Nieuwe huizen minder dan 100 000 euro

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/09/08, 00:31

Ben aarzelt niet om de zoekmachine te gebruiken: https://www.econologie.com/forums/search.php

We hebben tientallen onderwerpen over het verbeteren van isolatie.

In uw geval kan de beglazing een interessante tijdelijke oplossing zijn, winstgevend in een paar maanden winter, maar moet een beetje klusjesman zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 19/09/08, 01:21

Ok, bedankt voor de info
Deze site is goed gedocumenteerd, gefeliciteerd!
Voor deze winter heb ik het probleem opgelost; Ik gebruik de kamer niet!
Het huis is voorlopig groot genoeg. Het dateert uit 1866, er is gewerkt aan het isolatieprobleem.

Dit zijn de K- of Umax-waarden zoals gedefinieerd in de Belgische norm die momenteel van kracht is:

1) doorzichtige ramen, deuren en muren: 3.5
2) ondoorzichtige muren en muren
-tussen het beschermde volume en de buitenlucht of tussen het beschermde volume en een onverwarmde ruimte: 0.6
-tussen beschermde en lokale onverwarmde vlucht beschermd tegen vorst: 0.9
-tussen het beschermde volume en de bodem: 0.9
3) dak: 0.4
4) verdieping:
- tussen beschermde vlucht en buitenlucht: 0.6
- tussen beschermde vlucht en een onverwarmde ruimte beschermd tegen vorst: 0.9
- tussen beschermde vlucht en de grond: 1.2
0 x
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 23/10/08, 23:04

hello,

Ik stel voor dat je mijn blog ontdekt over mijn zeer energiezuinige paviljoenbouwproject.

U vindt er de beoogde materialen, systemen, kosten en afschrijvingen.

http://autoconstruction-basse-energie.over-blog.com/

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 28/10/08, 23:23

Christophe schreef:Hebben gevonden! Het is in feite vrij gedetailleerd:

a) "gewoon" schrijnwerk met dubbele beglazing K = 1.4
b) deur in deurunit (gni?) in beuken
c) geventileerde kruipruimte van 80 cm (geschatte hoogte volgens plannen)
d) muur:
- interieur in terracotta blokken
- gevel in module 65 van Bétorix (gni?) grijs
- 40 mm styrodur isolatie (het is erger dan ik dacht! En het was in 2005-2006 !!)
e) Aarde: isolerende dekvloer op niveau 0

ER IS NIETS over dakisolatie (bni?)

Voila houthakker!
'eigenlijk vliegt het niet erg hoog ... :?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/10/08, 09:02

Ja Bucheron, bovendien:

a) zoals reeds gezegd is het een recente constructie sinds het huis eind 2006-begin 2007 werd opgeleverd
b) het is in de Belgische Ardennen waar het klimaat behoorlijk hard is *
c) het verbruik was volgens de verkoper 3000 liter brandstof
d) er waren duidelijk geen zonnepanelen en hoge temperatuur radiatoren ... kortom niets om de zwakke isolatie te compenseren ...

Nou, we zouden terug moeten komen om haar te zien om te zien wat er van haar is geworden (de tuin was dijk) ...

* hier, vraagt ​​Bucheron, houdt de Franse RT2005 rekening met lokale klimatologische omstandigheden om correctiecoëfficiënten toe te passen of zit iedereen in hetzelfde mandje?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/10/08, 14:16

Christophe schreef:[...] c) het verbruik zou volgens de verkoper 3000 liter brandstof zijn geweest
30 kWh dus, voor welk oppervlak al?

Christophe schreef: hier, vraagt ​​Bucheron, houdt de Franse RT2005 rekening met lokale klimatologische omstandigheden om correctiecoëfficiënten toe te passen of zit iedereen in hetzelfde mandje?
Ja, er is een indeling in 3 klimaatzones, zelf geïndexeerd (in totaal 8 onderverdelingen).
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/10/08, 14:38

1) Ik herinner me de oppervlakte niet meer ... 150m² denk ik ... of 200 kWh EP / m². Jaar we zijn ver van de RT2005 die precies pleit voor 130 kWh EP / m².jaar ... maar ik veronderstel dat realiteit weinig constructie doet eigenlijk minder dan 130 kWh (verwarmingsinstelpunt bij 23-24 ° C is niet ongewoon)

2) Voor RT! Ben dom, de 3 zones H1, H2 en H3 staan ​​in de documenten op de RT2005 op econo, ik herinnerde me meer:
Beeld

https://www.econologie.com/reglementatio ... -3352.html

Et https://www.econologie.com/isolation-res ... -3511.html

Beeld

Artikel versie: https://www.econologie.com/rt2005-les-re ... -3512.html

: Oops: : Oops: : Oops:

ps: de 2e afbeelding is van knauf-isolatie, er is geen verschil tussen H1 en H2 en het verschil is klein tussen deze 2 en H3 ... Ik veronderstel dat knauf de thermische weerstanden een beetje vrijwillig opblaast (wat niet erger ...). Wat denk je van Bucheron?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/10/08, 14:51

Christophe schreef:[...] ps: de 2e afbeelding is van knauf-isolatie, er is geen verschil tussen H1 en H2 en het verschil is zwak tussen deze 2 en H3 ... Ik veronderstel dat knauf de thermische weerstanden een beetje vrijwillig opblaast (dit wat niet erger is ...). Wat denk je van Bucheron?
Ze gebruikten dom de decreetfiguren ...

Ze zijn gewoon vergeten te specificeren dat het voor H3 minder dan 800 m boven zeeniveau is en bovendien weet ik niet waar ze hun R mini van 1.7 krijgen voor vloeren op een vaste ondergrond?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 29/10/08, 14:55

Ja, het mist de hoogte die het moet zijn in de doc van Christine vanmorgen in het andere onderwerp https://www.econologie.com/forums/maison-a-e ... t5870.html die ik meteen ga bekijken.

Deze 1.7 "is in tegenspraak" met hun cijfers uit hetzelfde document (1 en 2 voorpagina's) die 2.4 mini voor vloeren geeft ... raar ... ah ik vond dat de 2.4 een RT is die wordt aanbevolen door Knauf ... Bovendien begrijp ik pkoi niet alleen voor deze column spreken ze in R terwijl de anderen in U ...

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 61-gasten