Het ecologische huis van morgen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi

Het ecologische huis van morgen




par Willy FURTER » 22/07/11, 20:46

Hallo,

Geconfronteerd met de stijging van de energiekosten, besloot ik mijn eigen energie te mobiliseren om oplossingen te vinden voor een onafhankelijke habitat.

Het huis van morgen moet zelfvoorzienend zijn in energie, elektriciteit en verwarming, de techniek maakt dit mogelijk.

Nieuwe technologieën maken een beter gebruik van elektriciteit mogelijk, voor het comfort van huizen.

Het oppervlak van een dak moet grotendeels het opvangen van zonnestralen mogelijk maken om elektriciteit te produceren die nuttig is voor de dagelijkse behoeften en om de batterijen van de elektrische auto op te laden.

Het overschot moet kunnen worden aangewend om voldoende water te verwarmen voor het verwarmen van het sanitair water en het pand.

Als er nog wat over is, laat de gemeenschap er dan van profiteren door aan EDF te verkopen

Regenwater, gratis, moet kunnen worden opgevangen en opgeslagen om aan de huidige behoeften te voldoen waarvoor geen drinkwater nodig is.

Een deel wordt naar een geïsoleerde tank geleid, vervolgens verwarmd door zonne-energie, teruggewonnen door de muren en het dak van het huis. Het zal dus de voorverwarming van het tapwater mogelijk maken en de verwarming van de leefomgeving verzekeren, zonder de toevoer van wasmachines en vaatwassers te vergeten, waarvan momenteel 80% van de elektriciteit wordt gebruikt voor de verwarming van het water.

Het andere deel wordt opgeslagen in een tank, gedimensioneerd volgens de binnen- en buitenbehoeften en bescherming in geval van brand.

Hiervoor zal het huis, naast zijn stevigheid, het beschermen tegen seismische risico's en andere landbewegingen, zoals droogte, door een scheiding van de grond waarop het rust, in staat zijn om de voordelen te verzamelen die de natuur ons biedt. .

Het zal een metalen frame hebben, vanwege zijn lichtheid, zijn sterkte en zijn vermogen om rampen te weerstaan ​​en beschermd tegen het risico van brand door een geïntegreerd netwerk, automatisch blussen.

Het wordt geïsoleerd met stilstaande lucht, de beste thermische isolator, overal verkrijgbaar en vooral gratis.

De buitenbekleding, in stenen, bakstenen, hout of gewoon gips, naar smaak, kan zonnecalorieën verzamelen.

MAAR BOVENAL ZAL HET EEN GOEDE MARKT ZIJN.

Het is tegenwoordig abnormaal dat een huis, waarvan de kosten per eenheid 8000 keer lager zijn dan die van een auto, 10 keer duurder wordt.

De auto, waarvan de eerste modellen, met een houten frame, de verrukking waren van de high society, is een model van technologische evolutie. Zijn industriële productie heeft zijn kostprijs verlaagd dankzij het gebruik van technieken en materialen aangepast aan de behoeften, waardoor het toegankelijk is voor alle budgetten.
Houten auto's zijn in musea.

Het huis van morgen wordt gebouwd in dit beeld, productie-eenheden, van ongeveer dertig mensen, gelegen waar de behoefte zich voordoet, kunnen op tijd een huis verlaten en vervolgens in één dag worden geassembleerd door teams van 6 personen.

De techniek staat het toe.

Als ik met pensioen ga, ben ik op zoek naar de mogelijkheid om een ​​prototype huis te bouwen.

Hiervoor heb ik een hypotheeklening nodig van ongeveer € 100.000, - waarmee:

- om mij te huisvesten, met mijn vrouw;

- de doeltreffendheid van het concept aantonen, beschermd door een octrooi aangevraagd;

- valideer de nieuwe functies;

- een jongere aanmoedigen om met industriële productie te beginnen,

De plannen voor een demonstratie T4 en die voor de verschillende productiestadia met de juiste automatische machines worden opgesteld, waardoor een snelle progressieve industrialisatie mogelijk is.

In een tijd waarin de auto-industrie een verzadigingsfase ingaat, kunnen we profiteren van het voorbeeld dat ze heeft gegeven om een ​​industrie te lanceren die overal kan worden gevestigd en de industriële constructie mogelijk maakt van solide en hoogwaardige woningen, toegankelijk op alle budgetten.

Een eerste ervaring werd opgedaan, met het Bourdoncle-bedrijf van 12300 Firmi, door een prototype-huis te bouwen in Goutrens, maar de fabrikant week af van het concept dat ik wilde ontwikkelen, waardoor hij huizen op de markt bracht tegen een marktprijs, zonder veel innovatie dan het metaal raamwerk en een deel van de isolatie, wat niettemin hun doeltreffendheid aantoont.

Ik heb deze stap beschreven op: www.maison-zuinig.forumpro.fr

Ik zou graag verder willen gaan.

Ik heb je hulp nodig en reken op je steun.

Kleine stroompjes die grote rivieren vormen, ik ben ervan overtuigd dat als elk huis aan zijn energiebehoeften zou kunnen voldoen, de behoefte aan kern- of thermische centrales minder urgent zou worden.

Bovendien zou de techniek die het mogelijk maakt om de prijs van de habitat op het niveau van die van de auto te brengen, het huisvestingsprobleem oplossen door een grote nationale mobilisatie, die een frisse wind in onze economie brengt.

In afwachting van een antwoord zend ik u mijn hartelijke groeten.

Willy FURTER

23 steegjes van Pécelongue

12300 FIRMI FRANKRIJK

tel: 0033565635766 of 0033699291193
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/07/11, 11:10

Hallo Willy,
Dat is een goed idee.
Maar hoe maak je concreet een goede, goedkope woning?
Ik zie mijn jonge collega's die bouwen met 25 jaar oude leningen, voor energie-hongerige huizen ...
Heb je meer? uitleggen? video's, concrete gevallen?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi




par Willy FURTER » 23/07/11, 11:39

Ik ben een concept aan het ontwikkelen waardoor jonge huishoudens betaalbare huisvesting kunnen vinden, dankzij zelfbouw met hulp van mij.
Ze sturen me plannen of schetsen van wat ze maar willen en ik stuur ze een schatting.
Alles hangt dan af van hun mate van betrokkenheid bij de realisatie.
Ik heb bijvoorbeeld het prototype huis gemaakt met een assistent, in de werkplaats, in 3 maanden.
Het is een T4 van 90m2, die kwam op € 50.000
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/07/11, 12:38

Autonoom in energie? in water ???

[PS 1: het is goed - of niet - om te adverteren; dat is niet mijn probleem ; maar je zult tenminste begrijpen dat we op onze hoede zijn !! Zodra u een bedrijf start, is het niet langer ongeïnteresseerd ...

PS 2: Helemaal mee eens met het gesprek, maar is er nog niet in geslaagd om mijn huis / type uit 1995 tegen een eerlijke prijs om te bouwen!]
0 x
Willy FURTER
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 47
Inschrijving: 06/01/10, 08:34
Plaats: 12300 Firmi




par Willy FURTER » 23/07/11, 13:40

Op mijn 67e is mijn doel niet om zaken te doen, maar om jonge mensen een handje te helpen die hun huis tegen een eerlijke prijs willen hebben, zonder hun toekomst te hypothekeren.
Je hebt in Mulhouse een formidabele tool die het mogelijk maakt om hoogontwikkelde auto's binnen het bereik van alle budgetten te brengen.
Het kan hetzelfde zijn voor het huis, je moet het gewoon willen.
De regen is gratis, en dat geldt ook voor de zon. Waarom zou je er niet van profiteren, in plaats van het huis te ventileren om de calorieën uit de zon te verjagen en een vuur te maken, zodra hij ligt.
Hartelijk
0 x
Help jezelf en de hemel zal u helpen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten