Passiefhuisproject: discussies en details

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
gui42
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 20/01/07, 19:09




par gui42 » 10/02/07, 18:44

Bonsoir à tous
Ik was deze week op vakantie, maar ik zag de tijd niet voorbijgaan!
Ik heb zojuist het eerste bericht (een beetje) bijgewerkt, ik heb binnenkort wat vragen over de grondkeuze.
Ik kon het niet laten om een ​​plan op papier te maken, ik zal proberen het voor je te reproduceren (het vat verschillende ideeën samen), en ik moet je nu al toegeven dat ik een grote voorliefde heb voor Mégabois-huizen.
Maar dat bespreken we later allemaal.
Prettige avond
0 x
mdelatte
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 20/02/06, 15:28
Plaats: België, Rixensart




par mdelatte » 11/02/07, 12:24

Waar is dit project?

Ik raad ook 2 Belgische sites over dit onderwerp aan:

www.lamaisonpassive.be
www.maisonpassive.be

Ik denk erover om hetzelfde project te lanceren in België, provincie Waals-Brabant, maar ik moet goed georiënteerde grond en wat fondsen vinden... vastgoed bloeit hier! :(

Bien à vous,
0 x
Michael Delatte
www.widearctic.be
gui42
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 20/01/07, 19:09




par gui42 » 11/02/07, 13:17

Ik ben "vóór het begin"! Ik denk, ik stel vragen...
0 x
ikhebui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/02/07, 09:21
Plaats: Sint Maarten van het bos




par ikhebui » 21/02/07, 08:58

Hallo, ik weet niet of ik off-topic ben, maar ik hoorde op France Inter Yann Arthus Bertrand zeggen dat hij architecten en ambachtslieden had gezien en dat hij was aangekomen bij de oplevering van een passiefhuis van 120m² voor 110 keur.

Dat valt mee, nog geen 1000 euro per m²...

Heeft iemand meer informatie over dit project???
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/02/07, 09:28

lhebui schreef:Hallo, ik weet niet of ik off-topic ben, maar ik hoorde op France Inter Yann Arthus Bertrand zeggen dat hij architecten en ambachtslieden had gezien en dat hij was aangekomen bij de oplevering van een passiefhuis van 120m² voor 110 keur.

Dat valt mee, nog geen 1000 euro per m²...

Heeft iemand meer informatie over dit project???


Waar heb je dit gezien?? Ik heb de indruk dat Yann Arthus Bertrand (die ook een heel goede fotograaf is) zijn neus steekt in onderwerpen die hij niet echt beheerst.

Het huis waar u het over heeft voor minder dan 1000 euro/m2 is alleen voor de ruwbouw met minimale voorzieningen en elektrische verwarming door convectoren...of een basispakket om zelf in elkaar te zetten...... ....Don droom niet te veel!!! : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
ikhebui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/02/07, 09:21
Plaats: Sint Maarten van het bos




par ikhebui » 21/02/07, 12:46

France Inter uitgezonden op zaterdag 17 februari 2007 om 14 uur "CO00 mon amour" of om 2 uur in de "France Inter Zapping".

Volgens mij kun je deze uitzendingen nog een week lang terugluisteren op de website van Inter.

Je moet het gewoon proberen???
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 21/02/07, 18:52

lhebui schreef:France Inter uitgezonden op zaterdag 17 februari 2007 om 14 uur "CO00 mon amour" of om 2 uur in de "France Inter Zapping".
Volgens mij kun je deze uitzendingen nog een week lang terugluisteren op de website van Inter.
Je moet het gewoon proberen???

Het lijkt mij dat het meer op zappen lijkt, van 15 uur tot 17 uur, met Arthus-Bertrand als gast, hier:
http://www.radiofrance.fr/franceinter/e ... anceinter/
Dus Jean, als je tijd hebt om twee uur naar de show te luisteren (ik heb geen tijd), kun je ons dan vertellen op welk punt in de show ze erover praten (rond welke minuut)? Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/02/07, 00:02

Dus Jean, als je tijd hebt om twee uur naar de show te luisteren (ik heb geen tijd), kun je ons dan vertellen op welk punt in de show ze erover praten (rond welke minuut)? Dankjewel.

Wauw, ik ben bereid om tot 2 uur over te werken, maar het wordt overbelast, er zijn te veel shows die langer dan 2 uur duren.

Ik heb een hele lijst waar ik niet naar heb kunnen luisteren... en die zal voorbij zijn.

Monteur toegevoegd aan de auto van mijn 2e zoon, gisteren garage opruimen/opruimen; er was vertraging ==> recyclingcentrum; Ik ga met het mooie weer buiten werken (heggen moeten laat gesnoeid worden vanwege rugpijn.....+ de nieuwe dagelijkse problemen van lekkende kranen, verstopte sifons etc., fietsproblemen voor mijn jongste dochter). ...Geen tijd om je te vervelen.

Ik luister soms naar tv-programma's via een koptelefoon terwijl ik achter de pc zit...rustig!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 22/02/07, 08:46

jean63 schreef:
Dus Jean, als je tijd hebt om twee uur naar de show te luisteren (ik heb geen tijd), kun je ons dan vertellen op welk punt in de show ze erover praten (rond welke minuut)? Dankjewel.

Wauw, ik ben bereid om tot 2 uur over te werken, maar het wordt overbelast, er zijn te veel shows die langer dan 2 uur duren.
Ik heb een hele lijst waar ik niet naar heb kunnen luisteren... en die zal voorbij zijn.

Oké, jammer! : Cry: : Cry: : Cry:
Het enige wat ik kon doen was kijken op de website van de betrokkene, Y.Arthus Bertrand, of hem rechtstreeks per e-mail vragen, wat ik zou doen als niemand zich voor mij zou inzetten.
0 x
ikhebui
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 19/02/07, 09:21
Plaats: Sint Maarten van het bos




par ikhebui » 22/02/07, 09:18

Welnu, ik zal per e-mail contact opnemen met Arthus Bertrand, zodat hij dit concept echt kan uitleggen.

Goede dag.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten