Het hele jaar door woningen op 4 niet-bouwgronden

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Kaal wie kan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/08/20, 21:39

Het hele jaar door woningen op 4 niet-bouwgronden




par Kaal wie kan » 15/08/20, 21:50

Hallo,

De vraag is:
Zou het legaal zijn om het hele jaar door op uw eigen vier niet-bouwkavels te wonen?

Ik ontwikkel het idee hoogstwaarschijnlijk absurd, maar ik heb geen antwoord gevonden op meerdere zoekopdrachten.
Omdat het verboden is om langer dan 3 maanden op een site te wonen ...
waarom niet "verhuizen" (tiny house, caravan, camper, ...) elk "seizoen"?
Kunnen deze landen naast elkaar worden geplaatst of moeten ze worden gescheiden? , zelfs noodzakelijkerwijs verschillende gemeenten?

Heeft u een idee of suggestie over dit onderwerp?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: Jaarrond huisvesting op 4 niet-bouwgrond




par izentrop » 16/08/20, 03:06

Hallo,
Kaal die kan schrijven:Kunnen deze landen naast elkaar worden geplaatst of moeten ze worden gescheiden? , zelfs noodzakelijkerwijs verschillende gemeenten?
In ieder geval in verschillende gemeenten, want voor elk verblijf moet een vergunning worden aangevraagd bij het gemeentehuis. https://plu-en-ligne.com/comment-savoir ... tible-loi/
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Betreft: Jaarrond huisvesting op 4 niet-bouwgrond




par Forhorse » 16/08/20, 08:58

In het ergste geval zou ik zeggen dat ze op zijn minst gescheiden moeten zijn, omdat 4 naast elkaar geplaatste percelen een enkele eigendomsgroep vormen (hetzelfde adres, hetzelfde onroerendgoedbelastingblad ...).
1 x
Kaal wie kan
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/08/20, 21:39

Betreft: Jaarrond huisvesting op 4 niet-bouwgrond




par Kaal wie kan » 16/08/20, 10:09

Besson, Alur, wet Duflot II, stedenbouwkundige code, ik geef toe dat ik een beetje verdwaal ...
Na het lezen van uw antwoorden, heb ik wat verder onderzoek gedaan en dit gelezen:
http://forum.halemfrance.org/viewtopic.php?id=4025
Hier is wat ik begrijp, corrigeer me als ik het mis heb (het doel is om te verduidelijken, wat is legaal mogelijk):
"" "Op niet-bouwgrond, voor een periode van moins drie maanden opeenvolgend, hoeft u geen aangifte te doen bij het stadhuis park zijn lichte habitat: tiny house, camper (geen stacaravan). "" "
Het woord: opeenvolgend impliceert het kunnen (en optioneel, het tegendeel bewijzen) om zijn lichte habitat uit zijn privé, niet-bouwbaar eigendom te halen.
De suggestie van de vier plots raakt daarmee (in theorie) achterhaald.
Waar ik nog geen antwoord op heb gevonden, is het de huisvestingswetgeving voor de periode van minder dan drie maanden.

Is het legaal om korter dan drie maanden op uw eigen niet-bouwgrond te wonen, in lichte, mobiele woningen?

(((Deze onderzoeken zijn in het project (of de wens) van een progressieve installatie (ik heb momenteel een huis en een vaste baan die heel goed bij mij passen) in een uitgestrekt land met een bron of dicht bij een rivier, met de 'gekke ambitie om zelfvoorzienend te worden (water, elektriciteit, voedsel)))).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten