Nieuw huis om mijn leven te veranderen, eco-logis op FR3

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Nieuw huis om mijn leven te veranderen, eco-logis op FR3




par Christophe » 14/12/09, 21:08

Momenteel:

Een nieuw huis om mijn leven te transformeren
Maandag 14 december om 20 uur

Ze kozen voor eco-woningen. Omdat in Frankrijk gebouwen verantwoordelijk zijn voor 25% van de uitstoot van broeikasgassen: groen bouwen is een essentieel gebaar voor de planeet geworden. Twintig maanden lang volgden we drie eco-huisvestingsprojecten.


Een documentaire geregisseerd door Mériem Lay
Geproduceerd door Tony Comiti, met deelname van France Télévisions

Gepresenteerd door Marie Drucker

Ze kozen voor eco-woningen. Omdat in Frankrijk gebouwen verantwoordelijk zijn voor 25% van de uitstoot van broeikasgassen: groen bouwen is een essentieel gebaar voor de planeet geworden.

Twintig maanden lang volgden we drie eco-huisvestingsprojecten.

In Bretagne kozen Yannick en Sandra ervoor om te bouwen door middel van recycling. Ze gaan zelf een huis bouwen met gebruikte zeecontainers.
In Saint-Denis bij Parijs, in het hart van beton, zullen houten huizen uit de grond rijzen. HLM's zijn zo goed ontworpen dat hun bewoners met een bescheiden inkomen niet meer dan 80 euro per jaar aan verwarming zullen uitgeven.
In de Provence zullen Jean-Luc, Sylvie en hun drie kinderen de zon, een hernieuwbare energiebron, gebruiken om hun bioklimatologische huis te verwarmen. Een gebouw in eigentijdse stijl, ontworpen met natuurlijke materialen.
Groen bouwen heeft voordelen voor de planeet, de gezondheid en de portemonnee, op voorwaarde dat je veel valkuilen vermijdt...

POST SCRIPTUM

Debat rond auteurs, regisseurs, getuigen of deskundigen.


http://programmes.france3.fr/documentai ... rticle=685
0 x
lesrennettes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/12/09, 15:56




par lesrennettes » 15/12/09, 16:00

Hallo,

Een korte vraag die ik dacht te horen in dit programma: "Gedurende twintig jaar vertegenwoordigt het deel van het budget dat aan de bouw wordt toegewezen 20% van de uitgaven, terwijl de resterende 13% wordt besteed aan energiekosten"???

Heb ik het goed gehoord? Als iemand het kan bevestigen (of niet), want ik kan deze streaming video niet vinden

Dank u bij voorbaat : Lol:

Bonne journee
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/12/09, 16:57

Ik weet niet meer wat ik hoorde. Ik herinnerde me dat die 83% andere uitgaven waren (verwarming, belastingen, belastingen) ...

Bij mij werkt de vergelijking niet...

Maar de media laten soms hun tong kwispelen. Vanmiddag op France-Info over de daling van het inkomen van boeren: "een fokker verdient slechts €9 per maand" (ik denk dat het €000 per jaar is, of misschien is het de omzet van de boerderij, maar niet het inkomen!)
Dernière édition par Did67 de 15 / 12 / 09, 19: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/12/09, 19:12

Ja interessante uitzending.
1- De containeroptie, waarom niet, maar nu al € 11000 voor 3 tweedehands en onbewerkte containers, bla + laag plafond,... bla bla.

2- De optie voor een strohuis...luxe, meer dan €300000 als ik het goed begrijp, nou ja, bla bla.

3- De optie voor sociale woningen in goed geïsoleerd hout met massakachel, Chênelet-design. Daar zeg ik BRAVO.
Eco-constructie voor sociale woningen
http://www.socialement-responsable.org/ ... e-Chenelet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/12/09, 19:47

Vrij gelijkaardige mening:

1) Container: vragen over thermische aspecten; Ik denk dat we het beter kunnen doen met hetzelfde hulpmiddel, een beetje zoals Lego; uiteindelijke kosten: iets meer dan € 105 (inclusief € 000 voor de grond), maar tegen de prijs van een polycarbonaat afdekking/verbinding (vergeling na 25/000 jaar???)

2) Stro: ja, de prijs roept vragen op; de prestatie van de coating zou ik graag over 10/15 jaar willen zien; het stro bleef gewoon "hangen", door niets vastgehouden (mijn vader was boer, toen we het stro onder druk stapelden, "gaf" het vaak... Ik twijfel nog steeds een beetje.

3) EN net als jij, hoed voor sociale woningbouw, kachel met speksteen; stenen voor traagheid... Ik heb het per ongeluk niet op de afbeelding gezien. Ik twijfel echter aan de aangekondigde € 80 voor verwarming (voor 4 of 5 kuub hout, of is hout veel goedkoper in Parijs???). De houtopslag heb ik ook niet gezien... Ik zou voor de pelletkachel hebben gekozen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten