Micro Warmtekrachtkoppeling binnenlandse

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/11/09, 11:34

Nieuw WhisperGen microverwarmer-model: http://www.youtube.com/watch?v=pLadMF1eyLk

Beeld
Beeld

Micro-WKK (gecombineerde warmte en kracht)

Stirling-motor generator ketel met de beste prijs: de versie van whisergen 5: 5 Mark (gemaakt in Nieuw-Zeeland) en eigenlijk de nieuwe versie Europa, die is bereid in Spanje, de EHE (Efficient Home Energy).

micro-warmtekrachtkoppeling, condensatieketel; 102% opbrengst:
Stirlingmotor 4 cilinder type Siemens dubbele actie met zijn brander;
Electric Power: 1000 W AC (naar 220-240 V)
Thermisch vermogen: van 7,5 kW tot 14 kW
Brandstof: aardgas
Afmetingen: 491 * 563 * 838 (l * p * h) in plaats van een vaatwasser
Gewicht: 148kg
Certificeringen: CE-certificaat


officiële website http://www.whispergen.com/

Het werkt alleen op gas, dus ik begrijp niet helemaal hoe interessant het is om een ​​stirling (duurder) te maken in plaats van een kleine GNV-motor (gemodificeerde dieselbasis) te gebruiken met een hogere efficiëntie en veel lagere kosten ... ruis kan zijn?

Niet slecht de "verschuivende" kinematica van de krukas: http://www.whispergen.com/content/libra ... ergen.html
0 x
SWINGREGORY
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 20/06/08, 16:47




par SWINGREGORY » 09/04/10, 17:35

Christophe schreef:Nieuw WhisperGen microverwarmer-model: http://www.youtube.com/watch?v=pLadMF1eyLk

Beeld
Beeld

Micro-WKK (gecombineerde warmte en kracht)

Stirling-motor generator ketel met de beste prijs: de versie van whisergen 5: 5 Mark (gemaakt in Nieuw-Zeeland) en eigenlijk de nieuwe versie Europa, die is bereid in Spanje, de EHE (Efficient Home Energy).

micro-warmtekrachtkoppeling, condensatieketel; 102% opbrengst:
Stirlingmotor 4 cilinder type Siemens dubbele actie met zijn brander;
Electric Power: 1000 W AC (naar 220-240 V)
Thermisch vermogen: van 7,5 kW tot 14 kW
Brandstof: aardgas
Afmetingen: 491 * 563 * 838 (l * p * h) in plaats van een vaatwasser
Gewicht: 148kg
Certificeringen: CE-certificaat


officiële website http://www.whispergen.com/

Het werkt alleen op gas, dus ik begrijp niet helemaal hoe interessant het is om een ​​stirling (duurder) te maken in plaats van een kleine GNV-motor (gemodificeerde dieselbasis) te gebruiken met een hogere efficiëntie en veel lagere kosten ... ruis kan zijn?

Niet slecht de "verschuivende" kinematica van de krukas: http://www.whispergen.com/content/libra ... ergen.html



hallo

Intellectuele eigendom:
Als uw bericht passages bevat waarvan u niet de auteur bent, is het raadzaam om duidelijk uw bronnen en referenties aan te geven. Als ze van het net komen, is het ideaal om de link naar de betreffende site te maken.

dit is het geval op mijn forum en de jouwe?
IK BEN DE AUTEUR VAN DEZE FOTO EN DEZE TEKST!

Vanaf deze pagina van mijn forum :
http://cogeneration.discutforum.com/mic ... et-t13.htm

Ik ben:
Sellier Grégory

Hartelijk
SWINGREGORY

Antwoord Christophe: De link naar je video op YouTube is geplaatst en hij verwijst naar jouw forum. Deze foto's zijn gevonden op google image.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 09/04/10, 18:25

De echte behoefte is dat deze warmtekrachtkoppeling werkt met houtpellets: met gas consumeren we fossiele energie en blijven we afhankelijk van multinationals, het buitenland en indexatie tegen de prijs van olie.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/04/10, 18:37

mijn gazogene zal net zo goed werken met de pellet van hout als echt hout ...

de brander van deze stirling is het aanpasbaar aan het gazogene gas?


zodra het hout in gas is veranderd, geef ik de voorkeur aan de goede oude motorontploffing ...
0 x
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par OlivierD » 27/11/21, 12:06

Dag

Ik zoek het onderwerp op dat altijd interessant is

bedankt Gregory voor deze eigendomsherinnering

Aan de WKK-kant, en meer in het algemeen aan de energiekant, zijn de zaken veranderd.

Fotovoltaïek is echt betaalbaar geworden, en het overschot naar bijvoorbeeld een warmwatertank

Warmtekrachtkoppeling uit stookolie of diesel of een andere fossiele brandstof lijkt mij vrij nutteloos, vooral gezien de toestand van de planeet (zie de conferenties van Arthur Keller)



Het idee dat ik voor dit alles had was dit

We beginnen met een autodieselmotor voor zijn prijs en de beschikbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen in de loop van de tijd
we gebruiken een of twee cilinders om het te laten draaien op hernieuwbare, gratis (plantaardige olie)
een of twee cilinders worden gebruikt om lucht samen te persen, voor opslag en vervolgens te gebruiken met een persluchtmotor (basisgereedschap of niet)
De warmte van de motor wordt gebruikt om te verwarmen met de lucht, en het water van het koelsysteem

beheer wordt gedaan met een Arduino of iets dergelijks

de ongemakken:

het vereist constant onderhoud, mevrouw zal het niet weten en zal het niet willen bedienen, tieners ook!
Het lawaai, je moet op het platteland zijn
vind gratis olie
veel debugging tijd


De voordelen:
Bijna geen implementatiekost omdat bijna alles recupereerbaar is, vooral op het platteland (auto's voor motoren en dynamo's, opslagtanks voor perslucht, bedrading, ...)
moet worden beschouwd als een back-up, naast andere systemen
je kunt het overtollige vermogen of de elektriciteit gebruiken om een ​​gewicht of water op te tillen, maar je hebt helling en ruimte nodig ...

Dit moet worden gepland als hobby-doe-het-zelf, of als een productietool in een permacultuurboerderij, maar levensvatbaar, bekijk de conferenties van Arthur Keller en over het onderwerp.
Conferentie van 12 april 2019 "Permacultuur in het aangezicht van ineenstorting" onder leiding van Arthur KELLER, Vincent MIGNEROT en Joris DANTHON. Het evenement werd in Nantes georganiseerd door de verenigingen Permaculture 44 en Adrastia.



Ziezo, het is een beetje verwarrend, maar het geeft een idee.

Olivier
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par Christophe » 27/11/21, 12:54

Lekker opgraven en updaten!

Er blijft nog een andere interessante (maar uiterst zeldzame) warmtekrachtkoppeling over: fotovoltaïsche warmtekrachtkoppeling, met andere woorden, PVT-panelen: fotovoltaïsche en thermische ... of zelfs hybride zonnepanelen. Het voordeel is dat de PV-opbrengst wordt verbeterd door ze continu te koelen!

zonne-thermisch / zonnepaneel-hybride-fotovolthermische-pvt-solar-t7723.html
https://www.econologie.com/telechargeme ... thermique/

Maar voor minder dan 1.5 € per Wc geïnstalleerde PV (bij ECHTE ambachtslieden geen profiteurs) niet zeker of PVT nog interessant is ... economisch gezien.

Trouwens, ik weet niet eens of er nog een aanbieding op de markt is, de 2 links hierboven zijn al een paar jaar oud!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par Ahmed » 27/11/21, 13:16

Niet per se verstandig om te wedden op perslucht waarvoor specifiek gereedschap nodig is, niet zo universeel is als het gebruik van elektriciteit en wordt gedaan met veel verliezen (verliezen die echter draaglijk kunnen zijn in toepassingen waar de perslucht mogelijkheden biedt die andere energiedragers bieden niet hebben).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par Christophe » 27/11/21, 13:17

Perslucht * is onzin !!

Als ik je aan iemand herinner, is dat expres!

* als energievector ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par Ahmed » 27/11/21, 13:23

Ja, ik zie min of meer wie je bedoelt: het was niet iemand "uit het niets" * (en die daar terugkwam), toevallig? : Mrgreen:

* Het zal zijn moeder altijd plezieren! : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Huishoudelijke micro-warmtekrachtkoppeling




par sicetaitsimple » 27/11/21, 13:24

Christophe schreef:Perslucht * is onzin !!


Uh... heeft iemand ooit aan vloeibare stikstof gedacht?
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten