Micro Warmtekrachtkoppeling binnenlandse

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
sebabonnet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/02/07, 14:01

Micro-WKK en Ericsson-motor




par sebabonnet » 26/02/07, 14:08

Hallo,

Ik kwam net de jouwe tegen forum door de Ericsson-engine te onderzoeken.
Dus ik sta mezelf toe om hier een bericht over te plaatsen forum omdat ik een thesis deed over warmtemotoren met externe warmtetoevoer, Stirling- en Ericsson-motoren.
Op de Stirlingmotor heb ik temperatuur- en drukmetingen uitgevoerd, geheel originele metingen. Ik heb ook een modellering van deze motor gemaakt.
Het andere deel van mijn doctoraat bestond uit het dimensioneren van een micro-warmtekrachtkoppelingssysteem op basis van een Ericsson-motor. De dimensionering is uitgevoerd en er wordt gewerkt aan een prototype.
De Ericsson-engine heeft inderdaad veel voordelen ten opzichte van de Stirling-engine, maar is complexer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2

Micro-WKK en Ericsson-motor




par fbedon » 17/03/07, 14:09

Hallo,
Ik heb je proefschrift gelezen en feliciteer je zowel met de interesse als met het gemak om het online te vinden:
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00 ... /These.pdf

Ik heb een paar vragen:
- Waarom de dampen van de ketel niet direct gebruiken en via een warmtewisselaar laten lopen?
- Bent u begonnen met de realisatie van een dergelijke installatie?
- heb je zoiets gezien?

Ik denk erover om een ​​houtgestookte ketel te installeren, een ketel onder druk gezet door een nog te definiëren compressor (ik heb een volumetrische compressor uit een landbouwmachine gehaald)
en waar de hete gassen zouden worden geturbineerd in een 2.2l Reault-benzinemotorblok dat op distributieniveau was aangepast om te werken op een tweetaktcyclus.

Het doel is om mechanisch vermogen (elektriciteit of geothermische energie) te verkrijgen dat verband houdt met de productie van warm water (verwarming).

op uw opmerkingen en suggesties.
Fred
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2

Warmtekrachtkoppeling op basis van Cyclus Ericsson




par fbedon » 17/03/07, 19:27

Hallo,
waar ben je nul van je idee?
Ik neem aan dat het klepleppen is opgelost, de rest moet je nog even over nadenken...
Hoe zit het met de ketel, de compressor, de wisselaars, heb je al dingen om te laten zien?
Fred
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/07, 06:37

Fantastisch werk dit proefschrift, ik zou het in rust voor mezelf lezen om alles te assimileren

Wat de Stirling betreft, biedt een fabrikant al een ketel met warmtekrachtkoppeling aan:

https://www.econologie.info/share/partag ... irling.jpg

Microgen is het bedrijf dat het apparaat produceert: http://www.microgen.com/Product.asp

Ik heb ze al gevraagd om informatie, prijzen, technische kenmerken, maar ze verkochten exclusiviteit aan deze ketelfabrikant; dus je moet door DE-Dietrich gaan om er een te bestellen

hun generator levert 1,1KW 240V 50Hz; Hun efficiëntie is ongeveer 20%, dat is 5KW warm omgezet in 1,1 KW elektrisch; de temperatuur van de rookgassen van de ketel zou rond de 110°C liggen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/03/07, 08:47

Capt_Maloche schreef:Fantastisch werk dit proefschrift, ik zou het in rust voor mezelf lezen om alles te assimileren

Wat de Stirling betreft, biedt een fabrikant al een ketel met warmtekrachtkoppeling aan:

https://www.econologie.info/share/partag ... irling.jpg

Microgen is het bedrijf dat het apparaat produceert: http://www.microgen.com/Product.asp

Ik heb ze al gevraagd om informatie, prijzen, technische kenmerken, maar ze verkochten exclusiviteit aan deze ketelfabrikant; dus je moet door DE-Dietrich gaan om er een te bestellen

hun generator levert 1,1KW 240V 50Hz; Hun efficiëntie is ongeveer 20%, dat is 5KW warm omgezet in 1,1 KW elektrisch; de temperatuur van de rookgassen van de ketel zou rond de 110°C liggen.

Het zou leuk zijn om een ​​kleine Stirling te hebben, om op André's ballenbrander te zetten... Maar... waar vind je die? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/03/07, 11:05

Bij de fabrikant DE DIETRICH zijn reserveonderdelen noodzakelijkerwijs verkrijgbaar

http://www.dedietrich-thermique.fr/

en bij alle distributeurs van verwarmingsapparatuur
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 18/03/07, 15:11

Hallo,

Nog een goed adres:

http://ecolib.free.fr/textes/energie/Sterling.html

goed lezen
0 x
sebabonnet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/02/07, 14:01

Re: Micro-CHP en Ericsson-motor




par sebabonnet » 02/05/07, 15:53

Op mijn proefschrift staat een gedeelte over de recirculatie van dampen. Dit bespaart de opwarming van een deel van de buitenlucht.

Een prototype van dit systeem is in de maak en is zojuist door EADS gelabeld voor de recycling van vliegtuigen.

Anders ben ik van mijn kant een V-twin-compressor aan het aanpassen om er een Ericsson-motor van te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2

Micro-WKK en Ericsson-motor




par fbedon » 02/05/07, 20:32

Bonsoir,
1 Rookgasrecirculatie, ja ik begrijp de interesse volledig, maar waarom niet direct de rookgassen uit de ketel turbinen?

2 Ik ben de materialen aan het verzamelen die nodig zijn om een ​​Ericsson-motor te maken met een biomassaketel (hout, schaafsel, afval...), ik denk erover een ouderwets benzinemotorblok te gebruiken voor het 'motor'-gedeelte (na aanpassing van de distributie natuurlijk) Voor het compressorgedeelte dat ik zoek moet ik een grote volumetrische compressor van een 2-takt dieselmotor van een landbouwmachine testen, maar op de 2-takt denk ik dat deze compressor alleen zorgt voor de circulatie van gassen en niet aanjagen....Anders voldoet een zuigercompressor.

3 Kunnen we meer weten over uw prototype?

Fred uit Grenoble
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/05/07, 23:07

8) Wilt u nieuws over binnenlandse micro-WKK.
Het is een houtketel uitgerust met een stirlingmotor.
https://www.econologie.com/forums/moteurs-st ... t5703.html

Retail review

*
Het bedrijf Sunmachine uit Neurenberg heeft een Stirling enkele cilinder van 520 cm3 onder 33 bar ontwikkeld die een elektrisch vermogen van 3 kW weergeeft (vermogen gemeten met een gasbrander). Deze motor is opnieuw uitgerust met een pelletbrander met naar beneden gerichte vlam ("ondersteboven"). De fabrikant kondigt een elektrisch rendement aan van 20 tot 25% en thermisch tot 70%. De HT-prijs moet ongeveer 23.500 € zijn.
*
De Oostenrijkse ketelfabrikant Mawera werkt aan een prototype uitgerust met een dubbelwerkende 4 cilinder Stirlingmotor: de uitlaatgassen verlaten de verbrandingskamer bij een temperatuur dicht bij 1 300 ° C; hiervoor wordt de verbrandingslucht voorverwarmd met een deel van de uitlaatgassen. Dit systeem geeft een nominaal elektrisch vermogen van 35 kW weer voor een retourtemperatuur van het verwarmingsnetwerk van 60 ° C. De fabrikant kondigt een elektrisch rendement aan tussen 12 en 18%. Twee proefinstallaties verzamelen 16 000 bedrijfsuren.
*
De Stirling-motor van de Oostenrijkse Stirling-vermogensmodule met 4 dubbelwerkende cilinders ontwikkelt een elektrisch vermogen van 1 kW en de thermische brander 15 kW. Deze motor, speciaal ontwikkeld voor houtbrandstof, wordt verkocht als een module en kan worden aangepast om te werken met branders van verschillende fabrikanten. De eerste tests in reële omstandigheden zouden in 2007 moeten beginnen in samenwerking met de Oostenrijkse fabrikant van pelletketels KWB. De Fraunhofer ISE werkt aan het ontwerp van dit systeem met een hoogwaardige warmwatertank.
*
Het Lichtenstein-bedrijf Hoval werkt aan de integratie van een 1 kWel Stirling-motor met zijn pelletketels en zijn houtvergasser. Het bedrijf zal het niet op de markt brengen tot 2008.
*
de Duitse Solo Stirling past zijn motor aan met een vermogen van 9 kWel - een meting met een aardgasbrander - om te werken met een houtpelletvergasser. De motor wordt verwarmd door zeer hete uitlaatgassen. Deze combinatie wordt niet aangeboden tot 2007.
*
De Duitse ketelfabrikant OTAG past zijn systeem aan op basis van een Lion-stoommachine met een capaciteit van 0.2 tot 3 kWel (met een aardgasbrander met modulair vermogen van 2 tot 16 kWth) om te werken met een houtpelletbrander . Marketing op 2007.

Ik kan de afbeelding van de machine niet in de post plaatsen ... : Cry:
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 73-gasten