La Kabane Deel 1 95% gerecyclede constructie

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/06/08, 09:14

Grappig over verticale boomstammen... de "gewoonte" wil dat we ze horizontaal plaatsen, toch?
Heeft u geen site met wat meer details?

Anders zou het met milieuvriendelijke isolatie nog beter zijn geweest, toch? Omdat daar, van wat ik heb gezien, 100% chemisch correct is (en daarom niet gerecycled of recyclebaar).

Nu heb je het misschien over "herstel" als "recycling"? Hoe zit het met “directe recycling”? : Cheesy:

Als je het over % hebt, wat is dat dan? Geld of volume of gewicht? : Cheesy:

Anders heb ik een klein nieuwtje voor je: https://www.econologie.com/construction- ... -3839.html
0 x
Sabey
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/03/08, 16:32
Plaats: Rouyn-Noranda, Quebec, Canada




par Sabey » 16/06/08, 14:56

Oorspronkelijk werd Oakum gebruikt. Een mengsel van paardenhaar en teer dat tussen de balken werd aangebracht.

De balken (11cm./11cm. in vurenhout) van de 2 iem. verdieping zijn die van een garage van 10m./12m. die ik samen met mijn vriend heb gesloopt. De gebruikte spijkers en schroeven zijn het resultaat van een inzameling en sortering gespreid over een periode van 4 jaar. De fittingen kwamen overal vandaan waar ik ze kon vinden. De thermoramen en de deur komen uit het Eco-Center (recyclingcentrum) waar ik werk. De houten paneelbekleding komt uit de kooi waarin beton voor een fundering werd gestort. Het urethaan dat gebruikt werd voor de isolatie tussen de balken is het restant dat ik ophaalde bij mensen die het ook naar het Eco-Centrum brachten. De 5% niet-gerecycled: dakschroeven, rood plakband, afdichtingstape voor de kacheldeur, 7 blikjes urethaan. Gezien mijn onwetendheid op dit gebied van isolatie, moest ik isoleren met de middelen die voorhanden waren. Maar ik bedank degenen die mij van constructieve opmerkingen voorzien. : Mrgreen: om mijn kennis en mijn handelen met betrekking tot het milieu te verbeteren.

En ja, de buitenisolatie is 100% gerecycled uit bouw- en renovatieafval. Een geweldige puzzel om te voltooien!
Het is misschien chemisch, maar ik sta open voor een meer ecologisch materiaal. Laat het me weten.

Het percentage van mijn recycling is gebaseerd op de hoeveelheid gerecyclede en gekochte materialen. En deze materialen komen uit vuilnisbakken, bouw- en renovatieafval en vervolgens het Eco-Centrum.

Ik hoop dat ik zo veel mogelijk vragen van jullie heb beantwoord.

Met vriendelijke groet, Christian B. :D

: Idee: Hier is een ruimte die mij iets meer beschrijft.

http://espace.canoe.ca/Sabey/home/user/
0 x
Het zaad van de vrucht van de levensboom
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 16/06/08, 15:23

Oké, ik begrijp het beter, dus het is meer herstel dan recycling in de pure zin van het woord (maar ik kibbel).

sabey schreef:Het is misschien chemisch, maar ik sta open voor een meer ecologisch materiaal. Laat het me weten.


De houtwolpanelen in jouw geval zouden best goed zijn geweest denk ik... https://www.econologie.com/la-laine-de-b ... -3609.html

Dossier over natuurlijke isolatoren: https://www.econologie.com/les-isolants- ... -3168.html

Het enige dat ontbreekt is het rietje, denk ik.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 16/06/08, 15:27

in feite is uw chemische stof ecologisch : Mrgreen:

je promootte niet de productie van chemicaliën, je verlengde de levensduur van iets dat al bestond....
het is het einde van het leven dat de verlenging ervan niet vervuilt. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 16/06/08, 15:33

Niet op Georges, het kan de beroemde 5% zijn... : Mrgreen:
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 16/06/08, 15:37

Als ik de video bekijk, zeg ik tegen mezelf dat de 5% de drank is die wordt gebruikt om op te warmen : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 16/06/08, 15:43

Nou, er zijn al (poly)urethanen... nou, stop met dat gedoe!

Sabey, heb je nog andere projecten/video's gepland?
0 x
Sabey
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 08/03/08, 16:32
Plaats: Rouyn-Noranda, Quebec, Canada




par Sabey » 18/06/08, 13:23

JA Christoffel! De hut Deel 2, Oververpakking, gerecyclede kaarsen en overconsumptie. Deze video zal in het voorjaar worden geproduceerd.
0 x
Het zaad van de vrucht van de levensboom
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 18/06/08, 13:44

sabey schreef:JA Christoffel! De hut Deel 2, Oververpakking, gerecyclede kaarsen en overconsumptie. Deze video zal in het voorjaar worden geproduceerd.


we moeten inloggen over 3 dagen, het is zomer : Mrgreen:
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 18/06/08, 14:19

Hallo,
Voor degenen die het niet weten: sparren=sparren, onze recyclervriend komt volgens mij uit Quebec. : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten