Hydraulische kalkpleisters, zorgen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
PatrickDiois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/06/09, 13:57
Plaats: Diois (Drôme)

Hydraulische kalkpleisters, zorgen




par PatrickDiois » 07/06/09, 14:06

Hallo,
Ik had afgelopen zomer gedaan in onze oude boerderij, gewrichten tussen de oude stenen, binnen, in de oude schaapskooi die we hebben ingericht. Deze verbindingen zijn op mijn verzoek gemaakt met hydraulische kalk en geel zand.
De winter ging goed, met vloerverwarming en een goede pelletketel, maar zodra de verwarming een maand geleden stopte, tuimelden elke dag kleine zanddeeltjes en het werd erg pijnlijk .
De vakman wil een "fixer" plaatsen, die ik matig leuk vind en ik ben op zoek naar een meer ecologische oplossing.

Heeft iemand een idee of ervaring?

Bij voorbaat dank

Patrick
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/06/09, 19:35

Het is raar is het "lek" diep of gewoon aan de oppervlakte? Ik bedoel: als je krabt, zou uiteindelijk alle kalk loskomen of zit het gewoon aan de oppervlakte?

Wanneer werden de werkzaamheden uitgevoerd in vergelijking met het begin van het stookseizoen?

Het lijkt erop dat het erg "verkalkt" is, maar ik negeer het fenomeen dat je ziet ...

Het moet onderdeel zijn van de werkgarantie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 07/06/09, 19:52

Ik heb vorig jaar een kalkzandlaag aangebracht, nou, ik was een geweldige beginner in dit gebied, plotseling afstoting is helemaal niet verschrikkelijk, maar er valt geen zand ondanks dat het buiten in het weer is.
:schok:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
PatrickDiois
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 07/06/09, 13:57
Plaats: Diois (Drôme)

Kalkpleister




par PatrickDiois » 07/06/09, 20:13

In reactie op Christophe, werd de rendering in april gedaan, met de lente een beetje "nat" en een beetje moeilijk te drogen (het huis was onbewoond geweest voor 4 jaar werk.

De val is erg fijn (dit zijn geen grote stukken) en alleen op bepaalde plaatsen.

Het is waar dat dit binnen de garantie van de vakman valt, maar de voorgestelde oplossing heeft een "chemische" kant die ik niet echt leuk vind.

Bedankt voor het antwoord,

Patrick
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 07/06/09, 20:42

Ik ben half verrast, wat betreft je coating als mengsel van limoen en zand, als het niet snel genoeg is opgedroogd of dat het vochtig is geweest, kun je je voorstellen dat ze het inderdaad niet leuk vonden !
Als ik niet oppast, zeggen we dat de pleisters hydraulisch zijn als ze kalk bevatten (omdat het zeer goed bestand is tegen vocht), leren we door een bezoek aan de kastelen van de Loire en in de Périgord dat de meeste van de "mortels en pleisters" waren gebaseerd op kalk en zand ten tijde van hun constructie ...

Ik heb van mijn kant een Périgourdine-recept van 4-2-1 dat geweldig is om de kleur van hoekstenen te imiteren en zelfs door er zand op te plakken ... Ik slaag erin om een ​​steenweergave te maken gezien vanuit de mooiste effecten (421 voor 4 geel zand, 2 kalk en 1 wit cement) ... de mortel is eerste klasse en heeft een zeer goede weerstand

Natuurlijk heeft elke metselaar zijn eigen truc, vooral in deze hoek van Frankrijk, waar de oude mortels zijn gemaakt van gemengde klei en kalk.

Met vriendelijke groeten van Lietseu, de liefhebber van oude stenen, econologiekat, prachtig schip!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 07/06/09, 23:18

Ik vraag me af of het echt hydraulische kalk is.
In feite heeft hydraulische kalk een reactie die heel dicht bij is
cement. Als het echt hydraulische kalk is 3 mogelijkheid
lijkt mij overwogen te worden.
- Het hydraulische heet water was verouderd.
- Ofwel was het kalk toegevoegd waardoor het was verlopen.
- De macon was te gul in zand.
Het feit dat de mortel werd gelegd in koel, nat weer is
een pluspunt voor het plaatsen van de mortel.

Een andere mogelijkheid is dat het geen hydraulische kalk is
maar kalk die te oud is of opgeslagen
slechte omstandigheden die werden gebruikt. Deze heeft al
begint te carbonaten, de mortel brokkelt af als deze droog is.

Het is mogelijk om een ​​legmortel met kalk te herladen, maar dit
zal op een ondiepe diepte zijn .5 mm max.
limoenwater (vers geblindeerde limoen) en impregneer de
mortel. Dit moet worden gedaan in koel, nat weer. Windloos
Indien mogelijk, na het harden en drogen, zal de mortel helderder zijn.
Dat gezegd hebbende, het zal het ook geen goede mortel maken.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Eau_de_chaux
http://fr.ekopedia.org/Eau_de_chaux
Dernière édition par Lapin de 08 / 06 / 09, 10: 43, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/06/09, 00:46

Nou, ik zou, net als Rabbit, ook willen herladen ... maar de vakman wil zich zeker niet vervelen (en zijn fout toegeven?) ...

Nu begrijp ik niet echt waarom het standhield tijdens de verwarmingsperiode en dat het pas begon af te brokkelen ... als het een doseerprobleem was, zou het nooit hebben geduurd ... of je zult het niet doen heb je het niet eerder opgemerkt? :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 08/06/09, 09:03

Anders kunt u de plakband proberen, het lijkt te werken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 08/06/09, 10:54

Bekledingslijm wordt effectief gebruikt om te maken
kalkmortels, in dit geval dient het als waterretentor
om de mortel te laten uitharden.
Het grootste gevaar voor het plaatsen van een kalkmortel
of natuurlijke hydraulische kalk is eerder uitdroging
Daarom moet je wind en warm weer vermijden.

Tapijtlijm aangebracht op de mortel voorkomt
de defecte mortel brokkelt af aan het oppervlak, maar dit verbetert niet
niets zijn kwaliteiten.
Ik bood kalkwater aan omdat het het toelaat om te introduceren
Ca2 + in de mortel De Ca2 + zal "carboneren" wat zal verbeteren
de eigenschappen van de mortel.
Het ideaal is nog steeds om een ​​kwaliteitsmortel te maken.
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 13/06/09, 18:08

welkom
een vriend heeft thuis hetzelfde probleem, maar weinig informatie over de procedure omdat het gedaan was voordat hij het kocht.
het is niet bijzonder nat, maar het lijkt erop dat er een soort zeer fijne mycellium is die de mortel vernietigt. is het mogelijk?
greg
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten