Micro Warmtekrachtkoppeling binnenlandse

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/05/07, 23:13

10 tot 15 Kw elektrisch, het begint geluid te maken

Geldig voor alle bergchalets !! 8)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 03/05/07, 23:29

Citro schreef:8) Houd nieuws over binnenlandse microcogeneratie.
Het is een houtketel uitgerust met een stirlingmotor.
https://www.econologie.com/forums/moteurs-st ... t5703.html

Retail review

*
Het bedrijf Sunmachine uit Neurenberg heeft een Stirling enkele cilinder van 520 cm3 onder 33 bar ontwikkeld die een elektrisch vermogen van 3 kW weergeeft (vermogen gemeten met een gasbrander). Deze motor is opnieuw uitgerust met een pelletbrander met naar beneden gerichte vlam ("ondersteboven"). De fabrikant kondigt een elektrisch rendement aan van 20 tot 25% en thermisch tot 70%. De HT-prijs moet ongeveer 23.500 € zijn.
*
De Oostenrijkse ketelfabrikant Mawera werkt aan een prototype uitgerust met een dubbelwerkende 4 cilinder Stirlingmotor: de uitlaatgassen verlaten de verbrandingskamer bij een temperatuur dicht bij 1 300 ° C; hiervoor wordt de verbrandingslucht voorverwarmd met een deel van de uitlaatgassen. Dit systeem geeft een nominaal elektrisch vermogen van 35 kW weer voor een retourtemperatuur van het verwarmingsnetwerk van 60 ° C. De fabrikant kondigt een elektrisch rendement aan tussen 12 en 18%. Twee proefinstallaties verzamelen 16 000 bedrijfsuren.
*
De Stirling-motor van de Oostenrijkse Stirling-vermogensmodule met 4 dubbelwerkende cilinders ontwikkelt een elektrisch vermogen van 1 kW en de thermische brander 15 kW. Deze motor, speciaal ontwikkeld voor houtbrandstof, wordt verkocht als een module en kan worden aangepast om te werken met branders van verschillende fabrikanten. De eerste tests in reële omstandigheden zouden in 2007 moeten beginnen in samenwerking met de Oostenrijkse fabrikant van pelletketels KWB. De Fraunhofer ISE werkt aan het ontwerp van dit systeem met een hoogwaardige warmwatertank.
*
Het Lichtenstein-bedrijf Hoval werkt aan de integratie van een 1 kWel Stirling-motor met zijn pelletketels en zijn houtvergasser. Het bedrijf zal het niet op de markt brengen tot 2008.
*
de Duitse Solo Stirling past zijn motor aan met een vermogen van 9 kWel - een meting met een aardgasbrander - om te werken met een houtpelletvergasser. De motor wordt verwarmd door zeer hete uitlaatgassen. Deze combinatie wordt niet aangeboden tot 2007.
*
De Duitse ketelfabrikant OTAG past zijn systeem aan op basis van een Lion-stoommachine met een capaciteit van 0.2 tot 3 kWel (met een aardgasbrander met modulair vermogen van 2 tot 16 kWth) om te werken met een houtpelletbrander . Marketing op 2007.

Ik kan de afbeelding van de machine niet in de post plaatsen ... : Cry:

************************************************
Dit is goede info, dat alles.
Om de afbeeldingen in te voegen, is er een bericht, ergens dat uitlegt hoe het te doen.
https://www.econologie.com/forums/comment-me ... t1176.html
A+
Alain
0 x
sebabonnet
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 26/02/07, 14:01




par sebabonnet » 09/05/07, 15:35

Van mijn kant heb ik een micro-warmtekrachtkoppelingssysteem ontworpen op basis van een Ericsson-motor en een elektrisch vermogen van 11 kW. De details van dit systeem worden uitgelegd in mijn proefschrift.

De kosten van deze machine zijn ongeveer gelijk aan andere systemen met dezelfde pk's en zouden kosteneffectief zijn.
In tegenstelling tot systemen op basis van de Stirling-motor, kan dit systeem worden geregeld via de motorkleppen.

Een prototype is aan de gang en we zullen de resultaten zien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 09/05/07, 15:55

Ik kan niet wachten om je resultaten te krijgen

Een plus!
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2




par fbedon » 13/05/07, 21:11

Zeer interessant de producten die in dit artikel worden gepresenteerd, het lijkt een beetje op wat ik wil doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/11/09, 23:27

de 2eme ericson-motor lijkt veel op een stoommachine: we persen lucht samen, we verwarmen het zodat het meer volume maakt, en we geven het aan een motor, de compressor en de motor maken dezelfde druk: het is het grotere debiet in de motor waardoor het meer vermogen levert dan de compressor verbruikt, als het goed genoeg is, is de expansie helaas niet enorm en als de compressor en motor niet super goed zijn, werkt het niet

met stoom is het eenvoudiger: we pompen water, de ketel verandert het in stoom die we aan de motor geven: het verschil in waterstroom en stoom is enorm, ongeacht de slechte prestaties het werkt nog steeds

de stirling-verdringer is zuiniger dan de luchtcirculatie in de ericson, maar hoe dan ook, voor temperaturen die compatibel zijn met stoom is het de beste stoommachine: stirling is goed voor hogere temperaturen onmogelijk voor stoom
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 15/11/09, 12:45

Er is een zeer goede studie van de Ericsson-motor in warmtekrachtkoppeling in het proefschrift van Sébastien Bonnet:
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00/11/01/17/PDF/These.pdf

oops! Ik zag net dat deze referentie hier al was gegeven ...

Chatelot, ik zag de goede vergelijking die je maakte met de Stirling- en Ericsson-motoren en met de stoommachine. Hoe gedragen deze verschillende machines zich met een delta T van ongeveer 200 graden?
0 x
optimalisatie, energiebesparing
http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/11/09, 14:30

de stoom is niet beperkt in delta T: de limiet is de temperatuur van de hete bron, die de druk in de ketel geeft

P = (T / 100) power4
P in bar
T in ° C

met 200 ° hebben we al een 16-balk en daarboven gaat het heel snel: we naderen de kritieke temperatuur en deze empirische formule is niet langer geldig

je kunt oververhitte stoom maken, dat wil zeggen zonder de druk te verhogen, maar het levert veel minder efficiëntie op dan het verhogen van de kooktemperatuur: de meeste warmte wordt ontvangen door de ketel en niet door de oververhitter : het verhoogt de opbrengst slechts voor een deel van de cyclus

stoom is ook beperkt tot lage temperaturen: het is lage druk, bijna een vacuüm, je hebt enorme pijpen nodig om niet veel te maken

de stirling kan gemakkelijk worden aangepast aan alle temperaturen: de opbrengst is altijd verder dan het theoretische maximum van carnot dan stoom, maar als je kunt profiteren van een enorme temperatuur, kun je het beter doen dan stoom

wanneer de brandstof kan worden gebruikt in een verbrandings- of dieselmotor, hebben stoom of stirling geen interesse meer: ​​interne verbrandings- of dieselmotoren zijn heel gemakkelijk efficiënter dan stirlin of diesel en vooral een veel lagere kostprijs: kijk naar een generatormotor van 2KW, en stel je de stoommachine of stirling voor om hetzelfde te doen: het zal veel zwaarder zijn, dus duurder

zelfs voor hout: ik heb veel liever vergasser + verbrandingsmotor dan ketel- en stoommachine

de beschikbare verbrandingsmotor kunnen we een korte korte levensduur hebben, maar het zal mogelijk zijn om het te maken of we veranderen de slijtagedelen veel gemakkelijker
0 x
Pierre-Yves
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 120
Inschrijving: 06/12/07, 17:13
Plaats: Rennes-Quimper




par Pierre-Yves » 15/11/09, 18:35

chatelot16 schreef:wanneer de brandstof kan worden gebruikt in een interne verbranding of dieselmotor, hebben stoom of stirling geen interesse meer: ​​interne verbranding of dieselmotoren hebben zeer gemakkelijk betere prestaties dan stirling of diesel en vooral een veel lagere kostprijs

Daar ben ik het helemaal mee eens, zolang de energie maar de vorm van een brandstof heeft. Nu is er ook de thermische energie van uitlaatgassen, autoclaafdampen, industriële dampen enz. Deze energie heeft vaak een lage delta T, die daarom moeilijk te exploiteren is door een Stirling (tenzij er enorme warmtewisselaars zijn). In de meeste gevallen gaat deze energie verloren ...

Weten we de minimale delta T voor een Ericsson-motor? 200 ° zijn ze voldoende voor een stoommachine?
0 x
optimalisatie, energiebesparing

http://www.avel-vor.fr
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/11/09, 18:54

een stoommachine werkt heel goed met een lage delta T! de eerste watt-stoommachine werkte op slechts 100 ° C, de ketel stoomde bij atmosferische druk, het was het vacuüm in de condensor die de drijvende kracht was

de stoom is zeer geschikt voor het winnen van vermogen tussen 100 en 50 ° C

Ik heb een project van een speciale WKK-explosiemotor: de koeling zal niet alleen met water maar met stoom zijn: het motorblok zal als een ketel dienen en de stoom zal uiteindelijk een stoommachine worden: de winst in totale efficiëntie is niet enorm: 5% hooguit, maar dit is niet mijn enige motivatie: het is bovenal stoom bij 110 of 120 ° C bijna vrij om producten te destilleren die brandstof kunnen maken

enorme bootmotoren beëindigen de cyclus al met stoom

om te profiteren van condensatie bij minder dan 50 ° C is de waterdamp niet erg goed: te lage druk bijna vanuit het vacuüm: je hebt enorme diameters nodig voor niet veel: het is beter om koelvloeistoffen te gebruiken

geen freon of andere cfc: eenvoudigweg R290: dit is de naam in de koeling van eenvoudig propaan

de heer DIESEL was zijn zoektocht naar de beste motor begonnen door de stoom te vervangen door andere vloeistof, zoals chloroform

koeling van een verbrandingsmotor met propaan is interessant wanneer u een zeer koude koude bron heeft, zoals geothermisch boren die water geeft bij 15 ° C: de stoommachine kan zo'n lage condensatietemperatuur niet gebruiken

warmtepompen zijn het bewijs dat we weten hoe we een goed afgesloten thermische machine kunnen maken

als stoom 5% efficiëntie achter een verbrandingsmotor bespaart, zal propaan nauwelijks beter doen: het spel is de kaars niet waard, al was het maar

maar als de propaanmachine in de winter als warmtepomp wordt gebruikt, kan deze in de zomer als recuperator op de motor worden gebruikt wanneer de hitte nutteloos is

natuurlijk heb je een echt omkeerbare warmtepomp nodig: wiens compressor verandert in een motor: iets anders om uit te vinden

er is al genoeg werk om een ​​goede speciale verbrandingsmotor met warmtekrachtkoppeling te maken, de rest komt voor later ...
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten