnen bieden en met een kleinere algehele ecologische voetafdruk!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/09/07, 11:15

Dus ga ik verder op de koude bruggen ...

Om te reageren op bpval, is een lekkende kachel een kachel die calorieën verliest door de uitwisseling van vloeistof tussen het systeem en de buitenkant ... Er is geen sprake van een thermische brug ...

Een isolator is op geen enkele manier een koudebrug in mijn ogen ... Alleen metalen spelen deze rol! Als ik het voorbeeld van uw raam neem, is het aluminium van de steun van uw driedubbele beglazing een koudebrug tussen binnen en buiten als het maar één blok is. Aan de andere kant zult u merken dat om deze thermische brug te breken, de binnen- en buitensteunen elk worden gescheiden door een soort pvc of andere verbinding ... Er is dus geen directe thermische overdracht tussen binnen en buiten. van uw leefomgeving.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 08/09/07, 14:27

ThierrySan schreef: Dus ga ik verder op de koude bruggen ...
Een isolator is op geen enkele manier een koudebrug in mijn ogen ... Alleen metalen spelen deze rol! .

Waarom ben je koppig? : Lol:
Il het is niet alleen metalen die een koudebrug kunnen vormen maar ook beton (buitenbalkon dat koude in huis brengt, plaat in contact met buitenmuren, ... etc) en bij uitbreiding alle materialen. Alles is slechts een idee van schaal, dikte, dichtheid.
Ik denk dat je een slecht begrip hebt van wat een isolator is. Een isolator isoleert alleen vergeleken met een standaard, beton isoleert, het duurt slechts een meter dik om zo isolerend te zijn als 2 cm polystyreen (R = ongeveer 0,55). Evenzo betekent het zeggen dat hout isolerend niets betekent, als je een huis hebt met planken van 3 cm, zal het niet meer isolerend zijn dan een betonnen blokhuis van 25 cm (R = 0,25 is het equivalent 1 cm polystyreen). Het is, zoals ik hierboven al zei, de dikte die het verschil maakt en waardoor een stuk hout isolerend is (in de zin van de geldende norm) of niet. Hout is daarom meer isolerend dan beton of metaal, maar minder dan polystyreen.

Terugkomend op onze spanten van 10 cm, hun R = 0,83 cad het equivalent van 4 cm geëxpandeerd polystyreen. Je kunt dus zeggen dat 10 cm hout isolerend is aangezien het net zo goed is als 4 cm polystyreen. Maar behalve dat 4 cm poly ... het is niet veel qua isolatie aangezien de RT2005, als ik me goed herinner, een R in muurisolatie vereist gelijk aan 10 of 12 cm polyst ....
Dit betekent dus dat onder deze norm uw isolatie niet effectief genoeg is, dus het betekent dat uw isolatie koud en warm doorlaat in een mate die niet acceptabel wordt geacht in termen van thermische isolatie, dat betekent tenslotte dat uw isolatie, isolerend als ze is, in absolute termen een thermische brug vormt, die niets te maken heeft met het belang van een thermische brug zoals l 'hoort natuurlijk over aluminium of beton maar het is er toch één.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/09/07, 22:09

8) Bel bham presentatie.
Ook ik heb de neiging om het onderwerp als thierrysan te benaderen.

Ik heb zojuist beton toegevoegd aan metalen voor geleidende materialen ... en ik had het mis gehad, want zoals je uitlegt, kan beton isolerend zijn als we de dikte daar plaatsen ... dan hebben we d andere perverse effecten van niet-ademend beton ...
De kwestie van het gebruik van metaal met grote diktes rijst niet op bij een simpele vraag van ... budget!

Maar ik herinner me dat metalen schrijnwerk thermische onderbreking zijn verre van algemeen.
We vinden op de markt nog steeds schrijnwerk (staal maar ook aluminium) zonder thermische onderbreking of met een thermische onderbreking in de opening alleen in plaats van de "dubbele onderbreking" dwz in de vleugel en het frame.
Ik heb onlangs ontdekte super isolerend schrijnwerk combineert high-performance beglazing houten schrijnwerk aluminium buitenkant trimmen meer. Dit is zeer high-end ... :frons:
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten