Nieuw stenen huis in pure Provençaalse stijl

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence

Nieuw stenen huis in pure Provençaalse stijl




par Frederic_L » 17/03/08, 19:59

Hallo,

Laat me een nieuw bericht maken. Ik heb berichten gezien over bouwen in hout, leem, stro.... maar niet in steen.

Nu heb ik een voorbeeld ter ondersteuning van wat er op dit gebied kan worden gedaan, toegepast op de Provençaalse regio: Provençaals bouwen .

Op de pagina verwezenlijkingen, kunnen we zien wat er is bereikt (:cheesy:), met, ik specificeer, steen die ter plaatse is verzameld/geëxtraheerd in puur Provençaalse stijl.

Ik heb hier wat foto's geplaatst:

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
povrich
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 02/03/08, 12:45
Plaats: toulon

stenen huis




par povrich » 17/03/08, 21:14

Hallo en goed gedaan,
Het is heel mooi, en wat voor werk, vooral voor het gewelf, maar de isolatie? want deze winter was het kouder (20 km ten noorden van Toulon) dan ten noorden van Lyon, mijn voormalige woonplaats. Weer op internet.
En in de zomer moet het behoorlijk warm zijn
Op het oog is de dikte van de muren 30 cm, wat notoir onvoldoende is voor isolatie. En is het dak geïsoleerd?
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 17/03/08, 21:40

Sterker nog, de oude stenen huizen hebben muren van 1 m dik: goed in de zomer (blijft koel), veel minder goed in de winter... de monsterlijke schoorstenen van de kastelen van weleer waren er niet om te versieren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 17/03/08, 21:55

Hallo en goed gedaan,
Het is heel mooi, en wat voor werk, vooral voor het gewelf, maar de isolatie? want deze winter was het kouder (20 km ten noorden van Toulon) dan ten noorden van Lyon, mijn voormalige woonplaats. Weer op internet.
En in de zomer moet het behoorlijk warm zijn
Op het oog is de dikte van de muren 30 cm, wat notoir onvoldoende is voor isolatie. En is het dak geïsoleerd?


Wat de isolatie betreft, lijkt het mij dat in het algemeen slechts 30% van de warmte door de muren ontsnapt, de rest ontsnapt via de ramen en het dak. Maar ik ben er niet 100% zeker van, dus ik roep de experts op om dit te bevestigen : Wink: .

De dikte van de muren varieert: op de tweede foto, die van het gewelf, is de dikte aan de linkerkant 1 meter (van stenen gebonden aan de kalklaag), om de kracht van het gewelf te weerstaan. Voor de rest is de dikte ongeveer 60 cm (ik zou het aan mijn vader moeten vragen, die de afmetingen perfect kent), wetende dat de muren een "vrucht" hebben, dat wil zeggen dat ze aan de basis dikker zijn dan aan de onderkant. de bovenkant geeft, van buitenaf gezien, de indruk dat de muren naar binnen "leunen".

Tenslotte wat betreft de isolatie blijft het uiteraard een moderne constructie, dus dubbele beglazing en dakisolatie staan ​​op het programma, het lijkt mij dat er enkele centimeters glas- of steenwol in zitten (zelfde zou ik aan mijn vader moeten vragen) ) om het dak te isoleren.

Het voordeel van steen als materiaal is juist de thermische latentie ervan. Overdag absorberen de muren de warmte van de zon en geven deze 's nachts weer af. Dus in de winter, als de zon niet voor veel warmte zorgt, moet je natuurlijk verwarmen. In de zomer daarentegen werkt het als natuurlijke airconditioning, je kunt me geloven, zelfs tijdens de beroemde hittegolf zaten we koel onder het grote gewelf terwijl het de ontduiker was op het terras!
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Louhac
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/09/07, 10:39




par Louhac » 18/03/08, 07:33

Het is heel mooi, dat is zeker. Aan de andere kant is het probleem altijd hetzelfde met steen: tenzij je het zelf doet, hallo de kosten van de constructie met de benodigde arbeid...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten