Houten frame bbc huis met laag verbruik bij 60 000 €

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/07/09, 11:20

Eerlijk gezegd, als hun huis op 60.000, - is zoals op het model op de site, geef ik er de voorkeur aan af te zien van bouwen: het is ondraaglijk!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/07/09, 10:06

Onnodig om welke redenen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/07/09, 22:14

Nou, als je net geboren bent en je hebt niets om op te slaan, OK.

Maar al als we je park, je wieg, je kinderstoel moeten opbergen ... zullen we al minder lachen!

Waar zou ik mijn 3000 pond nu al neerzetten?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 31/07/09, 16:44

elephant schreef:Nou, als je net geboren bent en je hebt niets om op te slaan, OK.

Maar al als we je park, je wieg, je kinderstoel moeten opbergen ... zullen we al minder lachen!

Waar zou ik mijn 3000 pond nu al neerzetten?
Zelfs in het huis van 56 m² zijn er kasten in de slaapkamers en in de woonkamer ...

Dan is niet iedereen een "ruimtegebruiker" en ik heb liever een toespraak die suggereert klein te beginnen dan een verkoper die je zal vertellen dat voor een stel zonder kinderen 140 m² het minimum is! :frons:

We moeten weg uit de archaïsche dogma's die iedereen doen geloven dat we net zoveel ruimte kunnen hebben als we willen: vanuit energieoogpunt, ruimtelijke ordening en het verbruik van grondstoffen, dit n is niet waar !
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/07/09, 17:16

Sorry, Bucheron, iedereen denkt verre van zoals jij.

Als het zo is dat ze me zulke ideeën opleggen, schiet ik het liefst op mezelf! :onheil:
En laten we niet vergeten dat het veranderen van huizen heel erg duur is (20% van de registratiekosten verspild elke keer verspild)

Zoals een bekende advertentie zei: "Wat als echte luxe ruimte is?"

Ik verklaar het recht van iedereen op deze luxe en ik ben van mening dat het oplichterij is om mensen te laten geloven dat ze het kunnen doen met een te klein huis. Hoe wilt u bijvoorbeeld een zelfstandige activiteit in zo'n speelgoed beginnen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 31/07/09, 18:29

Ik ben het helemaal eens met het idee dat echte luxe ruimte is ...

Voor mij is het nog meer van levensbelang ... ik heb ruimte nodig, of ik heb eczeem ...

Maar dat is niet de vraag ... Wat mij het meest stoort aan de voorgestelde huizen is de toegang tot de hoofdslaapkamer ...

Ik weet dat we onder het dak zitten en dat we niet veel ruimte nodig hebben ... Maar minder dan 1m80 om te ontsnappen aan de ladder om te zuigen! Ze hadden er beter aan gedaan om ons geen plannen te maken ...

:schok:

Dit alles om 30 tot 40 cm gevelhoogte te besparen!

:onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

En ja, hun geïsoleerde BBC-gevel is duur ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 31/07/09, 19:02

wanneer is het energiezuinige poppenhuis? :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/07/09, 22:53

minguinhirigue schreef:
Wat me het meest stoort in de voorgestelde huizen is de toegang tot de slaapkamer ...

Ik weet dat we onder het dak zitten en dat we niet veel ruimte nodig hebben ... Maar minder dan 1m80 om te ontsnappen aan de ladder om te zuigen! Ze hadden er beter aan gedaan om ons geen plannen te maken ...


Ik dacht dat het voor de kinderen was !!!

Ik begrijp echter niet waarom de trap in het midden van de woonkamer begint in plaats van aan de scheidingswand te zijn bevestigd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 01/08/09, 00:46

elephant schreef:Sorry, Bucheron, iedereen denkt verre van zoals jij. [...]
Misschien omdat u van een generatie bent die wij decennia lang hebben "gevoed" met dromen van een villa die midden op een perceel van 5000 m² is geplant?
Sorry, maar in termen van ruimtelijke ordening is dat zo volkomen onhoudbaar als een idee ...



elephant schreef:Als het zo is dat ze me zulke ideeën opleggen, schiet ik het liefst op mezelf! :onheil:
U bent vrij om te kiezen ...

elephant schreef:[...] Ik geloof dat het oplichterij is om mensen te laten geloven dat ze het kunnen doen met een te klein huis. Hoe wilt u bijvoorbeeld een zelfstandige activiteit in zo'n speelgoed beginnen?
Ik denk dat mensen geloven dat ze een groot huis nodig hebben, een oplichterij is!

Wat heeft dit te maken met onafhankelijke activiteit?
We praten erover residentieel gebouw, geen ruimte voor activiteiten ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten