Presentatie van een lage energiewoning massief hout KLH

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Presentatie van een lage energiewoning massief hout KLH




par Christophe » 15/12/09, 00:45

Een massief houten huis (zo ziet het er niet uit hè?) gemaakt van KLH-panelen die lijken op gelijmd laminaat:

Beeld

Redelijk compleet samenvattend document, in het bijzonder met de thermische faseverschuivingscurven zomer / winter / middenseizoen: https://www.econologie.com/photos-et-per ... -4212.html
Dernière édition par Christophe de 20 / 01 / 10, 11: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 15/12/09, 01:52

Oké en de prijs?

pac, fotovoltaïsche, thermische zonne-energie, houten muur, oriëntatie... enz
als ik de mijne ook zou uitrusten, zou ik dezelfde kenmerken hebben.
behalve dat... de mijne zal over een eeuw nog steeds staan, ik weet het niet zeker voor deze :?
niets nieuws voor mij : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/12/09, 09:39

Interessante documentatie!
Lignatec KLH is een bedrijf uit de Vogezen dat de houten panelen van het Oostenrijkse bedrijf KLH op de markt brengt http://www.klh.at/produkt-brettsperrholz-klh.html?L=4. De studie van een huis wordt gedaan door hun ontwerpbureau, dat vervolgens een bestelling plaatst bij KLH Austria > directe levering op de bouwplaats (alleen het raamwerk, niet de isolatie).

Voor de prijs moet je een onderzoek aanvragen.

Zie ook:
http://www.maisoneco.com/spip.php?article69
http://maisoneco.over-blog.com/
Dernière édition par bham de 15 / 12 / 09, 10: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/12/09, 10:37

: Arrowu: Als de foto om XNUMX uur is gemaakt, zie ik al ernstige ontwerpfouten. :onheil:

De op het zuiden gerichte decoratieve ‘gevel’ heeft geen luifel die traditioneel wordt gebruikt om te voorkomen dat de zon op de ramen op het zuiden valt.
Ditzelfde "rondsel" veroorzaakt aan het einde van de dag schaduw op de fotovoltaïsche panelen en verslechtert AANZIENLIJK hun prestaties. Bedenk dat één paneel in de schaduw en de hele string niet meer produceert.
:schok:

Voor het overige is de aanzienlijke helling van het dak ideaal voor het opvangen van zonne-energie (zenithhoek bijna 90° gedurende een groot deel van het jaar).
8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/12/09, 11:42

Nou, ik denk dat ik de eerste kwaliteit (defect?) van alle econologen heb gevonden:

WIJ ZIJN VERWEN KRITIEK EN WIJ ZIJN NOOIT TEVREDEN!

Nou ja, misschien is dat de ambitie (voor een betere leefomgeving)? : Lol:

bham schreef:Voor de prijs moet je een onderzoek aanvragen.


Volgens deze link is het niet zo goedkoop, € 199 voor F000:
http://www.lamaisondedemain.com/index2. ... 5-a_vendre

Goede prestaties dus dankzij hout: ja, maar voor hoe lang? Ik ben het op dit punt enigszins met Boubka eens, dus...

Voor mij zou dit soort "voorgemonteerde" houten constructies vergeleken met hard metselwerk 30 tot 40% goedkoper moeten zijn per m² met gelijkwaardige thermische prestaties...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/12/09, 12:32

Christophe schreef:Nou, ik denk dat ik de eerste kwaliteit (defect?) van alle econologen heb gevonden:
WIJ ZIJN VERWEN KRITIEK EN WIJ ZIJN NOOIT TEVREDEN!
Nou ja, misschien is dat de ambitie (voor een betere leefomgeving)? : Lol:
Het is waar. : Mrgreen:
Na gedetailleerd onderzoek van het document... is het nog steeds ZEER GOED. : Mrgreen:

Ik ben verbaasd over het oppervlak van de fotovoltaïsche generator; 36m² is veel, zeker boven de 3 kWp. :?

Ik ben van mening dat het beheer van schaduwen anders had moeten worden aangepakt. Ik van mijn kant zou hebben verzocht om de realisatie van een enkel PV-veld in het bovenste deel van het dak, dat zonder schaduw is. Ik had de thermische panelen dus onder de PV's kunnen plaatsen, wat geen grote impact zou hebben gehad op de productie van warm water uit zonne-energie. Als ik naar mijn eigen productie kijk, ook in vlakke paneelcollectoren, zie ik dat het pompen van zonne-energie stopt zodra de zon ondergaat, terwijl we bij fotovoltaïsche zonne-energie kunnen blijven produceren...
:?
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten