Passiefhuisproject: discussies en details

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
gui42
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 20/01/07, 19:09




par gui42 » 06/02/07, 11:40

Dag
Bedankt Christophe, ik zal deze twee links (al geraadpleegd) in de referenties plaatsen.
Jean, bedankt voor deze opmerkingen (wat ontmoedigend zou zijn als ik het niet al wist). We zullen op deze verschillende details terugkomen terwijl we verder gaan. Ik denk dat als we de tijd nemen om alles correct te berekenen, we de extra kosten precies kunnen beperken. Nu is het waar dat ik een van die jonge mensen ben die leent voor een goede tijd, dus het zal moeilijk worden. Ik begin met het niet te groot en vooral simpel te maken!
Targol, ook bedankt, dus we zullen de tijd nemen om dit soort details te berekenen (ik zal je dankbaar zijn als je de grootte van je afbeelding een beetje kunt verkleinen).
Dingen na elkaar ...
Ik reken op jullie allemaal voor jouw wijze advies ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/02/07, 18:24

Targol schreef:
We zien dat de 2 cm te gaan van 2 tot 4 cm isolatie 12 l / m2 stookolie bespaart, terwijl de 2 cm te gaan van 28 tot 30 cm slechts 0,2 l / m2 wint.
Het is daarom noodzakelijk om, afhankelijk van het klimaat waar het huis zal worden gevestigd, de juiste dikte / prijs-verhouding te vinden.

Leuk deze Targol graphic.
Targol schreef: Ik ben het helemaal met je eens, Jean. Het is niet alleen zwaar en duur, maar, ook afhankelijk van het klimaat van de locatie van het huis, kan het ook minder interessant zijn dan dubbele beglazing met lage emissiviteit (tenminste voor de zuidelijke gevels, de noordelijke gevels zijn niet, idealiter geen doorbraken). Ik herinner u eraan dat hoe meer lagen glas er zijn, hoe minder licht en thermische straling erdoorheen gaat, wat het broeikaseffect in het huis vermindert, de belangrijkste verwarmingsvector voor een passiefhuis.

En toch lijkt drievoudige beglazing de voorkeur te hebben in passiefhuizen, zelfs op het zuiden. Maar het verschil moet interessant zijn als je grote glasoppervlakken hebt. Als je dubbele en driedubbele beglazing wilt vergelijken, ga dan naar deze link:
http://www.internorm.fr/cps/rde/xchg/in ... aleAttr=fr , klik op "tips" en vervolgens tweemaal op "energiebesparing".

Targol schreef: Daar ben ik het op dit punt niet helemaal mee eens: naar mijn mening kan een VMC dubbele stroom met voordeel worden vervangen door de combinatie van een Canadese put en een ventilatie door natuurlijke convectie (de frisse lucht keert terug naar de grond door de Canadese put en komt uit door openingen op het dak). Deze oplossing heeft het voordeel dat er geen elektriciteit wordt verbruikt als de ventilator van de Canadese put werkt op fotovoltaïsche sensoren (alleen ventilatie gedurende de dag is voldoende, geen 24 uur per dag 24 uur per dag nodig).
Maar je muffe warme lucht binnenshuis zal de kleine vogels verwarmen, terwijl met de VMC dubbele stroom de calorieën van je muffe hete lucht binnenshuis worden teruggewonnen. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/02/07, 00:29

Maar je muffe warme lucht binnenshuis zal de kleine vogels verwarmen, terwijl met de VMC dubbele stroom de calorieën van je muffe hete lucht binnenshuis worden teruggewonnen.

Ben het met u eens voor de VMC dubbele stroom, dit is wat ik wilde installeren en ik zei tegen mezelf dat er altijd tijd zou zijn: gemakkelijke toegang vanaf de garagezijde + zolder aan de noordkant van het huis, naar alle kamers (bijna ) en houten frame gemakkelijk te doorboren.

Ik denk dat de Canadese bron goed is voor natuurlijke airconditioning in de zomer.

In de grond begraaf ik liever leidingen door water te laten circuleren naar een water-water-warmtepomp ==> vloerverwarming naast mijn aardgasketel.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/02/07, 00:40

Het wordt ook geothermisch genoemd, toch ?! Omdat er twee mogelijkheden zijn voor geothermische energie: horizontaal en verticaal ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/02/07, 00:58

ThierrySan schreef:Het wordt ook geothermisch genoemd, toch ?! Omdat er twee mogelijkheden zijn voor geothermische energie: horizontaal en verticaal ...

Ja natuurlijk !! Wat is het verschil tussen verticaal en horizontaal (boren?).

In feite lijkt het erop dat (de horizontale) de grond zodanig afkoelt dat de vegetatie niet meer groeit !! hoe zit het met
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/02/07, 11:08

jean63 schreef:Wat is het verschil tussen verticaal en horizontaal (boren?).

precies:
  • in horizontale geothermische energie ligt een netwerk van leidingen op een ondiepe diepte (+/- 1 m als ik me goed herinner) over een groot gebied begraven
  • bij verticale geothermische energie graven we een enkele diepe put (minimaal 25 meter als ik het me goed herinner) waarin we een "U" -pijp plaatsen
  • er is een derde type halverwege tussen geothermisch en hydrothermisch dat bestaat uit het pompen van water in diepe lagen (mogelijk heet), het extraheren van de calorieën uit dit water en het teruggeven door een andere bron weg van de eerste

jean63 schreef:In feite lijkt het erop dat (de horizontale) de grond zodanig afkoelt dat de vegetatie niet meer groeit !! hoe zit het met

Naar mijn mening moet dit soort ergernis een teken zijn van een slechte installatie (begraven netwerk te oppervlakkig).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 07/02/07, 18:13

Het lijkt mij een geldig argument ... daarom, om in zijn studie rekening te houden om zijn grond niet te verwarmen (in de zomer) of te veel te koelen (in de winter).
Let dus goed op de diepte en de benadering van de "zigzag" of U, zowel voor de Canadese als voor de geothermische energie.

Wat dat laatste betreft, vraag ik me dan af, en alleen in het geval dat we niet putten uit een diepe watertafel, als we niet hetzelfde soort ongemak vinden voor verticale geothermische energie ... Omdat Toch heeft de aarde bijna de beste thermische traagheid van alle materialen, en het is niet voor niets dat we ovens maakten met vuurvaste stenen !! (zie gegevens over thermische traagheid)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 07/02/07, 22:47

ThierrySan schreef:Wat dat laatste betreft, vraag ik me dan af, en alleen in het geval dat we niet putten uit een diepe watertafel, als we niet hetzelfde soort ongemak vinden voor verticale geothermische energie ... Omdat Toch heeft de aarde bijna de beste thermische traagheid van alle materialen, en het is niet voor niets dat we ovens maakten met vuurvaste stenen !! (zie gegevens over thermische traagheid)


Juist het feit dat de aarde een uitstekende thermische traagheid heeft, is het belangrijkste argument van geothermische energie: als het klimaat van +35 in de zomer naar -10 in de winter er niet in slaagt om de temperatuur van de grond in diepte te veranderen, is dit n is geen slechte tip die er komt : Wink:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 08/02/07, 00:26

Om de waarheid te zeggen, ik heb twijfels over de lokale temperaturen rond de pijp ... :frons:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 08/02/07, 00:57

ThierrySan schreef:Om de waarheid te zeggen, ik heb twijfels over de lokale temperaturen rond de pijp ... :frons:

Welnu, in de geschiedenis zijn er verschillende kenmerken van de betrokken materialen
  • thermische inertie is de "weerstand" van een materiaal tegen temperatuurveranderingen.
  • thermische geleidbaarheid, het vermogen van het materiaal om een ​​temperatuurverschil door te geven
  • en zonder twijfel weer anderen


Bovendien moet de vochtigheid van de aarde de overdrachten tussen de aarde en de put beïnvloeden (die, ik ben vergeten te specificeren, wordt gevuld met zand na het inbrengen van de U-vormige buis).

Ik ben niet goed genoeg geïnformeerd of gedocumenteerd om u te verzekeren dat het werkt, maar ik denk dat u voorbeelden van prestaties moet kunnen vinden die door gebruikers zijn becommentarieerd.

bijvoorbeeld: http://www.universimmo.com/forum/sujet. ... C_ID=35483
anders zijn er genoeg als je onder Gogol "verticale geothermische energie" typt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten