Positief energiehuis in Vendée - kantoren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 30/10/08, 09:49

welkom
goed gedaan Eric voor de bouwplaats
technische vraag betreffende het laagverbruikhuis:
wat is het recept voor zelfisolerende dekvloer?
Als we van buitenaf isoleren, hoe voorkomen we dan dat de koudebrug uit de muren komt, vooral in het geval van een oud huis?
greg
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/10/08, 18:39

Eric54 schreef:[...]Dank aan Cristophe en Christine voor hun onderzoek.
En kunnen de anderen zichzelf krabben?

Eric54 schreef:[...] Kortom, we komen terug op wat ik aan het begin zei:
de houtkachel is geen erkend verwarmingssysteem voor de RT2005 en het ontwerpbureau waarmee ik samenwerk is bekwaam.
Hmmm... als dat is wat je wilt prouver vanaf het begin, gratis voor jou...

Ik blijf denken dat er andere wegen zijn en dat jouw BE vooral op zoek is naar gemak... : Roll:

Eric54 schreef:[...]Dus als we zeggen dat een passiefhuis geen verwarming nodig heeft... is dat onjuist. Je hebt er een nodig, zelfs als je hem niet gebruikt.
Sorry, uw interpretatie is verkeerd: een passiefhuis (en een huis dat als zodanig functioneert...) heeft dat niet besoin van verwarming! Aan de andere kant, om summier en zonder moe te worden van ingewikkelde regelgeving, is het mogelijk dat een BE (en ambtenaren van een ministerie) jou vertellen dat we er één nodig hebben...

Niet echt hetzelfde.

Ik herinner me dit, gisteren geschreven:
Houthakker schreef:[...] Tenslotte dient opgemerkt te worden dat dit besluit bijlagen bevat, waarvan IV en V studiedossiers betreffen voor "technische oplossingen" en voor "bijzondere gevallen", in te dienen bij het betrokken ministerie.

Het zou mij verbazen als een dossier betreffende een zeer goed geïsoleerde woning onder deze omstandigheden niet doorkomt... Misschien wil de BE er gewoon geen moeite mee doen, heel eenvoudig!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 30/10/08, 19:26

greg schreef:welkom
goed gedaan Eric voor de bouwplaats
technische vraag betreffende het laagverbruikhuis:
wat is het recept voor zelfisolerende dekvloer?
Als we van buitenaf isoleren, hoe voorkomen we dan dat de koudebrug uit de muren komt, vooral in het geval van een oud huis?
greg


Ik zal je misschien teleurstellen, maar ik ben geen expert in hoeden... In plaats van iets te zeggen, houd ik me liever stil.
Van onze kant is het de plaat die zelfisolerend is, dat wil zeggen dat we EPS-platen hebben (24 cm) en die we afdekken met 4 cm beton.

Ik begrijp uw vraag over de koudebrug die uit de muren komt niet...

Vanaf het moment dat je van buitenaf isoleert, worden koudebruggen verwaarloosbaar; dit corrigeert ook verliezen ter hoogte van de platen.
De moeilijkheid is de verbinding tussen buitenmuur en dak.
0 x
greg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 31/07/07, 08:57
Plaats: 46




par greg » 30/10/08, 20:17

Oké, ik zal het nog eens uitleggen
als ik van buitenaf isoleer, snij ik de koudebruggen bij de openingen en platen door. aan de andere kant staan ​​mijn muren in contact met de grond en dus zelfs als ik een geïsoleerde dekvloer heb, kan de kou opstijgen tussen de buitenisolatie en de dekvloer!
greg
0 x
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 30/10/08, 21:23

het hangt ervan af of je een kelder hebt of niet en de diepte ervan.

Hoe dan ook, voordat de kou de fundamenten binnendringt, kan het tientallen jaren duren...

We hebben de isolatie onder het maaiveld verlaagd.
Ik denk dat de "koude opstijging" door de basismuren minimaal is vanwege hun kleine oppervlak.
Bovendien heb ik mezelf deze vraag nooit gesteld... :D

Misschien kunnen experts het je beter uitleggen dan ik...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/10/08, 21:43

Houthakker schreef:
Eric54 schreef:[...]Dank aan Cristophe en Christine voor hun onderzoek.
En kunnen de anderen zichzelf krabben?


ja, het is in de eerste plaats waar, we willen ook "cookies" : Lol:

ARF! het is normaal dat je ze wegjaagt met je onaantrekkelijke uiterlijk :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/10/08, 22:13

Om te voorkomen dat de kou door de kelder stijgt, moet deze in de zomer worden verwarmd. Een thermische zonnecollector die een spoelsysteem onder het huis van stroom zou voorzien.

Afhankelijk van de diepte en de snelheid van de warmteverspreiding zouden we een kelder hebben die in de winter zou opwarmen.

Warmteopslag werd hier besproken: https://www.econologie.com/forums/geothermie ... 86-40.html
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 31/10/08, 08:47

voormalige oceanische schreef:Om te voorkomen dat het stijgt koud via de kelder...

Beeld :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 31/10/08, 12:54

Het is Halloween... : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/11/08, 15:38

Ik kom terug op dit bericht omdat ik interessante informatie heb gevonden op de EFINERGIE-website.

Je citeren:
Behandeling van bijzondere gevallen onder RT 2005: Titel V-provisie voor een operatie
In het geval van een aanvraag voor BBC-Effinergie-labeling (ongeacht de certificeerder: Cequami, Promotelec, Cerqual, Certivéa), als een systeem niet in aanmerking wordt genomen in de Th-CE-rekenregels van de RT-thermische regelgeving 2005 (bijvoorbeeld: hout kachel, thermodynamische waterverwarmer, Canadese bron, enz.), biedt de Titel V-commissie de mogelijkheid om er onder verantwoording rekening mee te houden. De projecteigenaar moet een aanvraag tot goedkeuring van de bouwactiviteit indienen bij de Titel V-commissie. Deze procedure blijft flexibel en responsief.

De stappen om een ​​specifiek geval te behandelen zijn als volgt:

Aanmaak van het aanvraagdossier.
De aanvrager stelt het ondersteunende dossier voor de aanvraag op volgens de voorwaarden gedefinieerd in Bijlage V van het decreet van 24 mei 2006 of in Bijlage V van het decreet van 13 juni 2008, afhankelijk van het betrokken geval. In zijn dossier geeft de aanvrager aan of de aanvraag betrekking heeft op een bouw- of uitbreidingsoperatie, een renovatieoperatie of een Titel V-dossier gewijd aan een energieproduct of -systeem. In dit laatste geval zal de aanvrager aangeven of zijn verzoek betrekking heeft op een aanpassing van de TH-CE regels, de TH-CE ex regels, of beide tegelijk (zie ook details in de bijlage bij dit document);

Verzenden van de Titel V-aanvraag.
De aanvrager stuurt zijn volledige aanvraagdossier per post naar de Directeur Volkshuisvesting, Stedenbouw en Landschappen, t.a.v. kantoor QC1. Deze verzending moet vergezeld gaan van een verzending van alle documenten uit het aanvraagdossier in elektronische versie naar olivier.servant@developpement-durable.gouv.fr en charles.pele@cstb.fr.

Verzoek van de deskundigencommissie.
Het Ministerie van Volkshuisvesting, Stedenbouw en Landschappen vraagt ​​het advies van een commissie van deskundigen, de “Titel V-commissie”, die advies uitbrengt over de technische relevantie van het verzoek.

Mogelijke uitwisselingen
Mogelijke uitwisselingen tussen het Ministerie van Volkshuisvesting, Stedenbouw en Landschappen en de aanvrager in geval van noodzakelijke aanvullingen naar aanleiding van de “Titel V-commissie”, www.developpement-durable.gouv.fr.

Eventuele goedkeuring van het verzoek.
Afhankelijk van de conclusies van de “Titel V-commissie” beslissen de overheidsinstanties of ze het verzoek al dan niet goedkeuren. Indien de beslissing positief is, wordt het verzoek ingewilligd:
In het geval van een titel V-aanvraag gewijd aan een operatie, per post van de directeur Volkshuisvesting, Stedenbouw en Landschappen aan de aanvrager,
In het geval van een Titel V-aanvraag gewijd aan een energieproduct of -systeem, in opdracht van de minister belast met de bouw,
Voor goedgekeurde Titel V-aanvragen die betrekking hebben op een energieproduct of -systeem, het beschikbaar stellen van de conclusies van het goedkeuringsdossier op de website van het ministerie dat verantwoordelijk is voor de bouw en op de website www.rt-batiment.fr.

Download documenten :
Samenvattingsblad - Titel V-verzoek voor een operatie
Opmerking over de behandeling van speciale gevallen in thermische regelgeving voor nieuwe en bestaande gebouwen en in HPE-labels

Ik bevestig daarom wat ik al eerder zei: een BE die zegt dat het niet mogelijk is om met een houtkachel aan RT2005 te voldoen doet gewoon zijn werk niet !!! : Roll:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 65-gasten