Vervangt PHPP de thermische studie van RT2012?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
RARTAAN
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/06/20, 12:36

Vervangt PHPP de thermische studie van RT2012?




par RARTAAN » 06/06/20, 12:48

Hallo,

De vraag is simpel maar o zo belangrijk:

Ik ga uit van deze 3 postulaten (ik kan me vergissen en bedankt voor het corrigeren van mij indien nodig):
    Bij het indienen van de bouwvergunning is een warmtestudie nodig, zoals het grondonderzoek mij lijkt.
    De fabrikant heeft de verplichting om de huidige RT (tot op heden RT2012) te respecteren.
    PHPP-software is momenteel het meest nauwkeurig wat betreft het beoordelen van het energieverbruik van een gebouw.

Vraag: Kan de berekening via deze software door een individu worden uitgevoerd en wordt dit wettelijk geaccepteerd? Kan het daarmee een RT2012 thermische studie vervangen, of komt het voor informatie naast RT 2012. Zover ik weet, lopen de rekenmethodes uiteen en dus ook de resultaten.
Wordt het dus juridisch beschouwd als een thermische studie en kan het voldoende zijn in het geval van zelfconstructie?

Bedankt voor je geïnformeerde feedback,

Met vriendelijke groet,
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: PHPP volgt het RT2012 thermische studie?




par n.Chr. 44 » 06/06/20, 12:56

Hallo,

Ik heb geen antwoord te geven.

Aan de andere kant is dat een gebied dat Phil12 beheerst (het is niet voor niets zijn taak).

Het is dus aan jou om aan te bellen bij zijn huis.

Misschien door haar een privébericht te sturen of zoiets.

Zijn bijnaam is: Phil12
0 x
Avatar de l'utilisateur
Juju64
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 24/04/20, 09:31
Plaats: IDF
x 4

Re: PHPP volgt het RT2012 thermische studie?




par Juju64 » 19/06/20, 12:19

Hallo,

Mijn feedback van de pro (ex pro die veel thermische studies heeft gedaan, maar die nu in de industriële kant van energie zit):
Kan de berekening via deze software door een individu worden uitgevoerd en wordt dit wettelijk geaccepteerd? Voor zover ik weet, heb je een bedrijf nodig met iemand die je competentie (diploma, ervaring ...) kan rechtvaardigen, dus als auto-ondernemer werkt het niet echt. Om toch te controleren want ik ben maar 95% zeker

Kan het daarmee een RT2012-warmtestudie vervangen, of komt het naast RT 2012 voor informatie. Voor zover ik weet lopen de rekenmethodes uiteen en dus ook de resultaten. Geen enkele PHPP kan dit niet vervangen door een thermische studie omdat het niet in de lijst staat http://www.rt-batiment.fr/logiciels-d-application-a15.html. Bovendien is PHPP niet de meest efficiënte software om je werkelijke verbruik te berekenen, naast de engine van RT2012 ook. Pleiade comfie of Cypecad mep dynamische simulaties of een heleboel andere STD-software zijn veel nauwkeuriger. Wat de RT2012-rekenmachine doet, is niet om een ​​reëel verbruik te berekenen, maar om een ​​voor heel Frankrijk gestandaardiseerd verbruik te berekenen, rekening houdend met de verschillende lobby's die hebben geprobeerd het verbruik in hun voordeel te berekenen.

Wordt het dus juridisch beschouwd als een thermische studie en kan het voldoende zijn in het geval van zelfconstructie? Nee, maar ik denk dat er voor bepaalde voorschriften (bijvoorbeeld gehandicapten) afwijkingen en mogelijkheden zijn om geen rekening te houden met de RT2012 maar met beperkingen achter onder meer de verkoop.
Bekijk de huisvestingscode, lichte habitats en de schema's van mensen die zelf bepaalde habitats bouwen, zoals yurts. Ik deed thermische studies voor "klassieke" gebouwen, collectieve woningen, kantoren, industrie, winkels ...
Wat we doen voor de vergunning is om de snelle thermische studie uit te voeren en het XML-bestand naar de RT-website te sturen en hier een BBio-certificaat voor terug te krijgen http://www.rt-batiment.fr/attestations-de-prise-en-compte-de-la-a21.html



Welk type zelfconstructie doe je? Hout, stroaarde?
0 x
:pijl: : Cheesy: : Arrowl:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten