lemen huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 19/07/12, 08:52

Obamot schreef:Alleen goed....

Maar niet zo zeker dat het zo goedkoop kost:
https://www.econologie.com/forums/post235497.html#235497

24 uur, 14.06.2012, 15:52 schreef:Het is gemaakt van stro, aarde en hout. De codenaam, in afwachting van beter: ECO46. Hij is het volledig bioklimatische gebouw dat Lausanne deze donderdag inhuldigde, bij de ingang van het tuinbouwbedrijf van de stad. "Het is een innovatief proefproject, want het is een Zwitserse primeur voor een openbaar gebouw, en toch is de constructie gebaseerd op voorouderlijke technieken", verheugde Florence Germond, gemeentelijke financiën en groen erfgoed. ECO46 kostte 1,6 miljoen frank, volledig gefinancierd door het fonds voor duurzame ontwikkeling.

Er waren 260 balen stro nodig om de omhulling van het gebouw op te zetten en te isoleren, geoogst op een oppervlakte van elf hectare - het equivalent van twee voetbalvelden die eigendom zijn van de stad. "Alle materialen die nodig zijn voor de constructie zijn van lokale bronnen", benadrukt de gemeente. De 50 ton ruwe aarde is dus afkomstig uit de regio van Lavaux en de grindgroeve van Claie-aux-Moines. De 80 m3 witte spar en rode beuk? Ze komen uit de bossen van Jorat. Idem voor de eiken meubelen, speciaal ontworpen en gemaakt voor ECO46.


Het probleem: teelaarde is moeilijk in alle veiligheid te hanteren, het vereist veel arbeid (alles wordt met de hand gedaan).

Aan de andere kant is het huis 100% passief (enkel een pelletkachel – die volstaat om het hele huis te verwarmen – uitsluitend bij zeer koud weer.) Het zal zichzelf dus terugbetalen door brandstofbesparing.

Het hangt allemaal af van het nagestreefde doel!

Deze cijfers zijn onzin! ! ! u kunt een huis maken voor slechts € 50 !! Ik zit er middenin, ik zou op 000 zitten, met enorme besparingen die ik had kunnen maken,
gratis materialen .. eenvoudige omkeerbare technieken .. aangenaam ..
voor wie het wil weten + neem contact met mij op
Ik doe de scheidingswanden van aarde / stro (brandveilig, geluiddicht, isolerend, ademend)

http://maison-en-paille.blogspot.fr/
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/07/12, 09:12

Allereerst, het is niet van mij, ik heb alleen informatie verstrekt! : Cheesy:

Dan zijn de ontwerpers verre van gek, want het werd onder meer bereikt met behulp van EPFL:
http://www.google.ch/search?q=maison+en ... =firefox-a

... u kunt ook het tegenovergestelde doen, in plaats van uzelf van het tegendeel te overtuigen, profiteren van deze informatie ....

En neem zelf contact op met degenen die het genoemde project hebben geïnitieerd, om te zien:
— welke moeilijkheden kwamen zij eventueel tegen?
— waarom heeft het dit bedrag gekost?
— welke technische keuzes hebben ze gemaakt en waarom?
— hoe zit het met brandveiligheid en het gebruik van stro?
— idem voor de uitvoering van de aarde voor de stabiliteit van het werk?
— hoe zit het met bescherming tegen weersinvloeden, dauwpunt (het heeft bijvoorbeeld geen zin om een ​​gebouw te maken dat goedkoop is maar van binnen onleefbaar...)
enz.

Wees "constructiever"...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 20/07/12, 10:05

Obamot schreef:Allereerst, het is niet van mij, ik heb alleen informatie verstrekt! : Cheesy:

Dan zijn de ontwerpers verre van gek, want het werd onder meer bereikt met behulp van EPFL:
http://www.google.ch/search?q=maison+en ... =firefox-a

... u kunt ook het tegenovergestelde doen, in plaats van uzelf van het tegendeel te overtuigen, profiteren van deze informatie ....

En neem zelf contact op met degenen die het genoemde project hebben geïnitieerd, om te zien:
— welke moeilijkheden kwamen zij eventueel tegen?
— waarom heeft het dit bedrag gekost?
— welke technische keuzes hebben ze gemaakt en waarom?
— hoe zit het met brandveiligheid en het gebruik van stro?
— idem voor de uitvoering van de aarde voor de stabiliteit van het werk?
— hoe zit het met bescherming tegen weersinvloeden, dauwpunt (het heeft bijvoorbeeld geen zin om een ​​gebouw te maken dat goedkoop is maar van binnen onleefbaar...)
enz.

Wees "constructiever"...


hier is een grappige redenering, ga een strohuis binnen, je zult het welzijn onmiddellijk voelen voelen, het meest indrukwekkend, het is bij regenachtig weer, motregen !! de hygrometrie is daar geregeld op 50/60%, je kan er leven met 4/5°C minder voor dezelfde gevoelens, de kostprijs vastgesteld door studiebureaus bij aankoop van aarde in zakken : Lol: etc, voor de brand heb ik echte testen gedaan, gefilmd op mijn blog, het is bluffen!!
vergelijk natuurlijk niet met m6 of andere rapporterende huizen, dat zijn maar grappen! de techniek is de echte test op de grond met de beschikbare materialen op dezelfde plaats, waarbij bepaalde fouten niet mogen worden gemaakt, vandaar de noodzaak om te bezoeken, te documenteren, maar het rietje op een sleutelschaal in handen, industrieel: het is niet zelfs de moeite waard!

Ik kan op bezoek... het resultaat is verbluffend, ik woon momenteel op de bouwplaats, nog geen internet...
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/07/12, 11:17

denis schreef:een strohuis, je zult het welzijn meteen voelen voelen, het meest indrukwekkend is bij regenachtig weer, motregen !! de hygrometrie is daar geregeld op 50/60%, je kan er leven met 4/5°C minder voor dezelfde gevoelens, de kostprijs vastgesteld door studiebureaus bij aankoop van aarde in zakken : Lol: etc, voor de brand heb ik echte testen gedaan, gefilmd op mijn blog, het is bluffen!!

Ik was het er niet mee oneens : Cheesy:

vergelijk natuurlijk niet met m6 of andere rapporterende huizen, dat zijn maar grappen!

Zeker.

de techniek is de echte test op de grond met de beschikbare materialen op dezelfde plaats, waarbij bepaalde fouten niet mogen worden gemaakt

Ik zou natuurlijk niet anders zeggen. Dus het vergt knowhow. Dat is wat ik zeg, niets mag zomaar worden afgewezen.

vandaar de noodzaak om te bezoeken,

Je site is al zo slecht nog niet...! Ik moet zeggen dat hoe meer ik het raadpleeg, hoe leuker ik deze realisatie vind! :D

om gedocumenteerd te worden,

Dat is precies wat ik suggereerde, toch?

maar stro op een kant-en-klare, industriële schaal: het is het niet eens waard!!

Zolang de knowhow onder de knie is, wat maakt het uit waar het vandaan komt, of het nu de metgezel is of wie het ook is???

Ik kan op bezoek... het resultaat is verbluffend, ik woon momenteel op de bouwplaats, nog geen internet...

Waarom niet ! Waar ben je precies?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 20/07/12, 19:33

voor industrieel meesterschap heeft elk land zijn eigen techniek, dus als het ter plaatse wordt gebruikt, moet de techniek worden aangepast, voor mijn situatie: in het centrum van Isère, precisie, moet het stro worden bedekt met kleigrond voor een goede hygrometrische uitwisseling, en om helemaal uit de brand te zijn, wat water betreft, alleen uit de grond komen met fundering en kelder, kruipruimte. .enz
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/07/12, 08:28

Niet begrepen wat de relatie is met een implementatie"Industrieel"?

Het is niet omdat we een link plaatsen met betrekking tot mogelijk meer technische aspecten, dat er enkele bijbedoelingen zouden zijn volgens welke een implementatiebenadering met betrekking tot veldervaring niet even valide zou zijn (als het niet langer gebaseerd is op "in situ" observatie en met "lokale" materialen)... Omgekeerd is het ook niet zo dat een veldervaring een meer technische of pragmatische benadering ongeldig zou maken! Want hoe dan ook, als we een beetje kijken, komen we altijd, de een en de ander en door empirie of niet, tot dezelfde conclusies, amha...

Dus geen onderscheid hier, huh... : Cheesy: :D

Aan de andere kant ja, ik ben erg geïnteresseerd in het proces en er zou veel te delen zijn (vergeleken met de constructie van een traditioneel solide huis!)

Bijvoorbeeld een ch'tit samenvatting van zorgen in 20 vragen:
1) Hoe bereken je je dauwpunt? Blijkbaar is het niet nodig.

2) Als de lucht in dit geval erg droog is. Het hoeft niet voor iedereen geschikt te zijn, toch?

3) Is er dus een totale afwezigheid van een rem of dampscherm?

4) Je hebt een brandtest gedaan... Dat is geweldig! Maar een brand kan al snel temperaturen bereiken van 1000°C. Het is in zo'n context dat de tests gevalideerd moeten worden! (Ofwel in een pottenbakkersoven, bijvoorbeeld... en vergelijk met hout). Maar goed, we moeten ook niet overdrijven, het is net zo waar dat het stro heel moeilijk aan te steken is en net zo moeilijk voor het vuur om zich erin te verspreiden. Zoals bij elke constructie, is het noodzakelijk om alle passieve en actieve preventiemaatregelen te zien en vroegtijdig te voorkomen.

5) Is de coating aan weerszijden van de strobalen van exact hetzelfde type? Als dat zo is, zal de aarde zich bij het drogen terugtrekken en daardoor lucht doorlaten. Verliest zo'n muur dan niet in isolatiewaarde? Zo nee, wat was de technische oplossing om dit probleem op te lossen?

6) Door de strobalen op baksteen te laten rusten, heb je een koudebrug gecreëerd. Hoe reageert het (condensvorming? Zo ja, waar? Hoe wordt het probleem opgelost? Enz.)

7) Hebt u de fundering afgetapt om vocht en regen- en afstromend water af te voeren? Zo ja, hoe diep is het?

8} Waarmee heb je de funderingsmuren bekleed? Heb je ze ruw achtergelaten?

9) Is het een 100% passiefhuis, zo nee, voorzie je verwarming en welk type?

10) Zo ja, hoe vernieuwt (recyclet) u de binnenlucht?

11) Hoe zit het met dakisolatie?

12) Zijn er wettelijke bouwnormen voor constructies van het type "strohuis" in uw gebied? Op welke rechtsgrond heeft u uw "bouwvergunning" gekregen?

13) Welke maatregelen heeft u genomen tegen mogelijke schimmel? Welke maatregelen heeft u genomen tegen knaagdieren, ongedierte en insecten, zodat ook zij de muren niet koloniseren?

14) Hoe heeft u het afdichtingsprobleem opgelost?

15) U zegt "geluidsisolatie", hoeveel dB weegt ongeveer? Hoor je bijvoorbeeld 's avonds als alles rustig is:
heeft. de stem door een muur, hoe kun je de woorden van een gesprek onderscheiden?
B. De uitbarstingen van de stem van een kind?
tegen Radio of televisie?
D. Voetstappen op de vloer?
e. Het geluid van een vliegtuig, een motor of dat van een auto?
F. Vogelgezang bij zonsopgang, ramen dicht?
G. Het geluid van de grazende koebel of dat van de dorpskerk op zondag?
H. Het geluid van huishoudelijke apparaten, stofzuiger, keukenmachine of stoten in de keuken?
I. Badkamergeluiden, stromend water, enz.?

16) Hoe zit het met het gedrag van de wanden in maatvastheid bij temperatuurwisselingen (zomer/winter, dag/nacht), ontstaan ​​er microscheurtjes in de strowanden?

17) Je hebt bakstenen gebruikt om capillaire stijging te voorkomen. Maar welk type? Omdat conventioneel terracotta niet geschikt zou moeten zijn, omdat het vocht opneemt en herverdeelt (zie Romertopf)
http://www.roemertopf.de/france/

18} Hoe zit het met capillaire problemen in verband met de vochtigheidsgraad buiten (lange regenperiodes, enz.)

19) Hoe zit het met verdichtingsproblemen (zelfs zeer geringe) van de aarde + stromassa? En dit zowel door de variabiliteit van het eigen gewicht ten opzichte van de hygrometrie als door de zwaartekracht, enz. Wat kan men in gebruik waarnemen? Verschijnen er na verloop van tijd microscheurtjes of scheuren aan de bovenkant van de muren?

20) Zijn de gevelwanden zo breed als een baal stro (volgens de foto's)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 21/07/12, 09:16

Veel vragen zie ik ^^
U kunt een kijkje nemen op de website compaillons.fr om uw antwoorden te krijgen.

Ik zal proberen die te beantwoorden die ik ken dankzij mijn talrijke lezingen, maar om met een korreltje zout te nemen: mijn kennis is nog steeds beperkt en de onderzoeken zijn niet noodzakelijkerwijs talrijk.

Obamot schreef:
Bijvoorbeeld een ch'tit samenvatting van zorgen in 20 vragen:
1) Hoe bereken je je dauwpunt? Blijkbaar is het niet nodig.

Voor zover ik weet, doen maar weinig mensen de wiskunde.

2) Als de lucht in dit geval erg droog is. Het hoeft niet voor iedereen geschikt te zijn, toch?

Je kunt altijd een luchtbevochtiger opzetten. En 50% luchtvochtigheid, dat noem ik niet droog genoeg om mensen lastig te vallen.

3) Is er dus een totale afwezigheid van een rem of dampscherm?

Het dampscherm is vaak voorzien van een houten bekleding.
Ook coatings zijn min of meer zelfregulerend

4) Je hebt een brandtest gedaan... Dat is geweldig! Maar een brand kan al snel temperaturen bereiken van 1000°C. Het is in zo'n context dat de tests gevalideerd moeten worden! (Ofwel in een pottenbakkersoven, bijvoorbeeld... en vergelijk met hout). Maar goed, we moeten ook niet overdrijven, het is net zo waar dat het stro heel moeilijk aan te steken is en net zo moeilijk voor het vuur om zich erin te verspreiden. Zoals bij elke constructie, is het noodzakelijk om alle passieve en actieve preventiemaatregelen te zien en vroegtijdig te voorkomen.

Strowanden hebben voldoende brandwerendheid om aan dezelfde normen te voldoen als conventionele constructies:
http://www.lemoniteur.fr/199-materiaux/ ... eux-etages

5) Is de coating aan weerszijden van de strobalen van exact hetzelfde type? Als dat zo is, zal de aarde zich bij het drogen terugtrekken en daardoor lucht doorlaten. Verliest zo'n muur dan niet in isolatiewaarde? Zo nee, wat was de technische oplossing om dit probleem op te lossen?

De stro/aarde/kalkpleister (soms met cement) is bij mijn weten ook min of meer zelfregulerend in hygrometrie. Als de projectie van coatings volgens de regels van de techniek gebeurt, mogen er geen scheuren zijn (als dit het geval is, doen we de coating over het algemeen gewoon opnieuw).
Het werkt vrij gelijkaardig aan een klassieke cementpleister.

6) Door de strobalen op baksteen te laten rusten, heb je een koudebrug gecreëerd. Hoe reageert het (condensvorming? Zo ja, waar? Hoe wordt het probleem opgelost? Enz.)

Over het algemeen leggen bouwers bovenop de fundering een rij planken om zorgen te voorkomen.

7) Hebt u de fundering afgetapt om vocht en regen- en afstromend water af te voeren? Zo ja, hoe diep is het?

Het zou aan de voet van de fundering moeten zijn

8} Waarmee heb je de funderingsmuren bekleed? Heb je ze ruw achtergelaten?

Dat is altijd een moeilijke vraag. Ik heb muren gezien die bedekt waren met teer, aan de andere kant gewoon met een dampgedeelte dat voor dit doel was voorzien.

9) Is het een 100% passiefhuis, zo nee, voorzie je verwarming en welk type?

Zelfs 100% passiefhuizen hebben extra verwarming nodig. Een houtkachel (of massa) volstaat om de extreme kou te compenseren

10) Zo ja, hoe vernieuwt (recyclet) u de binnenlucht?

Canadese put, VMC dubbele stroom.

11) Hoe zit het met dakisolatie?

Strobalen ^^

12) Zijn er wettelijke bouwnormen voor constructies van het type "strohuis" in uw gebied? Op welke rechtsgrond heeft u uw "bouwvergunning" gekregen?

Goede vraag

13) Welke maatregelen heeft u genomen tegen mogelijke schimmel? Welke maatregelen heeft u genomen tegen knaagdieren, ongedierte en insecten, zodat ook zij de muren niet koloniseren?

Het rietje bevat geen voer, dus geen knaagdieren.
De wanden zijn gemaakt van kalk en/of cement wat insecten en ongedierte afstoot.

14) Hoe heeft u het afdichtingsprobleem opgelost?

Luchtdichtheid? of op water?

15) U zegt "geluidsisolatie", hoeveel dB weegt ongeveer? Hoor je bijvoorbeeld 's avonds als alles rustig is:
heeft. de stem door een muur, hoe kun je de woorden van een gesprek onderscheiden?
B. De uitbarstingen van de stem van een kind?
tegen Radio of televisie?
D. Voetstappen op de vloer?
e. Het geluid van een vliegtuig, een motor of dat van een auto?
F. Vogelgezang bij zonsopgang, ramen dicht?
G. Het geluid van de grazende koebel of dat van de dorpskerk op zondag?
H. Het geluid van huishoudelijke apparaten, stofzuiger, keukenmachine of stoten in de keuken?
I. Badkamergeluiden, stromend water, enz.?

Oula, veel mengsels daar.
Het strohuis isoleert vooral de geluiden die van buitenaf komen.
Al het geluid dat van binnenuit komt, zal zich verspreiden afhankelijk van de isolatie van de vloer boven en het type scheidingswand (indien gips... geen)

16) Hoe zit het met het gedrag van de wanden in maatvastheid bij temperatuurwisselingen (zomer/winter, dag/nacht), ontstaan ​​er microscheurtjes in de strowanden?

Microscheurtjes ontstaan, zoals bij elke coating, alleen onder extreme omstandigheden en vaak tijdens de bouw.

17) Je hebt bakstenen gebruikt om capillaire stijging te voorkomen. Maar welk type? Omdat conventioneel terracotta niet geschikt zou moeten zijn, omdat het vocht opneemt en herverdeelt (zie Romertopf)
http://www.roemertopf.de/france/

18} Hoe zit het met capillaire problemen in verband met de vochtigheidsgraad buiten (lange regenperiodes, enz.)


19) Hoe zit het met verdichtingsproblemen (zelfs zeer geringe) van de aarde + stromassa? En dit zowel door de variabiliteit van het eigen gewicht ten opzichte van de hygrometrie als door de zwaartekracht, enz. Wat kan men in gebruik waarnemen? Verschijnen er na verloop van tijd microscheurtjes of scheuren aan de bovenkant van de muren?

17 en 18 Ik kan niet antwoorden.
Voor de verdichting van de muren is dit simpelweg te wijten aan de verdichting van de balen stro, en blijft vrij marginaal, het kan grotendeels worden verholpen door de balen tijdens de installatie met een krik of iets anders aan te stampen.
Als ik het me goed herinner, is de coating nog vrij elastisch, maar ja, er kunnen scheuren ontstaan.

20) Zijn de gevelwanden zo breed als een baal stro (volgens de foto's)?

[/ Quote]
Ik passeer de hand ^^
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 21/07/12, 11:34

Obamot schreef:Niet begrepen wat de relatie is met een implementatie"Industrieel"?

Het is niet omdat we een link plaatsen met betrekking tot mogelijk meer technische aspecten, dat er enkele bijbedoelingen zouden zijn volgens welke een implementatiebenadering met betrekking tot veldervaring niet even valide zou zijn (als het niet langer gebaseerd is op "in situ" observatie en met "lokale" materialen)... Omgekeerd is het ook niet zo dat een veldervaring een meer technische of pragmatische benadering ongeldig zou maken! Want hoe dan ook, als we een beetje kijken, komen we altijd, de een en de ander en door empirie of niet, tot dezelfde conclusies, amha...

Dus geen onderscheid hier, huh... : Cheesy: :D

Aan de andere kant ja, ik ben erg geïnteresseerd in het proces en er zou veel te delen zijn (vergeleken met de constructie van een traditioneel solide huis!)

Bijvoorbeeld een ch'tit samenvatting van zorgen in 20 vragen:
1) Hoe bereken je je dauwpunt? Blijkbaar is het niet nodig.

2) Als de lucht in dit geval erg droog is. Het hoeft niet voor iedereen geschikt te zijn, toch?

3) Is er dus een totale afwezigheid van een rem of dampscherm?

4) Je hebt een brandtest gedaan... Dat is geweldig! Maar een brand kan al snel temperaturen bereiken van 1000°C. Het is in zo'n context dat de tests gevalideerd moeten worden! (Ofwel in een pottenbakkersoven, bijvoorbeeld... en vergelijk met hout). Maar goed, we moeten ook niet overdrijven, het is net zo waar dat het stro heel moeilijk aan te steken is en net zo moeilijk voor het vuur om zich erin te verspreiden. Zoals bij elke constructie, is het noodzakelijk om alle passieve en actieve preventiemaatregelen te zien en vroegtijdig te voorkomen.

5) Is de coating aan weerszijden van de strobalen van exact hetzelfde type? Als dat zo is, zal de aarde zich bij het drogen terugtrekken en daardoor lucht doorlaten. Verliest zo'n muur dan niet in isolatiewaarde? Zo nee, wat was de technische oplossing om dit probleem op te lossen?

6) Door de strobalen op baksteen te laten rusten, heb je een koudebrug gecreëerd. Hoe reageert het (condensvorming? Zo ja, waar? Hoe wordt het probleem opgelost? Enz.)

7) Hebt u de fundering afgetapt om vocht en regen- en afstromend water af te voeren? Zo ja, hoe diep is het?

8} Waarmee heb je de funderingsmuren bekleed? Heb je ze ruw achtergelaten?

9) Is het een 100% passiefhuis, zo nee, voorzie je verwarming en welk type?

10) Zo ja, hoe vernieuwt (recyclet) u de binnenlucht?

11) Hoe zit het met dakisolatie?

12) Zijn er wettelijke bouwnormen voor constructies van het type "strohuis" in uw gebied? Op welke rechtsgrond heeft u uw "bouwvergunning" gekregen?

13) Welke maatregelen heeft u genomen tegen mogelijke schimmel? Welke maatregelen heeft u genomen tegen knaagdieren, ongedierte en insecten, zodat ook zij de muren niet koloniseren?

14) Hoe heeft u het afdichtingsprobleem opgelost?

15) U zegt "geluidsisolatie", hoeveel dB weegt ongeveer? Hoor je bijvoorbeeld 's avonds als alles rustig is:
heeft. de stem door een muur, hoe kun je de woorden van een gesprek onderscheiden?
B. De uitbarstingen van de stem van een kind?
tegen Radio of televisie?
D. Voetstappen op de vloer?
e. Het geluid van een vliegtuig, een motor of dat van een auto?
F. Vogelgezang bij zonsopgang, ramen dicht?
G. Het geluid van de grazende koebel of dat van de dorpskerk op zondag?
H. Het geluid van huishoudelijke apparaten, stofzuiger, keukenmachine of stoten in de keuken?
I. Badkamergeluiden, stromend water, enz.?

16) Hoe zit het met het gedrag van de wanden in maatvastheid bij temperatuurwisselingen (zomer/winter, dag/nacht), ontstaan ​​er microscheurtjes in de strowanden?

17) Je hebt bakstenen gebruikt om capillaire stijging te voorkomen. Maar welk type? Omdat conventioneel terracotta niet geschikt zou moeten zijn, omdat het vocht opneemt en herverdeelt (zie Romertopf)
http://www.roemertopf.de/france/

18} Hoe zit het met capillaire problemen in verband met de vochtigheidsgraad buiten (lange regenperiodes, enz.)

19) Hoe zit het met verdichtingsproblemen (zelfs zeer geringe) van de aarde + stromassa? En dit zowel door de variabiliteit van het eigen gewicht ten opzichte van de hygrometrie als door de zwaartekracht, enz. Wat kan men in gebruik waarnemen? Verschijnen er na verloop van tijd microscheurtjes of scheuren aan de bovenkant van de muren?

20) Zijn de gevelwanden zo breed als een baal stro (volgens de foto's)?


!!
Ik zal het kort maken!

geen dauwpunten, geen koudebrug
de lucht is niet te droog 50/60% is ideaal
geen damprem !!!!!! alle belang van vochtregulatie is aanwezig!
voor het vuur, hoe heter het is, hoe meer terracotta het zal maken! op volle toeren de aarde/stro getest op barbecue
voor krimp, als de aarde goed wordt gekneed en gemasseerd bij het aanbrengen, is er geen, zuurstofarme muur, geen knaagdieren .. 100 m verderop zijn de buren binnengevallen in een nieuw polystyreen huis lol
Ik heb geen baksteen gebruikt
de strobalen blijven op hun normale grootte, mini-afmeting 38 cm op de hoogte, vastgehouden door dubbele secundaire structuur in lambourne + latten + steunstructuur palen / traditioneel stevig balkendak volledig bedekt met balen stro + modder aan elke kant gesloten onder helling
nou, daar ga je, ik heb niet te veel tijd dus sorry voor de fouten en het gebrek aan precisie, of grote bla bla : Cheesy:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/07/12, 13:07

... nee, geen blabla hier : Roll: : Lol:

...verstandige vragen van een paar metgezellen die anderen de moeite willen besparen, als ze aan de bouw van deze moderne huisjes beginnen... En dit, zonder nerd te spelen (....) of te hooien : Cheesy: : Mrgreen:

Het is een beetje makkelijk te beantwoorden met een pirouette door het onderwerp aan te raken... Jammer dat je het weer zo opvat!

Het is zoveel makkelijker om te zeggen "Ik weet het niet"Of"Ik heb er niet over nagedacht"...

Sherkanner: heel erg bedankt, je zorgt ervoor dat de schmilblick vooruit gaat. Omdat ik in het bedrijf zit, zal ik later proberen mijn eigen vragen te beantwoorden, als niemand een antwoord heeft gegeven. Aangezien het debat hier volledig OPEN is.

Ik geef ook de hand, zodat iedereen zijn laars naar de muur kan brengen, en dat deze draad niet eindigt in strovuur! ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 21/07/12, 13:20

Ah, obamot, als jij in het vak zit vind ik het prima.
Mijn antwoorden zijn beperkt tot wat ik op verschillende heb gelezen forums internet en bepaalde sites over dit onderwerp.

Ik heb echter een vraag. Hoe zit het met het draaien van de VMC?
Ik dacht erover om het te vervangen door een natuurlijke stroom, Canadese putten gekoppeld aan de trek van een schoorsteen, de stromen oversteken (uitgang van de Canadese put aan het plafond, ingang naar de schoorsteen op de vloer), eindelijk zoiets. Misschien minder efficiënt dan een VMC met dubbele stroom, ingewikkelder om te implementeren, maar geen stroomverbruik.

Ik heb nog geen tijd gehad om het te onderzoeken, als je links hebt, ben ik geïnteresseerd ^^
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten