Onze vrienden de wormen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 29/10/07, 13:44

Hallo allemaal!
Ik heb net een "can o worms" besteld. Het is lang geleden dat ik er een wilde, maar ik had geen huis en geen geld om ervoor te betalen (het is wanneer mm niet gegeven).
Ik kan u op de hoogte houden van de praktische kant van het proces.
Voor biogas is het niet onverenigbaar met vermicompostering, het is ook een project waaraan ik werk waar ik woon, maar dat ik heb ontwikkeld toen ik 16-17 jaar oud was. Dus als ik partners vind om het uit te voeren, zal het een primeur zijn in Europa.
@+
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 29/10/07, 14:11

Makarov schreef:Hallo allemaal!
Ik heb net een "can o worms" besteld. Het is lang geleden dat ik er een wilde, maar ik had geen huis en geen geld om ervoor te betalen (het is wanneer mm niet gegeven).
Ik kan u op de hoogte houden van de praktische kant van het proces.
Voor biogas is het niet onverenigbaar met vermicompostering, het is ook een project waaraan ik werk waar ik woon, maar dat ik heb ontwikkeld toen ik 16-17 jaar oud was. Dus als ik partners vind om het uit te voeren, zal het een primeur zijn in Europa.
@+

bonjour;
Oeps, het kan nieuw zijn, dus aarzel niet om een ​​nieuw bericht te maken
Wat is een blikje wormen? een referentie op het net?
Zeg niet "Ik kan je vertellen dat ik je op de hoogte kan houden"
Doe het, er zijn mensen die een beetje lui zijn, en die houden van het restaurant, waar alles wordt geserveerd....je ziet een beetje...het is menselijk
Ga je gang, je bent geen bananenschil die door wormen wordt opgegeten :D leg het ons uit
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 30/10/07, 20:39

Bonsoir à tous,

Weet jij hoeveel kilo regenwormen er per hectare en gemiddeld op deze planeet zijn??

Nofy (droom)
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 30/10/07, 20:45

Welterusten,

Oeps! correctie voor Planet, zo is het nog beter!!
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 31/10/07, 07:36

Dag

.... tongen voor katten ...Beeld

Ciao
0 x
PIF PAF POUM
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 31/10/07, 10:31

Van wat ik me herinner van mijn lessen, moet het bijna een ton/hectare zijn, maar ik moet teruggaan naar mijn aantekeningen om het met zekerheid te zeggen.
Voor de Can-O-worm is het het verkochte deel van de kit: de samenleving naar de aarde. http://www.verslaterre.fr/particuliers/
Ik heb het besteld maar niet ontvangen omdat het zo goed werkt dat het niet op voorraad is.
Als ik begin laat ik het je weten.
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 31/10/07, 10:41

0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 31/10/07, 22:58

Bonsoir,

Zoals we het hebben over gemiddeld, werd er gewonnen voor: 1 ton per hectare.... als we weten dat de mens maar 35 kg per hectare vertegenwoordigt, respect regenwormen!!!

Nofy (de droom)
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 11/10/10, 18:03

Ik begin een composter in Nantes, zou er een lid in de regio bereid zijn om mij 500g wormen te geven?
De vloer is in bouwvulling dus praktisch steriel
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/10/10, 20:15

De vloer is in bouwvulling dus praktisch steriel

Naar mijn mening zullen deze 500g wormen sterven in steriele grond omdat ze humus en plantenresten nodig hebben en vooral geen steriele aarde of bouwcement met zijn schadelijke toevoegingen zal de wormen doden!!
Het is noodzakelijk om per m3 een goede bovengrond met humus van elders te nemen.
Het verschil tussen deze grond en bouwvulling is enorm!!

Metselaars gebruiken bij het bouwen van een huis cementproducten en additieven, veel schadelijker, die in de grond terechtkomen, onder de betonmolen, die na inwerking niet tot een beetje zout worden gereduceerd en die zelfs tien jaar later, intact, voorkomen dat planten groeien!!!
Ik heb zo'n tuinplek bij mij thuis, die onder een cementmolen heeft gestaan!! Sommige planten worden, in plaats van te groeien, teruggebracht tot de staat van micro Bonzai, 10 jaar later, zonder dood te gaan, zoals een Mexicaanse sinaasappelboom, die van een mooie plant in het begin geleidelijk verkleinde tot slechts een voet radijs met 3 bladeren!!!
Ongelofelijk maar waar!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Yahoo [Bot] en 104 gasten