Zelfdragende sandwichpanelen Kostenprestatieduur

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
kistinie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 16/11/09, 09:18




par kistinie » 20/06/10, 19:14

chatelot16 schreef:polyurethaanschuim is een betere isolator dan glaswol!

100 mm polyurethaan is 250 mm glaswol waard

de prestatie van polyurethaanschuim tussen 2 platen is veilig en duurzaam: dit is niet het geval met glaswol, die min of meer goed veroudert ...


Dit is het idee dat ik had, en net als epoxy, niet erg giftig als het eenmaal is uitgehard, zo niet brandwerend behandeld met PentaBDE, wat het geval is omdat het nu verboden is (vervangen door boorzout geloof ik)

De rest gebeurt zoveel mogelijk biologisch, maar voor het dak, 600m2, is dat onbetaalbaar gezien de kosten van het OM en het ontbreken van een organisch equivalent van deze Ijzer/PU/IJzer sandwich.
0 x
----------------------------------------------

Think global act lokale ...
et
Weet goed, dat is niet emmerdée!

-----------------------------------------------
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/06/10, 02:10

chatelot16 schreef:polyurethaanschuim is een betere isolator dan glaswol!


Ugh, nee, overhaaste verklaring in dit geval, maar ik kan het mis hebben:

kistinie schreef:De dakdekker biedt mij aan Stalen dienbladsandwich van polyurethaanschuim


Om de juiste isolatie te kennen, heeft u een foto nodig van de structuur van de stalen bakken (IJzer/PU/IJzer) en geef aan op welke precieze locatie de isolatie in de "sandwich" zou worden geplaatst en hoe deze hecht, waar eventuele luchtspleten zich bevinden, en ken de wettelijke richtlijnen over brandbestrijding in de hoek, en ken de materialen en de type muurisolatie om tot een bijbehorende coëfficiënt te komen etc....voor de zekerheid...
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 21/06/10, 09:28

Ik ben een boek aan het lezen over het ontwerpen van passiefhuizen, en polyurethaan is inderdaad een van de beste (zo niet de beste) isolatoren, maar de ecologische voetafdruk is niet goed.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 22/06/10, 09:29

kistinie schreef:Terug naar de isolatie, een lagere U, oké, maar de zorg is dat ik geen dikkere afgewerkte vrijstaande panelen kan vinden.

In de Leroy Merlin-catalogus staan ​​zelfdragende panelen van 245 mm met een R van 6.67. Hebben.
0 x
Om te betogen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten