Ecologisch en energie-onafhankelijk huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 10/10/06, 13:20

Voor de wasmachine had ik een man gezien die zijn wasmachine bouwde...met een fiets!! Hij rijdt op een kamerfiets en doet tegelijkertijd zijn was, als je wilt kan ik zijn site voor je vinden...
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 10/10/06, 14:58

Zac had het onderwerp hier ook genoemd:
https://www.econologie.com/forums/post24675.html#24675
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/10/06, 23:17

GREGNENE schreef:Ik heb nieuwe ideeën en nieuwe keuzes gemaakt om onafhankelijk te zijn.
Voor verwarming neem ik een TULIKIVI-massakoker die ik zal gebruiken om te koken (fornuis en oven), mezelf te verwarmen in de winter en mijn warm water te hebben :D

Ik blokkeer ook voor de wasmachine grote verbruiker van elektriciteit


- Een Tulikivi!! heet jij Rockefeller? : Lol:

- Voor de wasmachine is het de verwarming van het water dat verbruikt. In landen waar we slimmer zijn dan in Frankrijk zijn er wasmachines met 2 waterinlaten (koud water EN warm water)! Vervolgens kunt u uw wasmachine aansluiten op een warmwatertank op zonne-energie : Cheesy: er zijn ook kits (alfamix) en PLANNEN uw eigen wasmachine aanpassen...
Distributeurs van zonnematerialen bieden ook de uitstekende (Koreaanse) luchtbellenwasmachines van het merk aan DAEWOO. Ze werden een paar jaar geleden aangeboden bij Carrefour maar zonder succes. Hun ontwerp en hun afmetingen (zeer compact) kwamen niet overeen met de gewoonten van de Franse consumenten.

Deze onderwerpen zijn al behandeld Was
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/10/06, 07:56

Het is al 25 jaar geleden dat onze wasmachine (een gewoon merk) wordt aangedreven door warm water uit zonnecollectoren. Je hoeft alleen maar aanwezig te zijn om het warme water uit te zetten en het koude water te openen tijdens het spoelen.
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 11/10/06, 20:39

U zegt dat Tulikivi-kachelmassa's erg duur zijn :x
Ik weet het niet, ik heb nog geen offerte ontvangen
Maar het is het idee dat ik leuk vind.Ik zat te denken aan het maken van een fornuis van vuurvaste stenen, maar ik denk niet dat het dezelfde prestaties zou hebben. Ik ben nog steeds op zoek naar informatie : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/06, 21:26

GREGNENE schreef:U zegt dat Tulikivi-kachelmassa's erg duur zijn :x
Ik weet het niet, ik heb nog geen offerte ontvangen


De speksteen waarvan een Tulikivi-kachel is gemaakt, wordt niet gegeven, maar vooral het transport ervan is duur. het gewicht van een Tulikivi is in tonnen, toch? Anders zijn het alleen decoratieve kachels en geen massakachels.
Het concept van de massakachel komt eerder overeen met de oude habitat en/en in koude gebieden. Het doel is om aanzienlijke warmte te accumuleren en uit te stralen om de aanzienlijke thermische traagheid van oude stenen gebouwen te compenseren.
Een ecologische constructie zal meer afhankelijk zijn van gecontroleerde isolatie EN een zeer lage traagheid. Dit maakt het mogelijk om in een minimum van tijd met een minimum aan energie comfortomstandigheden te bereiken.
Al ongeveer vijftig jaar bestaan ​​er luchtaangedreven zonnewoningen die warmte opslaan in kiezelstenen. Een geregeld ventilatiesysteem gebruikt deze opgeslagen warmte wanneer dat nodig is. De massakachel biedt deze flexibiliteit niet. Het blijft uitstralen in perioden waarin de warmte niet nodig is. Deze energie moest echter worden besteed om deze in de speksteen op te slaan...
:frons:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/10/06, 09:19

Citro schreef:Een ecologische constructie zal meer afhankelijk zijn van gecontroleerde isolatie EN een zeer lage traagheid. Dit maakt het mogelijk om in een minimum van tijd met een minimum aan energie comfortomstandigheden te bereiken.


Ik moet deze opmerkingen nuanceren, Citro: weinig thermische traagheid is wenselijk in het geval van panden die deeltijds worden bewoond, in dit geval slaagt de tijd om "de muren te verwarmen" er nooit in om een ​​acceptabel thermisch comfort te bereiken.
In het geval van een voltijds bewoonde woning is daarentegen thermische inertie, gekoppeld aan een goede isolatie (bij voorkeur extern), wenselijk omdat dit het mogelijk maakt om bijvoorbeeld de temperatuurverschillen tussen dag en nacht te regelen. Het zorgt er ook voor dat het pand van tijd tot tijd goed kan worden geventileerd zonder dat het hele huis hoeft te worden verwarmd; de muren herstellen dan de warmte...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/10/06, 13:49

Targol schreef:Ik moet deze opmerkingen nuanceren, Citro

Je hebt het goed gedaan.
Er is weinig thermische traagheid wenselijk in het geval van gebouwen die deeltijds worden bewoond; in dit geval slaagt de tijd om "de muren te verwarmen" er nooit in om een ​​acceptabel thermisch comfort te bereiken.

Wij zijn het eens...
In het geval van een voltijds bewoonde woning is daarentegen thermische inertie, gekoppeld aan een goede isolatie (bij voorkeur extern), wenselijk omdat dit het mogelijk maakt om bijvoorbeeld de temperatuurverschillen tussen dag en nacht te regelen. Het zorgt er ook voor dat het pand van tijd tot tijd goed kan worden geventileerd zonder dat het hele huis hoeft te worden verwarmd; de muren herstellen dan de warmte...

Ok voor externe isolatie is het ideaal (eliminatie van koudebruggen).
Goede ventilatie wel permanente en gecontroleerde ventilatie. De kozijnen moeten worden verzegeld en de dubbele fluxventilatie Ideaal gecombineerd met Canadese goed recupereert de calorieën (in de winter) of (in de zomer) de interne frisheid van de afgevoerde lucht.
Een huis zonder traagheid zal nooit bestaan. als de bouwmaterialen een lage traagheid hebben (laag betekent niet nul), zal de inhoud van het huis (linnengoed, boekenkast, meubels, tapijten, enz.) de algehele thermische traagheid van het bewoonde volume vergroten. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/10/06, 21:10

welkom
Traagheid is niet noodzakelijk slecht.
Bij elektrische verwarming draait bijvoorbeeld een warmtepomp 's nachts in de daluren. 's Nachts wordt de vloer van de onbewoonde ruimte verwarmd, bijvoorbeeld kantoren, en overdag komt de warmte vrij zonder dat de warmtepomp in werking is.
Voor het huis zou het volstaan ​​om hetzelfde te doen met een niet-traagheidsvloer, maar dan door het water 's nachts uit een ballon te verwarmen. Overdag hoeft u alleen maar het water naar de vloerverwarming te schakelen dankzij een gemotoriseerde driewegklep.
Ik heb de technische studie van de eerste installatie gedaan, deze werkt erg goed.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/11/06, 18:23

welkom
Ik vond zojuist op Ebay de ijsmachinegroep waar ik het over had in een ander onderwerp dat ik niet kan vinden.
Deze koelkastgroep kan gebruikt worden om een ​​kleine ecologische airconditioning te maken.
Op de foto ziet de groep er niet zo uit, maar het ontwerp is zeer praktisch voor het gebruik dat ervan gemaakt kan worden.
De compressor wordt via een riem aangedreven door een elektromotor.Je kunt je heel goed voorstellen dat je de elektromotor vervangt door een aero- of hydrogenerator.
MAJA open groep
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten